Idag började Agnes alldeles plötsligt att panikskrika. Läskigt. Hon fick en alvedon-sup, var liksom det enda jag kunde göra även om det nog var onödigt, trodde hon hade magknip. Efter ett tag började hon lugna ned sig och blev istället alldeles matt och slapp, blundade och flämtade. Också läskigt. Petade för att få reaktion från henne och hon öppnade ett öga, stängde det igen. Sedan kräktes hon upp lunchen. Lättnad! Efter det mådde hon mycket bättre, men satt kvar länge och gosade i knät (mys, mys, mys, händer typ aldrig). Sedan har hon mått rätt bra, varit lite tröttare, lite mysigare. Vet inte riktigt vad det där var om... men jag hade något liknande i veckan så det var väl någon ovanligt snäll magsjuka.
Håller med om att det är en rolig ålder! Tidigare idag fick Agnes fatt på en tygkanin (ett tryck, som lossat). "En kanin" sade jag och då skuttade hon med den och sade opp, opp, opp. (Hopp, hopp, hopp, som vi brukar säga om kaniner).
Agnes har otroligt mycket vilja, mycket "ha dä, ha dä, ha dä, dä,dä,dä,dä, gnäll, ÄÄÄÄÄÄÄÄHHHHHH" (det senare om hon inte får något hon vill ha. Vi är rätt generösa men det är ändå mycket hon verkligen inte får, typ toaborsten). Frustrationsgråt vid motgångar och vill hon inte samarbeta så gör hon inte det, så mycket lock och pock. Dessutom har hon varit förkyld länge nu och har varit/är så otroligt gnällig. Hela tiden. Pust.
(Vi var till vårdcentralen igår, eftersom hon rosslat och hostat i tre veckor och inte varit sig själv, ätit så himla dåligt, det var bland det värsta jag varit med om, Agnes panikskrek sig igenom hela undersökningen och jag grät en skvätt jag med, men så skönt att det inte var något allvarligt. Hon fick medicin för att hjälpa hosta upp slem).
Håller med om det där med uppfostran och sånt. Ett ämne jag gärna diskuterar! Men inte nu, massor att göra.