• Frosk

Emetofobernas tråd 5

middiz skrev 2011-03-18 09:33:44 följande:
    Har sån ångest och mår sååå illa nu!!

Min mamma fick magsjuka igår och jag var där en timme innan det bröt ut på henne!!!!!

FAAAN!!!

Smittar det innan???
    Det ska ju inte smitta innan så det borde vara lugnt! Har aldrig blivit smittad själv av någon innan det butit ut iaf och vet nog ingen annan som blivit det heller. Håller tummarna för dig iaf!
  • Frosk
    middiz skrev 2011-03-18 12:48:28 följande:
    Frosk skrev 2011-03-18 11:45:43 följande:
    Det ska ju inte smitta innan så det borde vara lugnt! Har aldrig blivit smittad själv av någon innan det butit ut iaf och vet nog ingen annan som blivit det heller. Håller tummarna för dig iaf!
    Usch du sitter i värre sits än mej... hoppas verkligen att inte får det!

Jag fattar inte varför folk bara tar skiten istället för att skydda sej emot det. Överallt hör man om folk som är dåliga och dom tycker det är okej för alla andra är det??
    Jaha... och om alla hoppar i brunnen så följer du efter??

Mamma fick det antagligen av mi mormor och morfar.
    Mamma var där förra söndagen en timme innan mormor och morfar började spy. Då blev hon inte smittad. Men när hon gick bort och hälsade på tisdagen (10 dagar) efter att dom varit dåliga så blev hon smittad.
    Enligt henne hade hon inte tagit i något, och när hon tg i dörrhandtaget hade hon vantar på sej (hon har också spyfobi ) och när hon kom hem tvättade hon och spritade händerna.
    Så HUR kunde hon bli smittad?
    Det virvlar väl inte runt i över en vecka i huset?

Jaja det blir soppa här ett par dagar nu... det är förhoppningsvis inte så äckligt att spy upp
    Vi får hålla tummarna för varandra!
    Ju mer jag tänker på det ju argare blir jaga tt de inte ringde oss direkt på morgonen så vi hade fått en schans att lösa dagen på annat sätt :/
  • Frosk

Jävla skiiiit! Nu har minstingen spytt ner hela sin säng och skrikit i en timme och nu slocknat på golvet. Så...då blir det ingen operation den här gången heller. Jag hatar detta!!!!

• Frosk
    Majspuree skrev 2011-03-19 21:37:10 följande:
    Men lilla gumman! Stackare!
    Stor mega kram.
    Tack!
  • Frosk
    Fridayyy skrev 2011-03-20 08:27:56 följande:
    Ni fick det från dagis va?? Snart måste de ju ändra hur man bygger upp dagis tycker jag med så stora grupper. Att det går magsjuka så ofta.
    Japp från dagis! Grejen är ju att ett barn hade kräkts tidigare på morgonen och fröken som blev nerkräkt var den som tog hand om dottern sen. Jag hade bett att få veta om om det gick nåt för att kunna hålla hemma eftersom lillan skulle opererats på tisdag. Hade de ringt på morgonen så hade vi ju stannat hemma, men de talade om det först när jag kom dit :/ Känner mig bitter över det och tycker det är dåligt att de inte ringde oss direkt!

Tur att tvättstugan var ledig iaf och nu har det inte kommit mer kräks sen i natt.
  • Frosk

Sen undrar jag över en annan sak...syskon ska ju stanna hemma när någon är sjuk, vilket jag tycker är bra, men vad jag har märkt så är inte fröknarna hemma om deras barn är sjuka, borde de inte vara det?

• Frosk

Ja dagis visste om att hon skulle opereras och jag var därför noga med att säga till att jag vill veta om det går nåt för då kan jag hålla barnen hemma!

• Frosk
    middiz skrev 2011-03-21 17:19:46 följande:
    Nu har vår minsta fått magsjuka. Hon har spytt två gånger och det kommer bajs samtidigt...
    Dom enda vi har träffat är min systers barn som hade magsjuka för 2,5 veckor sen.

Jag har inte ens panik, jag vill bara ha det överstökat nu så har vi förhoppningsvis haft vårt sen!
    Å nej, men vad bra att du inte har panik! HOppas att du klarar dig iaf
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5