• Fiffa5

Sytråden spinner vidare - lila tråd

Fiffa5 skrev 2010-10-28 12:21:52 följande:
    Eller ngt i stil med:     Allt i korgen XX kr. (halva ord. pris)

Fast nu inser jag att du kanske har en korg med saker som kostar olika mycket! 
    Eller som du skrev, fast :    Allt i korgen halva ordinarie pris. Priset på lappen gäller!
  • Fiffa5
    Fiffa5 skrev 2010-10-28 12:24:38 följande:
    Eller som du skrev, fast :    Allt i korgen halva ordinarie pris. Priset på lappen gäller!
    Eller,   REA 50 %, Priset på lappen gäller!
  • Fiffa5
    Pumpalicious skrev 2010-10-28 12:29:31 följande:
    Priset på Lappen (som i någon som bor norrut)  img src=
    Ahha     ,   Kan du inte skriva  ngt i stil med:      röd prislapp gäller!
    Och så skriver du priset med rött?
  • Fiffa5

Nu har jag sytt klart velourset till mina brorsöner i skottland. Stl 80 och 110. De ska få de först till jul men jag tar med mig paketen på lördag när jag åker dit.

• Fiffa5
    plura skrev 2010-10-28 12:59:59 följande:
    Nu har jag handlat tråd och som av nån märklig anledning så slank det med lite annat bra att ha.
    Vågade inte räkna ut vad kalaset gick på -kopierade betsällningen och mailade mig själv, så att jag kan räkna ut det ikväll -när det är mörkt och ingen ser  
    Hihi, smart!
  • Fiffa5
    Strumpan 78 skrev 2010-10-29 17:16:58 följande:
    Jag är så impad av er alla som syr så mycket fint! Men nu har jag också kommit igång, lite i alla fall...känner att jag måste visa upp här, även om det är värsta amatör jobbet! Men det är första gången jag syr ett plagg alls (om man bortser från en väldigt enkel mössa), första gången jag syr en halsmudd och första gången jag syr med tvillingnål. Jag är rätt nöjd faktiskt, trots en del fel (t.ex borde jag sytt med den rosa tråden på halsmudden..men det syns ju inte när plagget är på i alla fall...men det stör mig, jag hade ju köpt rosa tråd till det!) Men jag lärde mig en massa under tiden iaf. Tunikan är till min dotter, men den är för stor så den får hängas undan en tag. Jag har i alla fall fått ännu mer lust att sy ännu mer! Nästa projekt blir en baby body. Tror jag. Eller leggings som matchar tunikan.

Åh vilken fin tunika!! Gud vad duktig du är som får till det så bra första gången du testar en massa nytt!! Och visst är det kul med allt som man lär sig under arbetets gång. När jag började sy för ett år sen kunde jag i princip inget alls, och nu kan jag i alla fall lite mer men har fortfarande massor kvar att lära mig!
  • Fiffa5
    TiLo skrev 2010-11-09 21:08:44 följande:

har premiär sytt mitt första plagg på väldigt många år! Det blev en pyamas i flanell tyg från ohlssons. Möstret gjorde jag om från ottobres senaste tidning. Gillade inte den stora rumpöppningen utan gjorde hela bakstycken istället. Det var inte helt lätt att följa beskrivningen men jag klurade ihop den själv ändå. Känner mig nöjd. Dock blev den precis lagom till Liten som är 9 mån trots att jag gjorde strl 80. Enligt måtttabellen ska hon ha 75 som störst. Men så är det väl altid med nya mönster innan man har provsytt. Känner mig iaf nöjd med resultatet.

Om någon mot förmodan skulle vara intresserad av en bild så finns det i min blogg. www.lantlivmedbarn.blogspot.com Det är ingen renoldad sömnadsblogg utan mest en vardagsblogg med allt möjligt onödigt vetande.

Jättefin pyjamas!! Och modellen verkar nöjd!!
  • Fiffa5
    TiLo skrev 2010-11-09 21:27:07 följande:
    Tack! Det första hon gjorde när hon fick den på sig var att skita ner den. Så nu ligger den i tvätten.
    Skrattar! Jäkla unge!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd