-
hej och tack. Det är tyvärr inte alls bra. Hon försökte äta ikväll igen, men det lilla hon får i sig stannar i en minut sen gallskriker hon och kaskadkräks upp allt igen. Så...nu sitter sambon på akuten igen!zasata skrev 2010-12-17 19:59:21 följande:men hur är det med henne nu? kan man vänta med sånt?
-
Akutbesöket igår gav ingenting! En idiotläkare som bara konstaterade att magen var mjuk..ja så klart är den mjuk, det är ju inte nåt i den! Vi ville ha sjukskrivning fram till operationen eftersom hon blir sjuk så fort hon är på dagis och hon måste va frisk för att få sin operation. Men nej, sjukskriva kunde han ju inte så tillslut skrev han fram till 23:e och för långdragen infektion!? Dom har inte ens sagt at hon HAR en infektion och har inte ens tagit blodprov, för visst kollar man det med blodprov? Allt vi fick med vad recept på vätskeersättning typ, men vätska får hon i sig, men ingen mat! HOn har gått ner i vikt också :( Jag hatar såna läkare som nästan ställer en diagnos innan de ens har lyssnat på en. Vi väntar till måndag nu och då åker vi in igen om det inte är bättre och om dte inte blir värre innan dess då...
-
zasata. vilka idioter! Jag fattar inte att läkare vågar göra så!
Här menar dom ju att bråcket inte har nåt med maten och kräkningarna att göra, men då anser jag att man får kolla mer noggrant och se så om det kan vara nåt mer. Vi bor i gbg och var på barnakuten på östra. På måndag ska vi prata med Lovis egna läkare. Lovis har downs syndrom och därför går vi även på barnmedicin där hon har en läkare. Just nu har hon ätit en halv dl gröt och sitter och tokskriker. Jag vet ju inte om hon har ont eller mår illa eller vad det är. Fy alltså, känner att jag också bryter ihop snart. -
Åter igen, tack för ert stöd. Bråcket sitter strax ovanför naveln, men ska inte vara orsaken till att hon kräks säger dom. Idag har hon varit lite piggare men hon har inte ätit mer än pyttelite gröt i morse. Vi tänkte prova med lite, lite välling sen och se vad som händer. Jag mår också illa nu och känner mig helt matt ibalnd, men jag tror att det egentligen beror på sömnbrist, oro och att jag har svårt att äta.
lollisen, tänk att om du mår lite bättre så är det nog ingen magsjuka för då brukar man ju må sämre och sämre. Så det är säkert din oro som ställer till det!
zasata, vad är det för folk som ger sig ut om de inte är riktigt friska? och utan att säga nåt. Fy vad arg jag hade blivit! -
martini, vilken tur att det känns bättre nu iaf.
Jag har varit borta över jul och är nu hemma igen. Imorgon är det dags för dagis är det tänkt, men jag är livrädd. Jag vill verkligen inte skicka dit barnen alls, helst inte på hela vintern, men så kan jag ju inte göra...usch, usch. Ska nog ringa dit idag och kolla läget. Den lilla som var så dålig innan är bra igen, så gott som iaf. Inget mer kräk. Vi har inte fått operationstid ännu, men nu blir det nog efter vår semster iaf. Egentligen så är det bra när man får erfara att barnen faktiskt kan kräkas utan att man blir dålig själv. Att alla kräkningar inte beror på smittsamma kräksjukor.
En annan oro är att i januari åker vi på semester och jag tänker mest på risken att bli sjuk :( -
Huva, det är många som är dåliga nu verkar det som. Känns som det är fler än vanligt, men jag kanske inbillar mig.
Ringde till dagis för att kolla läget. Personalen jag pratar med talar om att ett av barnen sitter och försöker spy just när vi pratar. Tack och hej, inget dagis den här veckan trots att jag verkligen skulle behöva all tid till att plugga :/ -
Säkert inte alls normalt, men jag kan säga att jag är precis som du!LinnIvan skrev 2010-12-28 17:02:41 följande:Känner ni igen detta?
Idag skulle vi gå in o fika på stan. Fullt i folk, livrädd o ångest att nån e magsjuk...men det går ganska ok...men där...DÄR SITTER ETT BARN!!! Inbillar mig att han ser hängig ut o får lov att ha stenkoll på han hela tiden! Hans mamma trodde väl jag var en galning eller nåt. Då vi ska beställa springer hon ut med killen o jag blir livrädd o stelnar till i hela kroppen! TÄNK OM HAN SKA SPY!?!?!?
Men hon skulle nog bara lugna ner han för han var så bråkig! Sen sitter jag o stirrara hela tiden. Tänk om han spyr!!! Jag hade liksom tagit mina saker o rusat därifrån!!
är detta normalt liksom? -
Att spy var min största oro kring förlossningen, men jag mådde aldrig illa. Jag har haft två väldigt snabba och intesiva förlossningar och lustgasen på max. Vad jag hört så är dte när barnet passerar ett visst ställe i bäckenet som man KAN må illa, men inte alla gör det.Anonym skrev 2010-12-30 21:33:55 följande:Ni som fött barn och använde lustgas.. Spydde ni av den?
Är så nervös inför förlossningen att jag ska spy.
Spydde ni av själva smärtan också? -
Grattis till sonen! Vad mysigt att vara hemma med en liten plutt!
-
mm..jobbigt, men förhoppningsvis lugnt. Vilken vc går ni till, för visst bodde du också i gbg? Jag tycker alltid det är jobbigt att gå med barnen för de vill ju pilla på leksaker och så och det är svårt att låta bli :(zasata skrev 2010-12-31 17:56:14 följande:GRATTIS!
Usch nu är jag orolig, åkte in med sonen till vårdcentralen (dom har alltid öppet) var inte så många där men sonen när jag går är det några som klagar på magont, och några som står nära säger att dom borde haft handsprit,, och nu ör jag skit rädd :(