Inlägg från: isis bianco |Visa alla inlägg
  • isis bianco

Emetofobernas tråd 5

Om 8 veckor och 3 dagar är vi inne i den officiella vårmånaden. Dvs om 59 dagar!
    Det är redan ljusare ute för varje dag som går, nu är de flesta julhelgsdagarna förbi och man slipper träffas i stora samlingar med släkten.
    Själv är jag ledig fram till den 14:e januari sen har jag inte många skoldagar alls i skolan denna terminen, mycket självständigt arbete, det känns skönt. Snart ska jag börja planera vårens planteringar. dags att förså mina pelargoner i mitten på januari {#emotions_dlg.flower}
  • isis bianco

Välkommen Lillave!

Kontrollbehov har jag också.
    Började gå i terapi för ett par år sedan då jag ville reda i detta med min fobi. Ganska snabbt kom vi in på kontrollbehovet och pratade nästan uteslutande om det... Tror att det ligger mycket i det.
    Jag får den typiska illamående-ångesten av att höra om de problem som vissa i min släkt har. Samma om jag glömt göra något som jag skulle gjort. Eller som i somras när en vän till mig försvann och en hel karusell med polis blev inkopplad med massor av frågor till mig då jag såg henne senast. Att inte ha tillräckligt med information att ge i ett sånt läge gav mig otrolig ångest som känns precis som när jag är rädd för smitta. Kontroll är en stor bov i det hela tror jag. Men det är skönt att veta att man kan putta ver det på något lite mer konkret. Ibland försöker jag öva mig på att släppa kontrollen. Det är svårt, otroligt knepigt. Men skam den som ger sig.

• isis bianco

zasata
    Bra att du gick och bra att du gråter. Det måste du få lov att göra. Du behöver inte drabbas, även om du själv tycker att du blivit väldigt utsatt. Hon kanske inte ens är sjuk... det finns många anledningar till att en person kräks. Jag vet att du har det otroligt jobbigt nu och att du kommer vara rädd i några dagar framöver men jag hoppas att du känner dig lite bättre så fort du kommit hem och fått gråta av dig lite. Usch vilken hemsk situation du hamnade i, förstår din panik, jag hade känt precis likadant! Men som sagt, bra att du gått hem nu. Och oroa dig inte för lunchen ni hade tillsammans.

• isis bianco
    zasata skrev 2011-01-03 16:52:42 följande:
    vad fan skall jag ta mig till om jag blir sjuk!??
    Tänk inte! Försök att glömma hela denna dagen... 
    Vet att det är typ omöjligt att inte tänka. Jag lider med dig

Blir du sjuk så blir du. Lita på din kropp. Jag tror dock att du klarar dig. Du är ju så noga med din hygien och du gick strax efter händelsen.
  • isis bianco

Usch, idag har jag ont i magen. Känner en klump i halsen. Ångesten är på väg. Man läser om hemskheter hela tiden. Jag känner mig förföljd av fobin och är väldigt paranoid. Just nu känns det långt kvar till vår.
    Mannen har varit lite konstig de senaste dagarna, bara bakvägen dock.

Vi behöver peppa varandra här inne lite mer igen!

• isis bianco

Nu blev det genast lite mer pepp här!! Skönt

Skönt att du verkar pigg och på bra humör idag zasata!

bizze- förstår din panik... glöm inte att andas och ta det lugnt. tänk på att barn kan kräkas av många anledningar. Du gör rätt som håller dig undan ett tag med tanke på bebisen.

• isis bianco
    Fridayyy skrev 2011-01-04 21:09:20 följande:
    Ni med problemmagar; har ni testat LCHF? Många blir ju mycket bättre av det. SJälv har jag inga matsmältningsproblem så jag vet inte om det funkar. Jo jag har ju gallproblem nu när jag är gravid och undviker äpple (och hoppas det hjälper). Annars är det väl mest chips och Pepsi kl 21 på kvällen som kan bli lite jobbigt..hehe.
    Precis vad jag också tänkte tipsa om!! Jag har problem med ont i magen och gaser men med denna dieten är min mage platt och fin och inget ont och ingen halsbränna. Ett plus är att den är viktreglerande så den som behöver gå ner i vikt gör det och den som behver gå upp i vikt gör det. Bra för middiz kanske?
  • isis bianco
    Anonym skrev 2011-01-04 21:53:01 följande:
    Man utesluter så mycket kolhydrater man kan och får istället sin energi från mer feta produkter. LCHF står för High Carb Low Fat. Googla det så hittar du massor
    Blev anonym helt plötsligt, inte meningen
  • isis bianco

Cachou

Mycket intressant information du hade om Frankrike!
    Jag vill själv ha mina barn hos dagmamma, eller utedagis.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5