Emetofobernas tråd 5
Nu har jag i alla fall en 2-årig son hemma, och han började på dagis i höstas. När jag har läst om familjer som drabbats av magsjuka har det inte rört mig i ryggen, tills vi åkte dit själva. Sonen fick sin första magsjuka veckan före julafton och sån panik har jag inte känt på länge. Jag klarade inte av att vara i närheten av honom när han kräktes, och fick sånt dåligt samvete att jag inte kunde stötta honom, utan till och med avvisade honom p.g.a min rädsla. Jag satt och grät i sovrummet hela kvällen och hade ångest inför nästa gång han skulle kräkas. Blev såklart inbillningssjuk och trodde att jag hade magsjuka fastän jag aldrig fick det. Dock fick min sambo det och han förstår inte alls varför jag gör sån stor grej av magsjukan. Vi började t.o.m bråka på grund av att jag tog avstånd från sonen när han kräktes :( Känner mig helt värdelös!!!
Ända sen den första magsjukan drabbade oss är jag livrädd att den ska slå till igen. Ibland funderar jag på att försöka hålla honom hemma från dagis så mycket det går, hostar han på natten är jag livrädd att han ska kräkas, gnäller han över magont är jag rädd.. På affären är jag rädd att han ska spy.. Det tar upp hela min dag ibland!
Sambon kanske dessutom får ett annat jobb nu på annan ort, och måste då vara borta på veckorna tills vi kan flytta dit allihop. Hur ska jag klara av om sonen får magsjuka då jag är ensam??
Sorry för långt inlägg. Första gången nu jag kan skriva av mig och bara släppa ut allt och berätta..
Här får du skriva av dig. Det är skönt att kunna ventilera sin rädsla.
Just nu känner jag mig inte så stark att skriva nåt längre inlägg till dig men du är väldigt välkommen.