Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009
Hej! Läst ikapp nu Vi har varit borta hos min mamma under veckan och städat av alla saker. Min mamma fixar inte riktigt det. Vi brukar ägna några dagar om året åt att hjälpa henne men nu har vi inte varit där sedan förra sommaren- hon har kommit till oss istället- och hjälp, kan inte beskrivas i ord. Vi var inte beredda på att det var så illa. Det gick inte att lägga ned Agnes på golvet så mycket saker skräp och damm överallt. Känns helt ovärdigt att bo så och vi blev inte ens i närheten av klara. Hon har fått en ny diagnos nu bara förra veckan, MS. Hon är nog först lättad ändå över att veta vad felet är med henne. Läskigt tycker jag, och är ledsen för Agnes skull att hon aldrig blir bättre, att hon aldrig kommer att vara en "riktig" mormor åt henne. Hon är liksom redan en hjälplös, egocentrisk tant, min mamma på 56. Försöker övertala henne att försöka få någon hjälp från kommunen, något slags stöd att ta hand om hemmet, för jag orkar inte.
Nevadita: usch då, stackars liten. Kan inte tänka mig att ni gjorde något fel dock och det var ju en pytteliten mängd. Kanske magen inte var redo än? Kan du inte skriva vad BVC svarar? Agnes kräktes ordentligt en gång efter att fått äta gurka - vi förstod aldrig varför och det har inte hänt någon annan gång. Kul att träffa nya bekantskaper via FL!
Monamona: lillstackarn då. Har hon ont också? Jobbigt. Hur lång tid tog det förresten för Alva att fatta hoppgungan. Agnes har fått testa min gamla som verkar helt pålitbar, men sitter/står bara där och gnäller snabbt om att det är tråkigt.
Turbolina: Visst vore det kul att träffa dig och bebisarna någon gång när ni kommer hit!
Agnes tycker att i princip all mat hon smakat på varit rolig- det är sällan någonting kommer ut igen, (förutom den där potatisen som hon fick för första gången häromveckan- trist!) men hon lessnar efter några skedar så vet inte hur hon ska få i sig tillräckliga mängder om knappt tre månader för att inte vara hungrig... Hon har fattat hur man dricker välling ur pipmugg och fick i sig kanske en fjärdels portion i går, tillredde en halv. Ser framför mig en mysig kvällsvällingstund jag och hon. Hon är otroligt lättstörd vid amning.
Men hon är frisk och gladare igen! Och tand nummer tre har precis spruckit fram. Jag har börjat vänja mig vid hemmalivet och börjat njuta av det! S mår fortfarande inte så bra tyvärr.