• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

plupp06 skrev 2010-10-26 11:44:56 följande:
    Jag fick svar nu från kliniken där de skriver att de inte erbjuder akupunktur, vad konstigt att du kunde få behandling.
    Jag tror HInos går på AVA i Riga om jag inte missminner mig.

Bette
  • Bette
    isisisis skrev 2010-10-27 14:27:33 följande:
    De har börjat med PGD på "min" klinik i Polen.
    Men det är verkligen svindyrt.Kostar lika mycket som hela IVF behandlingen och det dubbla om man har väldigt speciella kriterier.
    Bra för de som har genetiska defekter som de vill undvika såklart.
    Omdiskuterat i Sverige.
    PGD kan endast göras om man har ett fåtal gener som t ex är inblandade i en balanserad translokation, barnet kan bli obalanserat rent genetiskt. De forskar om Array vilket är mycket intressant, jag är sjuksköterska och detta intresserar mig mycket.

Anledningen till varför man enbart kan göra det med ett fåtal gener är för att man inte har tiden att kolla på embryot under så lång tid som det behövs och dessutom ska ju alla gener färgas osv. Men tekniken går ju vidare och en dag tror jag man kan göra det mesta inom fertilitetsbehandlingar.

Bette
  • Bette

Hej,

Lycka till allihopa, hoppas det går vägen för er med bebbeverkstaden! Igår såg jag på kanal 5 västkust livräddarna eller något sådant heter programmet och då var det en som födde sin bebbe hemma och då kan jag säga att jag blev så sugen på en till och maken också. Det kommer bli en bebbe till men jag har bestämt mig för att plugga först, att plugga med två barn tror jag är jobbigt.

Ha en trevlig helg

Bette

• Bette
    Thi 08 skrev 2010-11-04 18:53:56 följande: