Inlägg från: isis bianco |Visa alla inlägg
  • isis bianco

Emetofobernas tråd 5

Dumt att fråga sånt här i ett forum men jag provar...

Igår fick jag ont i ett område kring naveln. Tänkte att det är nog luft i tarmarna för det brukar jag ha problem med. Men det släpper inte. Området är större idag, men mest ont gör det precis till vänster (min vänster) om naveln. Har nu även fått ont i ryggen. Som ett bälte över njurarna. Det bältet sitter alltså högre upp än där jag har ont på magen.
    Inatt vaknade jag och kände mig lite illamående och blev såklart livrädd att det var ms. Men då borde väl nåt hänt om jag haft ont i 14 timmar?

• isis bianco
    middiz skrev 2011-03-12 09:55:56 följande:
    Ja det borde det.

Kan det vara urinvägsinfektion??
    Jag fick ont som ett bälte över njurarna när urinvägsinfektionen hade gått upp i njurarna. Det gjorde dock så ont att jag inte ens kunde ta på mej skorna själv.
    Min mamma fick köra ner mej till doktorn för jag kunde inte köra bil heller. Och jag är inte känslig för smärta.
    Men alla behöver inte få så ont av urinvägsinfektion heller.
    Tack för tipset. Jag läser lite om det nu samt om njursten och mina symtom stämmer ganska väl överens. Har dock inte så ont att jag inte kan röra mig, men jag går ganska stelt och vill helst inte böja mig ner. Ska avvakta och kanske slå en signal till 1177.
  • isis bianco

Så längesen jag kikade in här nu...
    Det har varit skönt att inte gå in i tråden ett tag faktiskt. Jag har kopplat bort en del rädsla och kunnat leva och ta ut svängarna på ett lite annorlunda sätt!
    Visst kommer rädslan och paniken emellanåt, men inte alls så ofta som innan.

Hoppas ni alla mår bra!

• isis bianco
    Anonym (lillan) skrev 2011-04-13 18:57:10 följande:
    Antar att det är några av er här inne som har barn.. Mådde ni illa under graviditeten? Hur tacklade ni det? Jag är snart i veckan 8 och mår såååå illa och är inte alls långt i från att kräkas =( Kommer bli tokig på detta om det håller i sig länge.. Någon som har något tips på hur man kan slappna av eller hur man kan stilla illamåendet?
    Nu är jag inte gravid (tyvärr) men har snappat upp lite tips och råd från andra.

Ha alltid något att tugga på till hands. Håll blodsockret uppe.
    Ingefärste.
    Salta kex.
    Vila mycket.
    Drick lätt kolsyrat vatten.
    Postafen (receptfria åksjuketabletter)
  • isis bianco

Nån mer än jag som ofta känner sig illamående och lite panikkänslor vid mensstart??

Jag har lyckats lokalisera mina flesta "rädsloperioder" till dagarna kring mensens början nämligen.

bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • isis bianco

Caress, jag är i samma sits. Undrar också hur man vågar. Men jag försöker tänka stort. Vill jag ha barn? Självklart! Och sen får det bli ett litet steg i taget. Vi ska nu påbörja vårt sjunde försök till en bebis, och fortfarande kan jag undra vad vi ger oss in i

• isis bianco
    zasata skrev 2011-05-24 21:31:17 följande:
    Åååå ångest!!!!
    Förra fredagen fram till tis-ons mådde jag pyton! Igår Bajsade tydligen son löst två ggr på dagis. Idag har jag mått illa igen! Och är så trött. All oro och ångest gör mig tokig jag är så trött. Hur orkar ni allt? Jobb, barn familj ångest och oro? Jag shoppar, och lite för mycket ofta.. Men det kan få mig lugn. Nu ligger jag här igen.. Tagit Alvedon och link. Mår pyton åt även stekt ägg och bacon nu ikväll som fanns i kylen och skulle gå ut.. Tänk om jag spyr för maten var så fet?! Sen tröst äter jag jämt! För allt, innan slutade jag äta, nu är det tvärt om. Så blir fet med!
    Satte in en kopparspiral för tre veckor sen, kan den göra så man mår illa och blir lös i magen? Hur orkar ni?! Ååå jag är så trött!!!
    Jag tycker så synd om dig som mår så skit emellanåt. Nu har jag inga barn så jag kan inte jämföra tankar med dig. Kopparspiral har jag heller aldrig haft, men man kan ju blöda mer när man har en sån och vid mens blir jag ofta lös i magen och mår lite illa. Kanske blir förstärkt med en kopparspiral tänker jag?
    Bra att du kan äta iallafall! Bättre det än tvärtom! Försök att äta frukt och tugga tuggummi istället, när du känner att du vill äta.
    Shopping är en last jag med har, och det lugnar mig med! Jag har satt mig för att shoppa på endast rea vid vissa tillfällen. Det är lite mer utmaning! Men det blir ändå dyrt...
  • isis bianco
    Anonym (livrädd) skrev 2011-05-28 17:03:53 följande:
    När tar det slut?? Över ett dygn nu och det går flera timmar mellan kräkningarna. Hon har fått i sig ett kexrån, lite piggelin och vatten/MER. Nu har hon inte kräkts sen i förmiddags men nu börjar hon oja sig igen så det är nog dags. Är det vanligt att det går flera timmar emellan?? Brukar det inte vara några jobbiga timmar och sen bra?
    Hoppas det lugnat sig nu.
  • isis bianco

Vet att jag tagit upp denna diskussionen innan, men måste göra det igen. Vid varje ägglossning och varje mensstart så har mår jag lite illa och tappar aptit. Då kommer också ångest som ett brev på posten. Det är grymt störigt.
    Är det någon här som också mår så här? Och om ni har varit gravida, hur mådde ni då under grabviditeten?

Jag planerar ju graviditet och nojjar mig för gravillamående. Och tänker att efetrsom jag mår som jag gör vid ÄL och mens så är jag rädd för att hormonerna vid grav kommer vara ännu värre för mig.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5