• Fiffa5

Sytråden spinner vidare - lila tråd

Jag har inte orkat sy på hela veckan för jag är förkyld och har sån jobbig hosta. Men så idag fick jag ett ryck, en timme innan barnen skulle hämtas på dagis och sydde denna lilla enkla väska:

Det var roligt att kunna sy igen så nu är jag sugen att fortsätta. Har ett helt gäng julklappar som skall sys. Mest tröjor tror jag. Men kanske även byxor, klänningar och div. annat
  • Fiffa5

Jag har en 06 och en 08. Två flickor.  Så det är full fart här hemma med. Mannen jobbar till sjöss och är borta 4 veckor i taget o då vet man iaf att man lever

• Fiffa5

Finns det någonstans där man kan få tag i bra basmönster till barn? Typ muddbyxor, enkla klänningar, tunikor mm?? Saknar såna enkla mönster i många storlekar.

• Fiffa5
    plura skrev 2010-11-13 13:57:29 följande:
    Nu är ju min man arbetslös, men tidigare jobbade han borta 2,5 vecka i stöten (Norge)
    Tror inte jag hade överlevt 4 veckor *haha* -Hade nedräkning hela sista veckan

Slänger in en till fråga -vet att ni har egna mönster, men vilket är ert bästa tröjmönster tips till barn 1-4 år?
    Alla jag provat måste man förändra ganska mycket tycker jag, vill hitta ett som är bra från grunden. 
    Jag brukar använda mönster från Ottobre 1/2010, nr 6 och 22. De tycker jag funkar utan att ändra, men det kanske beror på hur barnen ser ut lite.
  • Fiffa5
    uppochner skrev 2010-11-14 22:03:49 följande:
    Någon här som handlat från sewing machines direct? Jag tänkte kanske köpa en brother därifrån. Det finns en modell som kostar nära 9000 i Sverige men ca 4100 där och det är skillnad!!! 
    Men hur gör man med garantier? Kan man lämna in på verkstad i Sverige eller kommer man att vara tvungen att skicka den till England om den pajar? Hur är det med strömsladden? 
    Jag köpte min Janome OL via dem, men beställde den till min brors adress i Skottland. Tror man får skicka maskinen till dem om ngt går sönder.   De skickade med en adapter till min så det är inga problem att använda den här.
  • Fiffa5
    TiLo skrev 2010-11-14 19:08:51 följande:
    Aj, aj, aj jag tror jag har fått livmoderinflamation. Lite OT jag vet men ack jag får nog uppsöka Kvinnokliniken i morgon.
    Oj, det låter ju inte bra. Hur har det gått??
  • Fiffa5
    gewjyn skrev 2010-11-15 15:22:40 följande:
    Här är lite av det jag sytt i helgen och idag

Blev visst gigantiska bilder... Legginsen är i jeanscollegen
    Jättefint!!  Tror jag snart ska våga mig på att sy min första mössa! En kompis frågade om jag inte kunde sy mössor till hennes barn så nu måste jag ju testa.

Fina leggings! Har du utgått från ngt mönster eller gjort eget? 
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd