Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!
Tänk att det alltid är någonting som ska krångla! Hoppas att det löser sig med var ni ska få knappen ifrån. Här är det BVC som beställer allt utom E:s jejunostomislang.
Tänk att det alltid är någonting som ska krångla! Hoppas att det löser sig med var ni ska få knappen ifrån. Här är det BVC som beställer allt utom E:s jejunostomislang.
Jiged:
Förstår precis och har känt lika många gånger! Vår E kräktes 20-30 gånger per dygn när det var som värst och då var jag på väg att lämna in henne någonstans och bara åka därifrån så någon annan kunde ta hand om henne!
Om ni inte har kräkpåsar så rekommenderas de varmt. Det blir aningens lättare om man hinner fånga upp lite i påse så man slipper springa runt och torka hela tiden.
Kommer ihåg att jag också bara ville trycka ner mat i munnen på henne för det är ju så otroligt frustrerande. Nu är det lite bättre för E har blivit över 3 år och man kan prata lite med henne. Men äter gör hon fortfarande inte vilket föstås är frustrerande men nu kan hon i alla fall säga att det är för att hon tycker att det är läskigt att svälja mat.
Fortsätt att skriva av dig lite. Alla här inne vet precis vad du menar!
Trim:
Fy vad tråkigt att hon slutat, hon verkade jättebra. Får han ingen ny nu när han äter själv? Hur funkar det om han behöver sitta och äta mycket längre än de andra barnen?
Ellen pratar fortfarande om Olle och att de var och hälsade på! De har också börjat med att klistra stjärnor i hennes kontaktbok när hon smakat på maten och det minns hon minsann att det kom från O! Tror hon tyckte att det var roligt att träffa någon mer med knapp precis som hon, det är ju inte direkt så att man snubblar över "kollegor".
Hur länge ska du vara hemma? Måste ta mig i kragen och hälsa på er! Hur ser det ut här framöver för er? Typ en snabbis en helg.
Stort grattis till stora C! Håller tumarna för att det vänder snart igen!
Här är läget det samma. Små små smulor kan slinka ner när hon försöker tugga macka och annan mat, men annars är det bara vatten och lite yoghurt som sväljs. Vi försöker öka matmängden i knappen nu för att kunna ge mat kortare tid med pumpen om nätterna. Det har väl gått ok men nu är det nog förkylning på gång igen för idag har precis alla mål kommit upp.