• Fiffa5

Sytråden spinner vidare - lila tråd

Elias Emil skrev 2010-12-23 21:43:19 följande:
    Fick inte upp sidan men gick in på jofotex och det är nog sånt eller nåt liknande iallafall. Jättetack. Vad sugen jag blir på att beställa, speciellt från JNY, tygerna med moln.
    Oj, min länk funkade ju inte. Tur du lyckades leta fram det iaf!

Jag ÄLSKAR molnen! De är min absoluta favorit!!  
  • Fiffa5

Jag gjorde en liten beställning på Jofotex nyss, (de har ju fraktfritt december ut) och jag blev ganska förvånad när det efter endast 15 minuter kom ett mail som sa att min beställning är skickad. Det kan man inte klaga på!

• Fiffa5

Gott Nytt År!!!

Instämmer med tinni78 - den här tråden är verkligen toppen när man har frågor om något och jag har lärt mig jättemycket av er alla. TACK! 

• Fiffa5

Sitter och drömmer om en Coverpro som jag hoppas köpa det här året! Kommer beställa från sewingmachines direct då det verkar vara billigast där.

Men vilken modell ska man välja? Det finns en modell de kallar 1000CP, en 1000 DX samt en 1000CPX. Någon som kan hjälpa mig med vad som skiljer dem åt??

Och om man vill köpa till en så där kantbandsmojäng? Vad heter de??? Finns de i olika bredder?? 

• Fiffa5
    Skumboll skrev 2011-01-01 16:20:18 följande:
    Fiffa5 skrev 2011-01-01 16:13:59 följande:
    Sitter och drömmer om en Coverpro som jag hoppas köpa det här året! Kommer beställa från sewingmachines direct då det verkar vara billigast där.

Men vilken modell ska man välja? Det finns en modell de kallar 1000CP, en 1000 DX samt en 1000CPX. Någon som kan hjälpa mig med vad som skiljer dem åt??

Och om man vill köpa till en så där kantbandsmojäng? Vad heter de??? Finns de i olika bredder?? 
    Jag tror tyvärr att SMD inte får leverera janome till sverige längre.
    CPX är i alla fall den nyaste modellen, det är svarta vred istället för lila och så finns det ett snabbreglage för trådspänningen på gripartråden. 
    ack, det gör egentligen inget om de inte får leverera hit för min bror bor i skottland så jag tänkte beställa den dit ändå.

Undrar om det är värt att lägga till lite extra för att få den modellen.

Tror förrresten att jag hittade kantbandsmojängen. Tape binder, finns för 8mm eller 12 mm. Vilket använder man mest??  Kan man hitta en sån billigare någon annan stans eller ska man köpa det när man ändå köper maskinen?? 
  • Fiffa5
    Skumboll skrev 2011-01-01 16:42:52 följande:
    Och Frida, köp till den genomskinliga pressarfoten! Guld värd när man syr kantbanden. 
    Tack för tipset! Så bra att få veta sånt här innan man beställer!!

Så egentligen kan man köpa en 1000CP som var billigast utan att bli missnöjd? Verkar skilja så lite mellan  de olika modellerna ju. 
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd