Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3
Kram
ska göra mitt bästa att vara positivt inställd detta försök
kram!
nu är jag ruvare på en liten kämpe. Den hade tappat två celler vid upptinandet och det var därför de ville kolla om den utvecklade sig eller stannade av. Men igår så hade den delat sig till fyra celler igen så allt var i sin ordning!
Hade chefsläkaren på KS vid insättning. Fick leka barnmorska själv och styra ul-apparaten. Tur man varit ned några gånger och kan det där
Han sa att om det varit vanlig ivf så hade de tinat det sista embryot oxå och satt tillbax båda om båda överlevt, men eftersom det är ÄD så anses risken för komplikationer alltför stor med att sätta tillbax två. Enligt dom. Så det är ingen idé att tjata till sig två där iaf...
nidra: har inga ord! vännen att du står på bena och fortfarande kämpar, du är otroligt! du ger mig styrka! massor med bamsekramar!!
han pratade även om större risk för blödningar och havandeskapsförgiftning och så även tvillingrisken då... och då var två st en big no no.
sodkt och isisis tack vänner
estra: hihi näe inte varje dag, var faktiskt lite svårt att veta hur mycke jag skulle trycka på magen och hur fort jag skulle röra den osv. Men han verkade nöjd så
jaa syskon ska det bli
Hade ingen koll på detta med CP skador, så det var intressant!
kram på er alla!
/kramiiis och bubbles
spiralling jupp jag undrar oxå, men det sa läkarn och det var oavsett tvillingar eller ej. Jag har inte läst på om det där, så jag vet inte...
skillnaden mellan ÄD och IVF som jag kan se det är väl att vid ÄD så är embryot mer främmande för kroppen, om det nu kan vara det?
hmm alltså detta med komplikationer och så, vissa risker ökar väl med ålder sägs det, jag vet dock inte, men jag har aldrig hört att just havandeskapsförgiftning gör det?
i vilket fall kommer jag ta trombyl nästan hela graviditeten om vi lyckas
Tack för länkar isisis
Sodkt
alltså egentligen känns det som att det enda som sker när blir är äldre är att äggen blir sämre och det därav är större risk för t ex mf. Men här gör vi ju alla ÄD och då känns det som att det är typ samma risker för oss alla om vi alla varit lika "friska".
eller?
pigan: intressant!