• Frosk

Emetofobernas tråd 5

zasata skrev 2011-01-03 16:52:42 följande:
    vad fan skall jag ta mig till om jag blir sjuk!??
    Tänk att man faktiskt kan komma undan även när man har tagit hand om sina kräkiga barn. Så chansen att du klarar dig nu borde vara stor tycker jag!
  • Frosk
    zasata skrev 2011-01-03 22:54:46 följande:
    min dag:
    zasata.blogspot.com/2011/01/angest-fran-helve...
    kan vara skönt med en sjukskrivning för dig. Försök att inte jobba in ångesten ännu mer bara. Ta en promenad efetr frukosten imorgon eller shoppa eller gör nåt annat som får bort tankarna på det jobbiga.

Vad sa läkaren egentligen? Jag är tycker läkare är läskiga och har svårt att berätta om mina problem..därför får jag sällan hjälp heller för att jag helt enkelt inte vågar säga hur dåligt jag faktiskt mår. Man kan nog säga att jag har lite fobi för att prata med läkare också :/
  • Frosk

bizzie, kom det myckety kräk? och säer som andra att barn kan ju kräkas av lite olika anledningar, men visst tänker man genast ms nu i dessa tiden speciellt. Hur mår han nu?

Här har jag lite halvpanik idag. Varit iväg med lillan och hämtat ett träningsredskap till henne. När vi kom in där så fick jag jätteont i magen, började kallsvettas och må illa. Fick skynda mig på toa. Var rädd att få panikspringa igen, men kunde hålla hålla mig tills vi kom hem. Nu mår jag lite illa och fryser väldigt. Och är livrädd så klart!

• Frosk

bizzie, ja verkligen jobbigt när man inte är hemma. Jag har IBS så min mage ballar ur ibland, men nu har den blivit mkt bättre och det var längesen nåt liknande hände. Verkligen obehagligt. Tur ändå är att jag redan mår bättre så det var inget värre på gång. Jag misstänker att boven är sojakorvarna jag åt igår. Det slog mig sen att jag har blivit så en gång tidigare efter att jag ätit såna. Undrar varför...

Det låter inte som din son har ms ändå för då borde han inte vara uppe och leka på det viset. Hoppas hoppas att det var nåt annat!

Jag vet att vi inte ska prtat kurvan här, men är det nån som vet varför den har varit så mkt högre de senaste åren om man jämför med 2005 och 2007 tex....eller varför var den så åg då? Hur ser det ut i andra länder osv...skulle va intressant att veta sånt.

• Frosk

middiz, lider du också av ibs? Låter lite som det iaf...

Min mage klarar inte av för mkt fibrer, men det beror lite på vilken sort och hur mkt jag äter. Jag gick också ner jättemycket i vikt efter första barnet och efter det så började mina magproblem.

• Frosk
    middiz skrev 2011-01-04 20:34:14 följande:
    Mja dom säger det... jag är såå emot att kalla det för ibs, jag tycker att läkarna bara är lata som inte kollar upp vad magproblemet egentligen beror på. Det är ju så lätt för dom att säga att man har ibs.

Jag kan inte äta för mycket gluten, helst ska det vara laktosfritt och ingen fullkorn eler något som är hårdsmält.. hahaha kul liv man har
    Nej det är verkligen inte kul. Det enda jag fick bekräftat var att jag inte tål laktos typ...men nu börjar jag fundera på om soja ockås får min mage att balla ur. Men visst är dte jobbigt när man hela tiden letar nya sätt att få en mage som fungerar som den ska.
  • Frosk

det kanske finns nåt mystiskt samband. haha. Eller så har vi IBS bara för att plågas lite extra med knäppa magar och illamående titt som tätt.

middiz, hur känns det att börja jobba igen? På lager är det rätt lugnt när det gäller ms iaf, det känns somman har möjlighet att undvika det. Svårare inom vård och barnomsorg.

• Frosk
    Fridayyy skrev 2011-01-04 21:09:20 följande:
    Ni med problemmagar; har ni testat LCHF? Många blir ju mycket bättre av det. SJälv har jag inga matsmältningsproblem så jag vet inte om det funkar. Jo jag har ju gallproblem nu när jag är gravid och undviker äpple (och hoppas det hjälper). Annars är det väl mest chips och Pepsi kl 21 på kvällen som kan bli lite jobbigt..hehe.
    Tack för tipset, men nej jag har faktiskt inte testat det. Jag är lite skeptiskt till olika dieter och tror att lite av varje är det bästa...i de flesta fall. Jag har svårt att äta sånt jag inte är sugen på och skulle jag begränsa ännu mer vad jag får äta så skulle det nog blir svårt.
  • Frosk

Välkommen Snuffy!

Anonym, jag äter loperamid ganska ofta, men inte dagligen. Om jag vet att jag ska göra något särskilt så tar jag ibland tabletter dagen innan i förebyggande syfte och det funkar oftast. Jag lider inte av den förstoppande varianten som du förstår, man kan ju ha åt det hållet med eller att det varierar.

• Frosk

Thefamily, usch vad jobbigt det verkar, men skönt att du slapp kräket!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5