-
Vill du rada upp alla livsmedel du vet som har mycket pre- och probiotika i sig?middiz skrev 2010-12-04 17:34:12 följande:Och promenader... minst 30 minuter om dagen!!
-
Där jag jobbade hade vi som tumregel att om barnen hade diarré två-tre ggr under en dag så skulle de skickas hem. Men det kunde också bara räcka med en gång om barnet samtidigt verkade håglöst och inte lika aktiv som vanligt. Barn kan vara lösa av många anledningar, men under vinterhalvåret var vi extra vaksamma.zasata skrev 2010-12-08 14:44:56 följande:Jag blir tokig på dagis här!!
Snälla hjälp skriva ett brev med bra information till räkton.
Igår började sonen skolas in, går magsjuka på hela huset. Frågade om många var sjuka.
"ja ett par, dom flesta är lösa i magen så svårt att veta" Jaha tyckerj ag och undrar om dom inte blir hemskickade då? Nej det blir dom inte för behöver ju inte vara magsjuka!!!
Sambon var med sonen på sin avdelning, stora tjejen var på sin, tydligen bajsat vatten två gånger och dom sa inte till förrän han hämtade henne! Hur många kan inte hon ha smittat?? Nu åt hon lite hemma, så vet inte vad det är med henne. men jag håller ju henne hemma, fast dom sa att hon säkert kan komma i morgon om hon är pigg!!!
Det tråkiga är väl att sonen precis håller på att skolas in, och jag vill inte ta dit honom heller. Tänk alla andra kunde tänka så?? Och nu har vi skiten hemma, igen. -
De flesta infektioner i kroppen kan slå ut tarmfloran. Svårt att säga här, men UVI är helt klart troligt.zasata skrev 2010-12-08 15:20:53 följande:Ja men går det magsjuka och många kräks, och många har diarré. Vad tror du då det är?? BLir så trött och arg!!! Och rädd, men mest är jag arg just nu. mMen hon hade ont i fredags och lördags med ju. hon säger långt ner och kssar lite dåligt. Kan man bli lös av UVI?
-
Jag har lite frågor till alla er som har barn.
Min man och jag startade bebisverkstad i förra veckan!! och nu går jag alltså och vänta på bim.
Jag äter ju medicin för min panikångest men den är helt okej att äta under graviditet, det är såpass låg dos dessutom så det ska inte göra något. Däremot min lugnande är inte bra... Jag tar den bara i nödfall vilket brukar bli en gång i veckan eller varannan vecka. Men nu kommer jag säkert bli jätteorolig för gravillamående (om jag nu ens blir gravid...) och känner att jag behöver ha något lugnande att ta till. Vilka alternativ finns? Hur länge kan jag äta mina vanliga vid behov? Fostret tar väl inte upp nåt de första veckorna eller??
Ska jag ringa och få en akuttid så fort jag plussar?
tacksam för svar.
(hur många av er har varit riktigt dåliga under grav?)
-
TACK Det känns helt overkligt att vi är i detta stadie, denna lååångsamma väntan på Bim som alla pratat ommiddiz skrev 2010-12-09 20:41:27 följande:För det första, GRATTIS till den blivande bebisen!! Så roligt!!
Jag har varit gravid tre gånger, visst har jag mått illa men inte på det sätt så jag måste spy, vissa maträtter har inte funkat heller utan jag har blivit illamående av bara doften (och kylskåpsdoften ska vi inte ens disskutera ).
Jag tror inte att någon av oss här inne har lätt för att spy och då tror jag inte att man gör det så lätt om man mår illa av en graviditet heller!
Sen är det mycket möjligt att du inte ens kommer må illa alls. Det är vanligt att man inte gör det.
Nu har ju inte jag någon koll på mediciner man får äta... men ingefärste funkade för mej när jag skulle ha vårt andra barn.
Du kan äta medicinerna tills du upptäckt att du är gravid antar jag? Är dom inte säker på hur lång tid det tar för dom att gå ur kroppen?
När jag var gravid första gången så hade jag och min man festat till det helgen innan jag testade (testade på en måndag) jag rökte också. Frågade BM om detta och hon sa att det inte är någon fara eftersom fostret inte hade börjat leva på mej än då..
