• Fiffa5

Sytråden spinner vidare - lila tråd

plura skrev 2011-01-08 20:22:51 följande:
    Förutom vår knastroll då så tycker jag att den här tjejen gör fina mönster -som det 70-tals barn jag är
     pikkukiiski.blogspot.com/
    Ja, där fanns mycket fint!
  • Fiffa5

Jag vill sy en trikåklänning i strl 104. Helst ganska enkel i utförandet. Ngn som kan tipsa om ett fint Ottobre-mönster? Lång eller kort ärm spelar ingen roll.

• Fiffa5
    Ogabinne skrev 2011-01-08 21:00:01 följande:
    Nr 6/2009 har ett mönster på ett vanligt bas-nattlinne man lätt kan använda till klänning!
    Tack, jag har faktiskt precis sytt en velourklänning mha det mönstret. Kanske ska testa det till vanlig jersey också då! Enkelt för jag har ju redan ritat av mönstret
  • Fiffa5
    Ogabinne skrev 2011-01-08 21:26:30 följande:
    Absolut! Jag tycker ofta det är för mkt krusiduller på modellerna man hittar i mönstertidningar. Alltid ska det vara nått. Jag gillar rena mönster, och det där "nattlinnet" är ju jättebra att ha som bas. Så kan man bara ändra längd på det eller korta av ärmarna om man vill.
    Ja, jag håller med. Oftast alldeles förmycket krusiduller på Ottobres mönster. Jag vill ha enkla basmönster. Snygga muddbyxor, enkel klänning/tunika, singoallaklänning, body osv. Men det är svårt att hitta riktigt bra mönster tycker jag.
  • Fiffa5
    tinni78 skrev 2011-01-08 23:40:13 följande:
    Jag har äntligen lärt mig att frilägga bilder enklet, vad snyggt det blir utan bakgrund. I senaste blogginlägget tycker jag att jag lyckades bra.
    Jättefint, det gör sån skillnad! Jag skulle också vilja lära mig men jag antar att manmåste ha ett bra program? Jag har bara Paint. 
  • Fiffa5
    Elias Emil skrev 2011-01-09 13:40:08 följande:
    Jättefina bodysar! Skulle också vilja sy det men har bara mönster på omlottbody och tösen känns för stor för det nu. Får försöka hitta ett mönster nån stans. Det dröjer väl innan det kommer igen i en ottobre...
    Beställ ett äldre nummer av Ottobre då. Finns ju ett par med body i.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd