Sytråden spinner vidare - lila tråd
Fast nu inser jag att du kanske har en korg med saker som kostar olika mycket!
Nu har jag sytt klart velourset till mina brorsöner i skottland. Stl 80 och 110. De ska få de först till jul men jag tar med mig paketen på lördag när jag åker dit.
Fick lov att paniksy en neccesär till min resa på lördag. Jag KAN ju bara inte resa med en gammal, ful neccesär!
har premiär sytt mitt första plagg på väldigt många år! Det blev en pyamas i flanell tyg från ohlssons. Möstret gjorde jag om från ottobres senaste tidning. Gillade inte den stora rumpöppningen utan gjorde hela bakstycken istället. Det var inte helt lätt att följa beskrivningen men jag klurade ihop den själv ändå. Känner mig nöjd. Dock blev den precis lagom till Liten som är 9 mån trots att jag gjorde strl 80. Enligt måtttabellen ska hon ha 75 som störst. Men så är det väl altid med nya mönster innan man har provsytt. Känner mig iaf nöjd med resultatet.
Om någon mot förmodan skulle vara intresserad av en bild så finns det i min blogg. www.lantlivmedbarn.blogspot.com Det är ingen renoldad sömnadsblogg utan mest en vardagsblogg med allt möjligt onödigt vetande.