• Frosk

Emetofobernas tråd 5

Urk..idag fick jag hämta den lilla på dagis för hon hade feber. Hon har sovit nästan hela eftermiddagen, fick alvedon och sen åt hon välling. Nu bökade hon runt i sängen och fick sån hosta ni vet, som när man ska kräkas och gråter. Sitter och gnider sig i ansiktet, är ledsen och kommer inte till ro. Jag brukar alltid försöka tänka ut alla andra saker än magsjuka som det kan vara, men den här gången hittar jag ingen annan anledning. Så rädd...det blir en sömnlös natt här...

• Frosk

Ja sköldkörtel kollas lätt med ett blodprov. Jag har gjort det flera gånger eftersom många läkare tror att det kan vara felet hos mig, men proverna visar alltid bra...

• Frosk

Nu pratade de om det på nyheterna också. Usch!

Fattar inte varför det inte finns vaccin mot skiten!

• Frosk
    felle skrev 2010-11-18 23:52:30 följande:
    Mina78: om jag inte missminner mig så håller dom på att framställa ett vaccin just nu. :D
    Jo jag har hört att det forskas kring det, men vi här inne behöver ju vaccin nu! Det lär väl dröja 20 år till innan det kanske finns :/
  • Frosk
    Astrosmurfan skrev 2010-11-19 13:02:12 följande:
    Hej
    Får man hoppa in här?
    Jag har inte läst hela tråden, men jag är 36-årig tre barns mamma med kräkfobi.
    Dock på bättringsvägen. =)

Har varit så illa däran att jag inte ville åka hem från jobbet då jag jobbade eftermiddag ifall någon blivit sjuk hemma under tiden... (fast jag vet att min man skulle ringa och berätta om det var något)

Vet att jag är lite larvig ibland som verkligen får ångest i samband med ms, men kan ändå inte hjälpa det.
    Om jag är välkommen kan ni väl ta en presentationsrunda?
    Välkommen!

Jag är 32 och har två barn som går på dagis. Jag har haft fobin så länge jag kan minnas. Har själv tankar om att det startade när jag hade en dagmamma som tvingade mig att äta mat jag inte tyckte om. Det slutade ibland med att jag kräktes när maten hade blivit kall. Jag har inte vågat resa utomlands sen jag blev vuxen eftersom jag blev magsjuk på en resa när jag var typ 11, men nu trotsar jag fobin och ska åka i januari! Jag pluggar nu så när det går ms på dagis så lämnar jag dom inte! Detta kommer ju inte funka den dagen jag får jobb och det känns skrämmande med. Hatar vintern och har mest ångest på kvällar och nätter.
  • Frosk

Fast det stämmer inte på mig. Jag kämpar mot illamåendet så länge det går, men när kroppen bestämmt sig för att vända ut och in på magen så gör den det :/

• Frosk
    lollisen skrev 2010-11-23 10:35:03 följande:
    Funderar lite här... Sambon fick magknip och magen bullrade i stort sett fram och tillbaka hela natten. Han har varit på toan EN gång... Då lös i magen. (Förlåt kära sambo för att jag delar denna info till andra. )

Låter detta som magsjuka? Jag stressar ju upp mig och behandlar det som om det vore magsjuka,men å andra sidan så är man ju överkänslig som emetofob!

Vad hade ni andra tänkt?
    Svårt att veta, kan ju vara eller inte. Beror bäl lite på måendet i övrigt.

Jag har en mage som ballar ur rätt ofta pga ibs, får ungefär samma symtom magsjuka ibalnd, kallsvettig, illamående osv, men jag känner ändå en skillnad mot när jag får riktig magsjuka och vet att det oftast bara är ibs.

Hur går det för din sambo nu?
  • Frosk

nicely, vad skönt att du får hjälp. Berätta hur det går nästa gång med :)

Jag har försökt att trotsa fobin ett par dagar nu och inte tvättat händerna när jag lämnat barnen på dagis, det har gått ganska bra.

• Frosk
    Fridayyy skrev 2010-11-26 11:28:19 följande:
    Jag spritar mina barns händer, eller de gör det själva för att slippa tvätta händerna. Har man inte fobi, tvingar man då barnen att tvätta händerna innan maten? Tror inte min mamma gjorde det. Vet ni hur andra är?? Jag tycker inte de är noga med det på dagis, de tvättar mer EFTER maten.

Min stora utmaning är JULBORD idag med jobbet. Ångesten kommer väl i helgen.
    Jag har försökt få min dotter att ha handsprit ibland, men hon har alltid nåt litet sår på handen och då svider det så nu vägrar hon handsprit.

Att tvätta händerna innan maten är en bra vana oavsett om man har fobi eller inte tycker jag, så det tänker jag inte sluta med. Barn är ju lite överallt med sina händer, i sandlådan, i näsan, håller i sig på toaletten osv...

Julbordet kommer gå bra! Ta en extra snaps och döda lite bakterier med ;)
  • Frosk
    Fridayyy skrev 2010-11-26 12:00:17 följande:
    Ingen snaps, är både gravid och ska köra..=) Jag har gått flera ggr innan men då var jag inte orolig, har blivit det nu på senare år. Medias fel!
    Ja då är det nog bästa att hoppa snapsen ;) Men tänk att ms- säsongen inte har dragit igång ordentligt ännu och det är nog ganska ovanligt att maten är dålig. De som ordnar julbordet vill ju inte få dåligt rykte.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5