Inlägg från: MammaTillFelicia |Visa alla inlägg
  • MammaTillFelicia

Emmaljunga tråd, Vol 5

lilyanna skrev 2010-06-29 17:24:58 följande:
    Suck suck...var i affären o hämtade nya sittdelstyget till min Ozone idag, har ju reklamerat att den var sned och Emmaljunga hävdade att det var tyget som var snett...nå, det ser fortfarande lite snett ut, men ännu värre...det är alldeles för mkt tyg nu i botten så det ser helt säckigt och fult ut...så besviken är jag just nu o affären säger jamen så ska det ju vara...

Är det jag som är petig kanske? Känns som om man ska kunna ställa lite krav när man ändå har betalat många tusen för att få en ny o fin vagn liksom!
    åh vad störigt! självklart ska vagnen vara perfekt, EL säger ju att man få¨r betala för kvaliteten så =) kan du jämföra med nån annans vagn så du ser att det verkligen ser fel ut?
  • MammaTillFelicia
    lilyanna skrev 2010-06-30 09:59:09 följande:
    Jag var inne i en annan affär bara en halvtimma senare o jämförde med deras ozone-exemplar och det är stor skillnad, deras vagn såg ut som min gjorde innan jag fick sittdelstyget bytt - minus det sneda förstås...frågade hon i affären om hon såg någon skillnad och det gjorde hon, varpå hon säger att det kan ju skilja lite i sömsmån...men hallå, vi pratar i så fall minst 5 cm sömsmån, så mkt ska man ju inte ha?!

Nä, jag funderar på att maila Emmaljunga själva o fråga vad dem har gjort, för butiken jag köpte vagnen i tycker ju att det ser bra ut...jag gör det inte o inte maken heller...
    de ska ju se lika ut, PUNKT! annars borde du kräva att få lämna igen den. Men maila EL de är ju väl ändå de som bestämmer?
    Hoppas det lbir ornad så du lbir nöjd!
  • MammaTillFelicia
    Darla skrev 2010-06-30 21:10:40 följande:
    Får man ställa några frågor till er Emmaljunga experter?  Vi har en UJ till sonen och älskar den, MEN, den är jättestor ibland tycker jag. Funkar hur bra som helst "offroad" men inte så bra i stan.... Är väldigt nyfiken på en Scooter men har inte möjlighet att titta på en förrän om någon månad tyvärr. Är Scootern smidig att köra i affärer? Den har inte svängbara framhjul, är det något som inverkar på köregenskaperna? Är det bra "gung" i den? Och kan barnet sitta helt upprätt? På UJ så lutar ryggstödet bakåt lite i fullt upprätt läge och det är inte alltid så poppis hos min 17 månaders...  Vad är det som gör att ni gillar den helt enkelt?

Hoppas att jag inte ställt en massa jobbiga frågor som redan ställts 1000 gånger tidigare.
    scootern är en supervagn tycker jag, den är så lätt att jag tycker denär hur bra som helst i affärer, plus att den är smal över hjulen så man kommer fram lätt!
    Det är inte så mycket gung i den, men jag tycker den är perfekt, den känns inte stel för det.
    Och ryggstödet är så gott som rätt upp, lutar liiite bakåt.
  • MammaTillFelicia
    Darla skrev 2010-06-30 22:07:47 följande:
    MammaTillFelicia skrev 2010-06-30 21:47:58 följande:
    scootern är en supervagn tycker jag, den är så lätt att jag tycker denär hur bra som helst i affärer, plus att den är smal över hjulen så man kommer fram lätt!
    Det är inte så mycket gung i den, men jag tycker den är perfekt, den känns inte stel för det.
    Och ryggstödet är så gott som rätt upp, lutar liiite bakåt.
    Tack för svaren! Nu blir jag ännu mer sugen på att köpa en, den låter ju helt perfekt. Att den är så lättkörd att man kan köra den med en hand och smal över hjulen är ju det jag är ute efter, och hålla i paraply samtidigt behöver jag absolut kunna med tanke på hur mycket regn vi får här .
     UJ är väldigt lättkörd men breeeeed och lååååång med framgaffeln som sticker fram, så det är ju precis den kombinationen som jag känner att vi behöver, är urless på att behöva avstå från att gå in i vissa affärer pga storleken på vagnen. Sen att den är så gott som upprätt i ryggen skulle ju killen uppskatta! 

