• kramiiis

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

jag tycker att man får känna efter själv hur "sent" man kan bli mamma. Det är väl inget fel på att vara varken 20, 30 eller 50 år. Mer än att 50 åringen nog har lite mer kunskap om livet och 20 åringen kanske inte har levt klart sin ungdom än.

sen så är det ju ibland så att man kanske inte kunde bilda familj när man var ung och fertil? kanske hade man inte hittat den man ville leva med eller så var man mitt upp i ngt annat i livet och det passade helt enkelt inte med barn. 

det finns många skäl till att man väntat tills man blivit äldre. Och det är absolut inget fel med att vara en "äldre" mamma. 

Samhället är inte som på 1800-talet när man fick barn i tidig ålder, vi lever på 2000-talet, vi blir dessutom mycket äldre nu än förr. Så att vara 70 när barnet är 20 är inget konstigt med tanke på att man lever ett antal år till förhoppningvis.

♥Ruvar på kämpen BUBBLES!♥
  • kramiiis

åhh nilisen: har tänkt så på dig! så nervpressande och jobbigt det måste varit. skönt att du fått bra svar! jag hoppas och tror att det kommer gå toppen nu!
    bamsekram!

crijo: hjärtevän, tack för att du frågar!
    jag mår rätt ok förutom att jag är toktrött. Annars så tänker jag faktiskt inte på att jag ruvar! himlans skönt!

hur mår du själv vännen??

kraaaaaaaaaaaaaaam

• kramiiis
    LoLiNi skrev 2010-06-11 13:22:55 följande:
    Toktrött låter bra om det inte är för att du fortfarande sover dåligt om nätterna!?

kram t kramiiis
    Låla
    jag blir trött när jag börjar med progesteronet, så är nog det. Är väl enadst på RD 3 idag... Sovit en del, dock på propavan, senaste nätterna

kraaaaaam
  • kramiiis

bette:
    allvarligt talat. Ja vi har yttrandefrihet i detta land, det har du helt rätt i. MEN man får nog tänka efter vad man skriver i vissa trådar, familjeliv är ju ändå uppbyggt på det sättet att man startar trådar där man försöker hitta likasinnade och såna som är i samma situation som en själv är. Och då är det kanske varken snällt, smart eller egentligen ens rätt (min åsikt) att i en tråd som riktar sig till 45+ att skriva ngt som "att jag tycker inte det är rätt mot barnen att bli mamma i den åldern". Det passar lixom inte in där, eller hur? Det gör ju bara att man trycker ner personerna som håller till där och gör att de kanske känner sig sämre som person eller känner att de inte vågar skriva hur de mår osv?

Så jag har faktiskt stor förståelse att många blir arga, irriterade mm när du klampar in i "deras" trådar och skriver sådant. Däremot skriver man glada tillrop, peppar och stöttar så tycker jag inte det är fel att man kikar i alla trådar, inte alls.

Jag vill inte vara elak mot dig och inte bli ovän med dig, så jag hoppas du inte tog alltför illa upp. Däremot så för att inte göra andra arga så kanske du ska tänker efter lite innan du skriver sådant i just "deras" trådar. Bara ett tips!

Ibland får man för allas bästa hålla inne vad man tycker. För att undvika att bråka med folk, för det är ju aldrig kul! Tycker inte jag iaf.

kramar!

• kramiiis

åhhh älskade nilisen! stora bamsekramar till dig

• kramiiis

inkan välkommen hem

svarar dig i inboxen så fort jag får lite tid över.

Shit är tokstressad på jobbet. Var nere hos chefen nyss. Har fått lite jobbga granskningskommentarer på en artikel vi skickat in och jag hade hjärnsläpp och kom inte alls på vad jag skulle skriva... men nu fick jag lite hjälp så nu går det nog bättre. hoppas jag för allas skull hehe
    hormoner... blääää... inte bra för huvet!

• kramiiis

crijo: just det har inte hunnit svara dig heller, det kommer! promise! KRAM och hoppas du mår bra

nidra: hoppas mensen kommer snart!  

låla: hoppas du snart kan ta bort light

• kramiiis
    Bette skrev 2010-06-14 13:27:40 följande:
    Jag har ej skrivit det i en 45+ tråd utan i denna att JAG ej skulle tänka mig att bli en gammal mamma, det är JAG, vad andra gör är upp till dem. Fantastiskt att det finns möjligheter som dessa och det kommer säkert fler behandlingsmetoder i framtiden. Jag skulle inte vilja vara 70 när mina barn är 20, jag vill ha mor och farföräldrar till barnet/barnen kvar i livet, så mycket släkt som möjligt runt omkring, men det är JAG som tänker så.

DET VAR I DENNA TRÅD INTE 45+.

Bette

Bette
    säger inget mer än att jag hänvisar till ditt egna inlägg i denna tråden som enligt mig är en 45+ tråd (typ) www.familjeliv.se/Forum-7-124/m52270926-2.html

enough for me.

lämnar tråden nu.

ta hand om er alla!
    ni som har mej på facebook träffar mig där.
  • kramiiis

Bette: jag är väldigt ledsen om jag bidragit till att du lämnar tråden. Inte min mening att bråka. Vill tacka för allt stöd jag fått av dig även om vissa ord varit tunga och jobbiga att ta till mig om mitt mående. Önskar dig allting gott i framtiden! Stor kram från mig.

• kramiiis

åhh älskade nilisen! lider så med dig, fy fasen vad tufft du har det
    Om det "endast" är klumofot är det ju inget jätteallvarligt tycker jag personligen. Dock som du skriver, är det ngt mer allvarligt
    För att kunna ta ställning till det hela, måste ni få veta så mycket som möjligt, hoppas ni får svar snart på långtidsanalysen. Att ta bort ett barn måste vara en otroligt tufft , inget man bestämmer sig för på en handvändning. Men samtidigt så skulle jag aldrig vilja sätta ett barn till liv om barnet inte kommer få det drägligt. Men hur vet man det? Det är så svårt. Ni måste få diskutera med ngn som kan sånt här och vrida och vända på allt allt allt.

och du hjärtat, jag finns här för dig! inboxa om du vill! jag stöttar dig gärna så gott jag bara kan!

jättebamsekramar till dig

/kramiiis

• kramiiis

Låla hjärtat! Grattis!!! Du vill inte dela med dig ? puss!!!

• kramiiis
    LoLiNi skrev 2010-06-17 13:40:32 följande:
    Tack - sötis!
    Hmm är nog lite egennyttig med dessa, gumman! ;)

kramis
    Låla
    äsch då, worth a try

• kramiiis
    loisan31 skrev 2010-06-18 13:45:09 följande:
    Omstart: När har du testdag vännen? Hoppas att bubbles fäster ordentligt.

Kram kram
    på torsdag, tror jag. Hehe ingen koll alls denna gång har lixom nästan förträngt att jag ruvar!

stor kram!!
  • kramiiis

Här vart det minus på rd 24. Så jag lägger nog ner denna skit och stannar sambon kvar är det väl bra och annars får väl livet gå vidare ensamt och ledsamt.

• kramiiis

Förväntan! Vännen klart du får skriva om din graviditet.
    Tack för att du är en underbar person!!

Tack alla söta för kramar det värmer. Sitter just nu på en buss hem från konferens i Dalarna till Sthlm och tårarna flödar kunde inte hålla dem borta längre jag är livrädd för hur livet ska fortsätta ni jag har tappat fotfästet helt och känner mig så liten.

Isisis tack för tips jag är helt öppen för embryodonation.

Kram alla

• kramiiis

någon som har koll på om högt prolaktin kan vara ett problem vid ÄD???

♥I need a miracle...♥
  • kramiiis

crijo: tack det var intressant, då ska jag be dem kolla mitt prolaktin igen. Har ju aldrig medicinerat för det, men det har varit högt och jag hade sånt där mikroandionom eller vad fasen det hette, i hypofysen.

KRAM!

♥I need a miracle...♥
  • kramiiis

crijo: förresten ska du medicineras nu igen`?

hur mår du förresten? tänker på dig!!!

♥I need a miracle...♥
  • kramiiis

crijo: oki tack då vet jag då ska jag vara på KS imorgon om prolaktinet...
    vännen, skönt du mår ok iaf, läste att det skött sig själv, skönt det iaf. Stor kram till dig! tänker mycket på dig!

♥I need a miracle...♥
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3