Turbolina: Jag har massor av tid den närmsta tiden som jag gärna träffar er på! Tisdagar har jag uppbokade, onsdag tänkte jag gå på ÖF nästa vecka, men det är inget jag inte klarar mig utan. Kommer ni till Uppsala nåt tror ni? Vi kan ta oss till stockholm också. Jag beundrar tvillingmammor! Verkligen! Och ensamstående med för den delen! Men vad trist att din man inte kommer att vara föräldraledig! För hans skull också! Det är ingenting han vill bråka om med jobbet alltså? Enkelvagn kan vara tungt nog att dra när det inte är så välplogat och jag som har ett barn väljer ibland att bara sele när vi ska iväg, så jag kan tänka mig hur otymlig en tvillingvagn är.
Jag ville bara säga att det är bättre här igen! Agnes har ju fortfarande mycket vilja och starka känslor men hon är inte lika missnöjd! Hon ler och skrattar mer igen. Så vi har det bättre! (Men visst, det är ju forfarande en del svåra grejer här att veta hur man ska hantera, och jo jag ger med mig också bara för att få det tyst...).
Agnes pratar lite, säger "äh" (nej), "ej" (hej), "dä" (där), hadä, (vill ha den där grejen, den ognälliga varianten- mer använt är ÄÄÄÄÄÄH- dä), "amma" (som betyder just det, inte mamma, det säger hon inte direkt, trist), ba (banan), ple (äpple), pa/apa (lampa), oao (mjau/katt), bov (vov/hund) (och alla andra djur säger bä ), "ack" (tack, när hon får någonting, rätt sött när hon alltid ber gnälligt om saker men sedan säger ett glatt tack när hon får det), app (klapp(a)). Tja, det är nog vad hon säger just nu. Däremot pratar hon mycket obegripligt
Hon är bra på att säga nej (äh och huvudskak), när det är någonting hon inte vill ha eller göra.
Jag saknar att vara hemma ensam. Att liksom bara få sitta i sunk-kläder och "göra ingenting" och kunna slappna av på riktigt för det är ingen som kommer att vakna. Susanna är inte så förtjust att åka iväg ensam med Agnes dock- hon tycker det är svårt-, så ibland, då och då efter lite övertalning kan jag få iväg dem att bada eller handla eller nåt men då undrar ju hur de har det och hoppas att det ska gå bra.