• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

plupp06 skrev 2010-10-26 11:44:56 följande:
    Jag fick svar nu från kliniken där de skriver att de inte erbjuder akupunktur, vad konstigt att du kunde få behandling.
    Jag tror HInos går på AVA i Riga om jag inte missminner mig.

Bette
  • Bette
    isisisis skrev 2010-10-27 14:27:33 följande:
    De har börjat med PGD på "min" klinik i Polen.
    Men det är verkligen svindyrt.Kostar lika mycket som hela IVF behandlingen och det dubbla om man har väldigt speciella kriterier.
    Bra för de som har genetiska defekter som de vill undvika såklart.
    Omdiskuterat i Sverige.
    PGD kan endast göras om man har ett fåtal gener som t ex är inblandade i en balanserad translokation, barnet kan bli obalanserat rent genetiskt. De forskar om Array vilket är mycket intressant, jag är sjuksköterska och detta intresserar mig mycket.

Anledningen till varför man enbart kan göra det med ett fåtal gener är för att man inte har tiden att kolla på embryot under så lång tid som det behövs och dessutom ska ju alla gener färgas osv. Men tekniken går ju vidare och en dag tror jag man kan göra det mesta inom fertilitetsbehandlingar.

Bette
  • Bette

Hej,

Lycka till allihopa, hoppas det går vägen för er med bebbeverkstaden! Igår såg jag på kanal 5 västkust livräddarna eller något sådant heter programmet och då var det en som födde sin bebbe hemma och då kan jag säga att jag blev så sugen på en till och maken också. Det kommer bli en bebbe till men jag har bestämt mig för att plugga först, att plugga med två barn tror jag är jobbigt.

Ha en trevlig helg

Bette

• Bette
    Thi 08 skrev 2010-11-04 18:53:56 följande:
    Taaaack! Nu fick jag panik när jag läste på kartongen att en färgutfällning kan misstolkas som graviditet efter mer än 30 min (jag såg iof ett svagt plus innan 30 min som sedan blev starkare EFTER 30 min), så jag sprang in och hämtade ett clearblue istället. Det var (som tur var) också positivt. Piuhhhh! Jag hade hört att gravtest inte KAn bli positiva om de int eär det, men tydligen detta. Bäst att hålla sig till CB i fortsättningen. De känns säkra.
    Ta Clearblue med veckoindikator, dem är nog dem säkraste testerna.

Kram

Bette
  • Bette
    Thi 08 skrev 2010-11-04 19:03:23 följande:
    Yes jag ska ta ett sådnt på måndag tänkte jag, när jag egentligen har min testdag. Har tagit de förut och det hemska är ju att man "vet" när man ska få missfall innan man får det Det stod på mitt första test gravid 2-3 veckor och det jag tog ett par dgr senare 1-2 veckor. Riktigt hemskt att de är så jäkla exakta, men ändå bra
    Hoppas på fett plus på måndag!
  • Bette
    Thi 08 skrev 2010-11-08 19:53:39 följande:
    Hejsan!

Hann inte med blodprovet idag, blir imorgon. Gjorde ett urintest ikväll eftersom jag känner mig så ogravid man kan bli. Det visar starkt +. Vågar man hoppas denna gång? Njae inte innan blodproverna. Det var ju där det tog slut sist
    Ta Clearblue digitaltest igen, det skulle jag göra om det nu visar starkar plus.

Du är gravid

Kramar

Bette
  • Bette
    The75 skrev 2010-11-11 08:05:24 följande:
    God morgon

Nu är man ruvare igen :O) det känns både spännande och lite små nervöst speciellt med tanke på förra gången.förra gången trodde jag inte jag skulle bli gravid och så blev jag det så blev jag jätte glad och allt kändes så fantastiskt jag hade inte en tanke på MF så när jag sedan fick MF rasade allt ;O(
    Denna gång känns det som det finns så många hindre på vägen,fösta ska man bli gravid vilket är långt ifrån självklart och sen ska man om man nu blir gravid gå och oroa sig över MF oxå blä

Nej nog om detta vi fick igår 2 st insatta 1 :an 16 och 2:an 14 cellig den 14 celliga hade dom gjort assisted hatching på få se hur det går :O) så nu ska man ruva ett tag vi har TD 23 och 25 nov
    Grattis till ruvarstatus, den här gången skall det gå hela vägen för er, inte MF eller så.

Kramar

Bette
  • Bette
    Thi 08 skrev 2010-11-11 18:36:01 följande:
    Nu till negativa nyheter. Jag tog blodprov och det är låga värden, ej över 40. Fortfarande plussar jag ett par dagar efter blodprov, så jag vet inte vad det innebär. Doktorn tyckte jag skulle ta ett till test om några dagar och har det inte ökat på ordentligt är ngt fel. Jag nästan hade det på känn. Symptomen finns dock kvar, kissar om nättern aoch jätteont i tuttarna. Får vänta och se vad som händer. Ökar det inte på som det ska lär det bli missfall....
    Hoppas att det ökar på sig som det skall.

Kram kram
  • Bette
    Thi 08 skrev 2010-11-13 17:42:57 följande:
    Gjorde digitaltest och nu står Inte gravid, så jag slutar med medicinerna. Suck. Man undrar ju vad som händer när det blir såhär för andra gången? Någon som vet vad som kan vara fel, eller varit med om samma sak?
    Vad tråkigt, hoppas ni orkar ta tag i ny behandling snart. Efterfråga andra mediciner så som kortison och trombyl/fragmin vid nästa försök.

Kramar

Bette
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3