• Frosk

Emetofobernas tråd 5

zasata skrev 2011-01-03 16:52:42 följande:
    vad fan skall jag ta mig till om jag blir sjuk!??
    Tänk att man faktiskt kan komma undan även när man har tagit hand om sina kräkiga barn. Så chansen att du klarar dig nu borde vara stor tycker jag!
  • Frosk
    zasata skrev 2011-01-03 22:54:46 följande:
    min dag:
    zasata.blogspot.com/2011/01/angest-fran-helve...
    kan vara skönt med en sjukskrivning för dig. Försök att inte jobba in ångesten ännu mer bara. Ta en promenad efetr frukosten imorgon eller shoppa eller gör nåt annat som får bort tankarna på det jobbiga.

Vad sa läkaren egentligen? Jag är tycker läkare är läskiga och har svårt att berätta om mina problem..därför får jag sällan hjälp heller för att jag helt enkelt inte vågar säga hur dåligt jag faktiskt mår. Man kan nog säga att jag har lite fobi för att prata med läkare också :/
  • Frosk

bizzie, kom det myckety kräk? och säer som andra att barn kan ju kräkas av lite olika anledningar, men visst tänker man genast ms nu i dessa tiden speciellt. Hur mår han nu?

Här har jag lite halvpanik idag. Varit iväg med lillan och hämtat ett träningsredskap till henne. När vi kom in där så fick jag jätteont i magen, började kallsvettas och må illa. Fick skynda mig på toa. Var rädd att få panikspringa igen, men kunde hålla hålla mig tills vi kom hem. Nu mår jag lite illa och fryser väldigt. Och är livrädd så klart!

• Frosk

bizzie, ja verkligen jobbigt när man inte är hemma. Jag har IBS så min mage ballar ur ibland, men nu har den blivit mkt bättre och det var längesen nåt liknande hände. Verkligen obehagligt. Tur ändå är att jag redan mår bättre så det var inget värre på gång. Jag misstänker att boven är sojakorvarna jag åt igår. Det slog mig sen att jag har blivit så en gång tidigare efter att jag ätit såna. Undrar varför...

Det låter inte som din son har ms ändå för då borde han inte vara uppe och leka på det viset. Hoppas hoppas att det var nåt annat!