Inlägg från: MammaTillFelicia |Visa alla inlägg
  • MammaTillFelicia

Emmaljunga tråd, Vol 5

fridajonsson skrev 2011-01-04 16:08:54 följande:
    Har knappen lossnat måste du byta hela "vikleden" och dom rekomenderar från Eljunga att man då ska byta båda.
    Varför vet jag inte men det var det svaret jag fick när jag hade en kund med en knapp som trillat bort.

Så kolla med din butik vad det tar för det då de brukar tillkomma arbetskostad.
    jaha, tänkte att man kanske kunde fixa nåt själv (eller ens händiga make).. men det såg ut att vara i rätt bra höjd nu.... ååhh vad svårt! Kan inte bestämma mig! =)
  • MammaTillFelicia
    Uliise skrev 2011-01-05 16:06:32 följande:
    Skillnaden på chassina är att Smart har lufthjul (mycket bättre tycker jag) och en "vanlig" broms som tar på hjulens gummiutsidor. Cross wayen har punkterinsfria däck och en kugghjulsbroms.
    Är det enda skillnaden? Ingår nämligen inga hjul men jag har ett par sportchassihjul som jag tänkt sätta dit..
    Är det samma vikt och mått på dem annars?? Tänke om edge liggdel ser bätre ut på ett smartchassi än på crossway?
    tack alla för svar på mina hundra frågor =)
  • MammaTillFelicia
    Cazzie82 skrev 2011-01-19 00:52:08 följande:
    Skrev här i tråden för några månader sen och frågade om EL scooter 2,0, idag var jag iaf och hämtade den fårn babyland och än så länge är jag jättenöjd Skrattande, den är så fin. Det blev en PP Black/Red med footsack...
    grattis! scootern är underbar! vi köpte en sunset i somras och vi älskar den!
  • MammaTillFelicia
    AnLj skrev 2011-01-26 18:43:58 följande:
    När har folk börjat med Scootern? Hur gamla var barnet då?

Jag såg Golden Check för ett tag sen och är nog fortfarande lite kär i den..
    vi köpte vår när sonen vad strax över året, han ålte dock inte så mycket vagn då, bar honom i sjal med. men från 1½ år åkte han i den jämt! den är ju så smidig!
  • MammaTillFelicia

ni som har ozone, är ni nöjda med den ergonomiska sitsen? för och nackdelar? var helt övertygad om att jag vill ha en citycross till inplanerade bäbisen, men funderar lite om ergo. sits är bra.. läste nånstans att den är trängre än en vanlig och det känns ju inte som nån höjdare när man har rätt stora barn och bor i kalla Norrland.. men tankar mottages tacksamt!

• MammaTillFelicia
    LitenIsa skrev 2012-06-01 08:46:34 följande:
    Vad säger ni om vagnen jag visade bild på här ovan. 1000kr borde väl vara ett bra köp? Enligt säljaren en 2008 och i välbevarat skick, använd av ett barn.

Ska åka och kolla/köpa den ikväll. Hoppas att vi blir nöjda och att det inte skiljer allt för mycket mellan denna vagn och edgen. 
    det låter superbilligt om den är i bra skick! även om den är lite tex solblekt tycker jag det är ett superpris!
  • MammaTillFelicia
    LitenIsa skrev 2012-06-01 08:53:07 följande:
    Var det jag trodde. Tycker med det låter som ett kanonpris men ville gärna höra det från någon annan med innan jag slår till. Tramsig man är .

Enligt säljaren är den inte solblekt. Men hon måste bli av med den snabbt säger hon för den tar för mycket plats.

Bäbisen kommer inte förrän i nov men skönt att ha vagnen klar. 

eller hur! ska skaffa en citycross med citykorg nu till tredje barnet med, har haft edge med classic chassi och edge med sportchassi innan, men vill ha en riktigt lätt vagn nu!
  • MammaTillFelicia

Hej! Jag undrar vad ni skulle betala för en city cross -10 i fint skick och med citykorg? Bor i norra delen av landet och det mesta tenderar ju o va dyrare beg. här... tror inte det är några tillbehör i övrigt. Tack!

• MammaTillFelicia

Hej! Måste bara få berätta att jag nu är lycklig ägare till en city cross -12 i black/Pink med city korg, och den är så fin!! Maken tyckte den var lite väl rosa men älskar det vita chassit, hoppas det håller sig fint bara. Nån som har erfarenhet om det lätt blir repigt/smutsigt?(

• MammaTillFelicia
    elilin skrev 2012-10-12 22:15:19 följande:
    Har vitt chassi å upplever inte att den blir skitig jag bor Åå landet så grusvägar här, inte märkt nå repig heller men inte använt den så länge då ja fick barn i slutet av augusti

Det låter ju bra! Vad har du för färg på resten av vagnen då?
  • MammaTillFelicia
    elilin skrev 2012-10-13 11:59:33 följande:
    city korgen är i ppblack/orange å sittdelen i pplime :) så en ganska grön sittdel ;)

Åh snyggt! Skulle också haft olika färg på delarna om jag köpt nytt. Och grönt är ju bästa färgen
  • MammaTillFelicia

Jag har en fråga, fällde ihop min City cross för första gången och reagerade på att chassit hamnar precis på innerkanten av däcken, och trycker man minsta så åker det ner lite och pressar därmed ut däcken. Ska det vara så??

När ni ska förvara era vagnar, har ni de ihopfällda eller inte? Tänkte om nåt är bättre för vagnen..

• MammaTillFelicia
    stor grön drake skrev 2012-10-24 15:42:34 följande:
    Nej, löst säljs det inte, men det går att beställa in precis som vilken annan reservdel som helst. Backar jag över mitt chassi av misstag måste jag ju få köpa ett nytt tex. MEN vissa ÅF är mer än lovligt bändiga på den biten, tyvärr
    MammaTillFelicia skrev 2012-10-22 17:28:47 följande:
    Jag har en fråga, fällde ihop min City cross för första gången och reagerade på att chassit hamnar precis på innerkanten av däcken, och trycker man minsta så åker det ner lite och pressar därmed ut däcken. Ska det vara så?? När ni ska förvara era vagnar, har ni de ihopfällda eller inte? Tänkte om nåt är bättre för vagnen..
    Det blir så. Samma på nitro. Det går bort fort när man fällt upp vagnen. Nu när jag ska sälja min nitro har jag den stående på framkant (framhjuken) och inte helt fälld så det inte ska bli märken som kan dra ner priset.

Aha tack för svaret! Känns ju onödigt att det trycker mot hjulen, men det är väl ingen fara då! Min vagn är ihopfälld nu men vet inte om jag borde ha den stående ist..
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5