• Fiffa5

Sytråden spinner vidare - lila tråd

TiLo skrev 2010-11-17 19:00:08 följande:
    Jag har varit lite frånvarande nån dag och har fullt sjå att läsa ikapp. Jo, tack det har gått bra ändå. Det blev ingen inflammation. Dagen efter var det bättre fram till jag började bära saker igen. Så vi kom fram till att det helt enkelt överanstränger mig. JAg skrapades och satte in spiral i fredags efter ett MA så det kanske inte är det klokaste att bära en massa tunga kassar efter det. Men nu känner jag inte av det längre. Och tar det liiiiite lugnare också.
    Skönt att höra att du mår bättre. Låter nog klokt att försöka ta det lite lugnt efter allt nu. Är nog bäst att du sitter still lite...och syr tex  
  • Fiffa5
    uppochner skrev 2010-11-19 19:59:38 följande:
    Jag ska vara med på julmarknad om två veckor. Vet någon vart man kan köpa barngalgar?
    IKEA om du har nära dit?
  • Fiffa5
    Zabw skrev 2010-11-19 21:43:01 följande:
    Är det någon som nyligen beställt tyger på www.mjukatyger.se ??

Jag skulle beställa där nu men då går det bara att skriva antal 1 , 2 , 3 osv. alltså metervis.
    Förut kunde man ju beställa mindre, tex 0,6 meter osv.

Har dom gjort om det eller är det jag som gör fel??
    Jag har provat med både komma och punkt men det funkar inte... =(
    De har en ny webshop och just nu går det bara att beställa hela metrar tyvärr. De jobbar på att försöka lösa det så att man ska kunna beställa precis den längden man vill.
  • Fiffa5
    Pumpalicious skrev 2010-11-24 16:02:43 följande:
    Fick just ett mail som gjorde mig så så glad! Jag fick plats på en julmarknad som jag gått och hoppats på.
    Den ska äga rum utanför ett nyöppnat köpcentrum som ligger i anslutning till Coop-forum - helgen före jul. Då är ju de flesta ute och handlar klappar/julmat, så läget är verkligen perfekt och dessutom är marknaden HELT GRATIS. Har då aldrig hittat en gratismarknad i Sthlms området tidigare - jag är mer än nöjd!
    Var är den marknaden??
  • Fiffa5

Har precis sytt en body men får inte till kantbandet bra, det veckar sig alldeles för mycket. Antar att jag drar i kantabandet för mycket när jag syr fast det då? Jag drar i det som när man syr en halslinning, men det verkar inte vara rätt.... Ska man inte dra i det alls när man syr fast det?

• Fiffa5
    Ogabinne skrev 2010-11-24 19:03:26 följande:
    Åh så fint!!

Jag vet inte hur alla gör men kantar jag en body tex så drar jag inte alls lika mkt som på en halsringning. Kantbandet runt bodyn ska ju inte vara stretchigt på samma sätt som en hals utan funkar ju mer som en dekor.
    Benringningarna gillar jag dock att dra lite, då sitter den fint runt benen och hänger inte.
    Tack, jag får nog testa att sy en body till och skippa att dra i midden...
  • Fiffa5
    Pumpalicious skrev 2010-11-24 20:27:12 följande:
    Men ååhhh. vilken färg på sweatshirt då?

Cerise, lila, grå eller brun?
    LILA!!

Annars cerise! Inte tråkigt grått eller brunt, måste ju se lite roligt ut! 
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd