Majspuree skrev 2011-01-05 14:55:37 följande:
Usch jag har mått som en magsjuk i 2 månader nu. Fast varken haft diarre eller spytt. Mår illa konstant, rörig mage, hungrig jämt. Har varit hos läkaren och tagit massa blodprover, men där hittar dom inget. Vet i fan vad jag ska göra. Att som emetofob må så här i 2 månader är psykiskt knäckande. En magsjuka går ju iallafall över på några dygn, det här går inte över. Har ätit postafen men det hjälper inte, inte ompeprazol heller. Ringde VC idag igen och bad om något starkare för illamåendet. Då fick jag en telefon tid på tisdag (!!!!). Suck vad ska jag ta mig till?
Stackare. Och det värsta är ju när man inte hittar nåt som orsakar det. Jag har inget bra förslag alls tyvärr. För ca 10 år sen mådde jag jättekonstigt i över ett år. Först trodde jaga tt jag var gravid, men det var jag inte. Det enda läkarna hittade var B12 brist, men att åtgärda det hjälpte inte heller. Till slut sa läkaren att man kunde göra gastroskopi, men då gick jag aldrig tillbaka mer och levde med illamåendeattacker i ett år till. Till slut gick det över och jag undrar än i dag vad det var som orsakade att jag mådde som jag gjorde.
Annan historia är min syster som för ett år sedan drabbades av illamående och kräkningar som höll i sig i ett par månader. Hon var inlagd i ett par perioder med dropp, men till slut böev hon bättre och ingen orsak hittades. Jag tycker sånt är skitkonstigt! Inte meningen att skrämmas, men tyvärr så hittar man ingen anledning ibland och då tycker man inte att sjukvården är så himla fantastisk.