Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!
Kräk i bilen är inte skoj. Det händer minst en gång i veckan här...
Vi har också låtit E tugga och köra själv med tandborste med det verkar inte ha hjälpt hittills i alla fall. Vi kanske borde köra mer lek med borsten igen.
E klarar inte heller av att gå i trappor själv och det är inte så länge sedan hon började kliva över våra låga trösklar (typ 1 cm höga) utan att hålla i sig. Men lite högre trösklar som när hon ska in och ut genom ytterdörren fixar hon inte om hon inte får hålla i sig i karmen eller i någon av oss. Men det kommer väl antar jag.
Ja, det är inte lätt att undvika att jämföra med jämnstora. Tråkigt ibland när de som är mer än ett år yngre tycker att E är "liten" för att de gått om henne. Men men hon har många år på sig att växa ikapp!
Gott nytt år! Eller god fortsättning kanske man säger så här dagen efter!
Såg att ni pratade om olika sorters mat, så jag sticker in med ett inlägg...
Vi hade en riktig kräkunge, men jag tycker ändå att det blev förhållandevis bättre med Isosource Mix än med de andra sondnäringarna (har haft MiniMax och några olika Nutrini-varianter).
I Mix är gjord på riktig mat, och jag tyckte att det kändes bra att pumpa in den när man visste att det var kyckling, grönsaker, apelsinjuice och andra godsaker i den. Jag inbillar mig att det är lättare för kroppen att ta till sig maten när det är naturliga grejor.
Nackdelen (om man har pump) är att det inte finns väskor. Men vi hade stora ryggsäcken till Infinity-pumpen och det funkade tillräckligt bra.