Finns dem ofta på lager eller måste man beställa? Runt vilket pris ligger dem på just nu?
    nog borde de flesta ha minst en vagn inne, men man kanske inte f[r den f'rg man vill! 2440 kostade 2010, 11orna kostar lite mer, vet inte exakt..
  • MammaTillFelicia
    Ssunshine skrev 2010-07-01 12:31:07 följande:
    Jag vill sälja min Emmaljunga nitro 2010 med ALLA tillbehör. Hur ska jag göra för att lägga ut den på familjeliv, är de bara köp och sälj som gäller?
    ja, man får vad jag vet inte annonsera i forumet
  • MammaTillFelicia
    Mymemlan skrev 2010-07-02 08:40:08 följande:
    mammamu: på barnens hus sa dom universalfett och det har funkat för oss :)

Vad har alla som har lite mindre barn här i sittdelen? Vill gärna ha nått, det är ju hårt och selen är för stor. Vill kunna använda grenbandet också.
    sittdyna! köpt eller hemmasydd blir ju både mjuk och gör vagnen mer personlig! och så kan kan få axelbanden längre ner..
  • MammaTillFelicia
    Sissi82 skrev 2010-07-16 07:58:18 följande:
    Okej jag har haft en Urban jungle tidigare. därför är jag lite skeptisk till vagnar utan svängbara hjul! Men scootern ser mysigare och rymligare ut..  är den tung att köra?  svårt att hitta en begagnad vill ju helst ha ngt i rosa och i sthlms området...
    absolut scootern! den är underbar! lättkörd och snygg och helt OK vikt.
    som nån skrev så reas 10:orna ut lite här o var nu med!
  • MammaTillFelicia
    mammaveronica77 skrev 2010-07-18 21:18:29 följande:
    ÅÅÅÅåååå, på tisdag skall jag hämta mitt fynd! En Cerox -09 Pro Bordeux för 2500:- Glad
    Jag läääääääängtar!
    Om jag vore gravid skulle jag beställa en lift på direkten, för den är sååå fiiiin att den får följa med till nästa barn oxå! På bilden såg den helt oanvänd ut, hjulen var blanka på gummit som om de aldrig haft ut den...
    Ibland har man tur!!!
    härligt! som nån skrev så är  det ju dessumtom en 2010 så den är ännu bättre! =) grattis!
  • MammaTillFelicia
    Mymemlan skrev 2010-07-20 09:04:09 följande:
    Det är helt sjukt, och det tyckte han från konsumentverket också. Nu har emmaljunga stängt, och dom har en raparatör på barnens hus, och han har semester en månad. Det är helt sjukt. Jag var där över en timma igår och diskuterade båda vagnarna, jag gick med på att om dom kunde fixa sulkyn så jag åtminstonde kunde använda den, men icket. Min son var hungrig, grinig och trött och jag fick vänta och vänta. Så förbannad när jag gick därifrån att jag bara sa att konsumentverket får kontakta dom sen gick jag. wingtear, vad snällt, ja det är roligt att fynda begagnat, men faktiskt så är våra båda nya för vi hittade inte begagnat det vi ville ha. Hade begagnat först, men den gick sönder så.. :) Dom påstår att dom inte har några lånevagnar, allt är utsålt. Massa folk som vill köpa i sommar tydligen. Och nej dom ska inte skicka delar med posten, dom åker och lämnar mellan varandra delarna. Och det tar 2 timmar att köra, och ingen ska åka på en månad typ, Det är i samma veva som carena farbriken kan skicka delar ju. Suck.
    men fy! hoppas verkligen det ordnar sig! så ska det verkligen itne gå till. går det inte att ringa direkt till emmaljunga (när de öppnat igen) och höra med dem? och om inte annat berätta hur deras återförsäljare beter sig.... LYCKA TILL!!
  • MammaTillFelicia
    TinkyWinky skrev 2010-07-21 12:21:16 följande:
    är nu inne på att köpa en nitro igen, köpte enn babytravel amsterdam men saknar nitron.
    är inne på färgerna pp balck/blu och pp offroad/red, vilken tycker ni är snyggast ? =)

av dem den svart/blåa, offroaden blev så "blek" tyckte jag med det svarta chassit.
    fast av PP-färgerna tycker jag den röda är snyggast! =) fast det vra ju inte det du undrade *L
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5