• Fiffa5

Sytråden spinner vidare - lila tråd

Fiffa5 skrev 2011-01-10 22:26:18 följande:
    Jo det stämmer.
    Mönster 23031.
    Sydd i 630509 och 630503.
    fodrad med 7022
    Du ser klänningen bättre på sid 36, den gröna.
  • Fiffa5
    Koocachoo skrev 2011-01-11 07:56:52 följande:
    1 - 4 meter = 60 kronor
    5 -11 meter = 99 kronor
    12 - 15 meter = 130 kronor
    Fast när jag har 5 m i kundvagnen får jag en frakt på 60 kr, inte 99.
  • Fiffa5
    ErikaFika skrev 2011-01-11 19:42:02 följande:

Jag hade ju en utlottning på min blogg.. Anki S blev en av vinnarna.. Hon hade glömt lämna kontakt uppgifter och jag kan inte komma på vilken blogg som är hennes trots att jag känner igen namnet. Nån som kan hjälpa mig??

FridoLi, du vann ju också.. Vet att du hänger här.. Du har fått mail på din fridoLi mail.

Jag har inte fått ngt mail, men nu har jag skickat ett meddelande till dig här i din inkorg.
  • Fiffa5
    Ogabinne skrev 2011-01-11 22:22:31 följande:
    Jag kan inte få mitt inlägg att publiceras på blogg.se idag, förstår inte vad problemet är. Har tryckt på publicera säkert 20 gånger och uppdaterat bloggfönstret men det dyker aldrig upp. Skulle någon kunna kolla om det är ett inlägg med lila molnkalsonger på första sidan? Undrar om det är min dator eller blogg.se det är fel på..
    De syns!
  • Fiffa5
    Kicki0407 skrev 2011-01-11 21:17:59 följande:
    Hej på er! här är en som är ny på barnklädessömnad. har fattat galoppen med muddbyxor nu och är sååå stolt! Lånar mammas symaskin men om jag fortsätter blir de väl en egen längre fram! Jag tänkte höra lite med er experter; För att bandkanta, måste man ha overlockmaskin då eller funkar det med en vanlig? Tips på hur man gör i så fall efterlyses? :) och var hittar man dessa omtalade Ottobre tidningar? det är väl en finsk tidning med är det svensk text? Tack på förhand!
    Gå in på Ottobres hemsida, där kan du klicka på varje tidning och kolla vilka mönster den innehåller. Du kan även prenumerera eller köpa lösnummer.
    www.ottobredesign.com 
  • Fiffa5
    Ogabinne skrev 2011-01-11 22:46:42 följande:
    Jag har sagt det mååånga gånger men det kan inte sägas för ofta. Oslagbara underbara trevliga snabba bästa Bibbi. Jag skickade ett mail vid halv nio ikväll och berättade om mitt problem med fuskskinnsapplikationerna. En halvtimme senare fick jag svar om inte bara vilken nål jag ska använda utan även en förklaring om varför makinen beter sig som den gör med nålen jag använder nu. ♥

Så nu har jag beställt nål, och massa annat kraffs för inte kan man beställa en nål och vara nöjd.
    Ja, hon är bäst!
  • Fiffa5
    tinni78 skrev 2011-01-11 22:47:30 följande:
    Är det ingen som vet något bra mönster att sy typ en windstopperjacka i?
    Kan du inte kolla i Ottobre efter en zipjacka? Borde väl funka?
  • Fiffa5
    Stratus skrev 2011-01-12 11:41:46 följande:
    Jag är inte så förtjust i Sömnadsmagasin, men nu var det länge sedan jag läste ett i och för sig. Där finns ju kläder för både barn, dam och herr om jag inte missminner mig. Ottobre är ju bara barn. Tryckknappar är inte svårt. Om du köper ett paket i en sybehörsaffär så brukar du få med verktyg och bruksanvisning och det är bara att banka i.

Nea Nobelle brukar vara supersnabb om du beställer tidning.
    Ottobre har väl två nummer per år med dammönster iaf?
  • Fiffa5
    majasmamma skrev 2011-01-12 10:00:27 följande:
    Hej!
    Tänkte smyga in här lite för inspiration. Jag har sytt en del när jag var yngre. Men nu har jag nyligen fått en egen maskin, så nu kommer det bli mest kläder till min dotter på 10 mån.
    Välkommen!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd