Emetofobernas tråd 5
Mmm jag har också haft hemskheter omkring mig och med huvudet kan jag ju tänka att det finns värre saker osv, men det hjälper inte mot paniken och ångesten ändå.
Mmm jag har också haft hemskheter omkring mig och med huvudet kan jag ju tänka att det finns värre saker osv, men det hjälper inte mot paniken och ångesten ändå.
Välkommen :)
Jag lyckas på nåt sätt "gömma" min fobi när barnen är dåliga. Jag talar lugnt, klappar på ryggen och gör vekligen vad jag kan för att inte visa att jag är livrädd och har panik och försöker mer eller mindre hålla andan. Det värsta kommer efteråt, då kan jag inte sova, vågar inte äta, kroppen spänner sig så jag skakar osv. Vi är iaf två så sambon är den som får torka kräks om det kommer på golvet.
Jag syr också barnkläder :) men inte så mkt att jag säljer och så..
Jag har vågat lämna lillan på dagis nu igen efter ett lååångt utbrott av magsjuka där. en kille hade varit dålig i tre! veckor. De misstänkte att det var rotaviruset som härjade eftersom det var så svårt att bli av med det. Nu hoppas jag att det ska vara lugnt, i vilket fall så kan jag inte ha henne hemma mer.
Fördelarna med att ha barn överväger helt klart nackdelarna, men jag har hela tiden sagt att det som jag tycker är jobbigast med att ha barn är oron över att något ska hända dem. Oron över att det ska hända en själv nånting (den oron hade jag inte alls innna jag fick barn) och så oron över att få kräksjuka.
Sen undrar jag om det har blivit vanligare med magsjuka eller uppfattar jag det bara så? Det kanske bara är för att man har småbarn som man hör om minsta lilla utbrott och blir livrädd för smitta? När man gick i skolan blev man ju inte dålig så ofta så det kanske blir bättre då...
lollisen, det låter bra! Försök vara stark :)
Hur känner ni andra för att resa utomlands? Är ni mkt rädda för att bli magsjuka på resan? och reser ni ändå?
Skönt att höra att ni vågar resa trots fobin. Jag blev ordentligt magsjuk när vi åkte till Teneriffa för nästan 20 år sen och sen dess har jag bara varit i europa. Nu ska vi åka till Thailand i Januari och jag oroar mig redan för att bli sjuk där.
Heja dig zasata! Har du börjat eller ska du börja med KBT? Vilka tabletter hjälper dig? Modigt av dig som vågar dagis trots magsjuka!