Jag är entusiastisk och livrädd på samma gång.
Mina mediciner har en halveringstid på 12 timmar, är helt ute ur kroppen på ca 36 timmar... Jag kommer nog att ringa MVC och höra med dem vid ett eventuellt plus. Ska testa mig på söndag!
En läkare jag hade för några år sedan rekommenderade mig lergigan och ev. primperan. Nu har hon gått i pension men jag kan väl föreslå medicin för en läkare, eller? -
Tack för ditt svar! Så ni vill ha en tredje, vad kul för er!middiz skrev 2010-12-09 21:01:03 följande:Jätteroligt för er tycker jag! Du kommer se att dom är värda allt, tom magsjuka! Magsjuka är en piss i havet egentligen.
Vi vill snart börja försöka igen också, vill ha en mens i mellan bara för att kolla så kroppen börjat komma igång efter all skit som varit!
Men då går dom ur kropen jättesnabbt så jag tycker absolut att du kan äta dom tills du plussar.
Har sett här på FL att folk äter lergigan och pimperan mot graviditetsillamående, så det borde man väl få?
Nu ska jag titta på tv och fortsätta leta symtom haha -
Visst ja, amning... Det är svårt att vänja sig av med den då jag ätit den i snart 10 år. Plus att när jag försökte slluta med den för några år sedan så mådde jag så dåligt att psyk sa till mig att jag måste äta den :-/zasata skrev 2010-12-09 21:35:41 följande:Jag har mått lite illa under bägge mina graviditeter, men ätit postafen och haft sea band, sista gången hade jag även lergigan utskrivet. aldrig kräkta av graviditeten eller förlossningen, men jag sa under sista "att nu är jag så full så jag kan spy" eller något liknande och varit mer rädd för kräkas än förlossningen!
Kolla om du kan amma med din medicin sen, annars tycker jag inte du skall vänja dig vid den för mycket, om du vill amma. Det var det svåraste för mig, sluta med min antidepresiva innan förlossningen.
Jag ska definitivt kolla upp det här med amning, tack för tipset. -
Tack för ditt svar!Frosk skrev 2010-12-09 21:48:52 följande:martini, vad spännande!!!
Som skrivits redan så är det ju inte alls säkert att du mår illa. Många mår ju hur bra som helst! Med första mådde jag illa, men det var bara nån vecka och sen gick det över. Med andra var det värre. Postafen är receptfritt och man brukar börja med det om det behövs. Lergigan fick jag utskrivet under andra grav och det brukar inte va några problem att få det. Det kommer gå bra!
Sen tyckte jag att illmåendet var ju hemskt under graviditeten också, men ändå inte lika ångestfyllt som när man har magsjuka eller vistas i närheten av ms.
Det är verkligen spännande... och skräckfyllt ;) -
Alla lyckönskningar värmer i hjärtat på mig.
Jag är sjukligt nervös inför många saker, men mest över gravillamående såklart. Ikväll har jag varit på julbord, hu så mycket folk. Jag tog mig i kragen och åt av det mesta men lät bli fingermat.
Sen när jag kom hem fick jag ont i magen, det bubblade och jag kände mig uppblåst och fick halsbränna. Jag blev superorolig och är det fortfarande, men när jag ligger ner som nu så känns det okej. Julmat är inte direkt den snällaste maten man kan äta, mycket fett och mycket socker. Försöker tämka rationellt med mig själv men det är svårt.
På söndag ska vi testa om det blivit nåt. Spännande! -
Svårt att säga men jag tror absolut att du kan vara lugn!Molina skrev 2010-12-10 23:41:28 följande:F-n ursäkta mig men usch nu har jag ms överallt omkring mig går bara att väntar att tjejen får och vi som ska på fest imorgon urk vill inte. Nu vet jag inte om den kommit till hennes dagis vågar inte höra mig för men om jag hämtade henne i Torsdags vid 1600 tror ni det är lugnt då tills Lör (imorgon kl 14-15)? Efter det har hon enbart varit ute på våran egen tomt ingen mer smittorisk kan hon kommit åt.