• Fiffa5
    Lind1981 skrev 2010-10-15 12:27:35 följande:
    tack...men det var nog något annat jag for efter eller så är det den sidan...jag 3 mönster nersparade men de fanns inte med på den sidan...men de kanske byter lite då och då?
    Hmm, vet faktiskt inte. Fast jag vet att man kan hitta andra mönster om du väljer finska innan du går till mönstersidan. Men då får du nog beskrivningen endast på finska också..
  • Fiffa5
    Ogabinne skrev 2010-10-15 19:27:02 följande:
    Jag fick inte min Ottobre tidning idag. Det stod 3 veckors leveranstid men jag tyckte det lät alldeles för länge, tänkte de kanske skrivit så för att reservera sig. Och någon annan här fick den ju på en vecka! I morgon är det 3 veckor sedan jag beställde. Tråkigt!
    Mala dem och hör vad som hänt.
  • Fiffa5
    Ogabinne skrev 2010-10-15 19:48:51 följande:
    Jag är helt barnledig i kväll och inatt och hade planerat spendera hela kvällen framför maskinen. Men så mofflade jag i mig massor med choklad och nu är jag helt illamående och uppblåst, och gud så trött jag blev! Får se om jag orkar masa mig in till maskinen eller blir kvar framför datorn.
    Hihi, så kan det gå när man är barnledig för en gångs skull! Du kanske ska unna dig att bara ta det lugnt! 
  • Fiffa5
    Ogabinne skrev 2010-10-15 21:41:59 följande:

Hur gosiga som helst! Jag är helt tokig i JNY's vågade ränder. Vore jag miljonär skulle jag köpt upp allt hon har!
    SUPERFINA!!! 
  • Fiffa5
    plura skrev 2010-10-15 23:12:36 följande:
    En fråga om applikationer har ni både vliesofix bakom själva applikationen och totaly stable (hette det så?) på avigsidan av plagget?
    Ska beställa tråd av Bibbi och tänkte om man kanske skulle köpa den sistnämda med.
    Ja, så gör jag när jag gör applikationer.
  • Fiffa5

Finns det ngn tutorial som visar hur man syr dit fina halvrunda fickor på byxor? Har sett såna i många bloggar men aldrig vågat testat själv...

• Fiffa5
    Lind1981 skrev 2010-10-19 15:03:53 följande:
    Snygga vimplar....har sytt färdigt mina 3kanter till vimplarna och väntar på att kantbandet skall komma hem....hur lång är din? hur många 3kanter per meter?
    Jag mätte kantbandet och det gick åt ca 2 m till 12 trianglar. Sen lade jag till 40 cm band på varje sida för att ha och knyta med.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd