Inlägg från: MammaTillFelicia |Visa alla inlägg
  • MammaTillFelicia

Emmaljunga tråd, Vol 5

satt för kul och jämförde vagnar på emmaljunga.se, och i tabellen står att uniq-chassit väger lika mycket som classic chassit? ni som är återförsäljare, stämmer det? den enda som var lättare var hjulen som ju är punkteringsfria. sen är det chassit bredare än classic med. Så det var ju knappast nåt "lättviktschassi" som jag tänk iaf.. vem väljer det då det dessutom är dyrare??

• MammaTillFelicia
    Armani skrev 2010-07-23 11:00:38 följande:
    Har inte den blekaste aning Skäms Köpte vagnen begagnad (men klantade mig och pajjade ena fästet på chassit så man endast kan ha sittdelen i liggläge. Köpte då en annan city jet med både sitt och liggdel och liggdeln använder vi nu till det chassit så därav säljer jag bara sittdelen).
    haha tittade på din annons i morse och tänkte att det är väldigt svårt när det står bud, man ids ju knappt ringa när man inte har en aning vad personen vill ha =)
  • MammaTillFelicia

för er som funderar över vagn röstar jag på citycross, eller edge med classic chassi, gillar itne alls svängbara hjul, fast bor man mitt i en stad så kanske det är bra =) men hellre en lätt och lättstyrd med fast hjul, dvs citycross!

• MammaTillFelicia
    SaraKlippan skrev 2010-07-26 18:04:08 följande:
    Var iväg och tittade på vagnar idag.. var inne i lite olika butiker så jag har fått se några stycken av de nya färgerna nu! 
    Innan hade vi bestämt oss för PP Black/Red men idag fick jag syn på

silver stitch och blev störtkär :) Mycket finare i verkligheten än på bild tycker jag :) Så det blir nog en sån istället :D 
    den ser superfin ut! kul med mönster! den helgråa med blommor skulle jag vilja ha, inte för att jag ska köpa vagn, men i drömmen så *L*
  • MammaTillFelicia
    stor grön drake skrev 2010-07-26 18:37:59 följande:
    Har varit ute och barnvagns-skådat idag
    Bara måste byta sida på gatan när jag såg en vit liggdel komma i möte ett kvarter bort... Skadad? Ja-a trodde snabbt att det var en EL pga chassit, men när de kom närmare och jag började se detaljer på liggdelen började jag tveka för den såg billig ut, riktigt billig... När de kom ännu närmare såg jag till min förvåning att det var en EL, en CC med city korg i celebration white den såg lika billig ut från sidan, och jag är så förvånad för jag såg ju just celebration white i butiken förra gången jag var till BP och den var så snygg, nu inser jag att det var en edge liggdel jag såg, det var milsvidd skillnad.

Är bara nöjdare och nöjdare med klädselbytet på min vagn
    har idag sett inte mindre än 3 vagnar i strike eller sport carbon (som strike fast inget orange), varav striken var en edge och tillhör min kusins kusin, typiskt! Medans min nya färg ser jag ingenstanns, bara tråkiga svarta och gråa vagnar ( inget illa om dem, men jag gillar inte att vara som alla andra) överallt i hela stan. Och så någon enstaka klargul Brio samt en julröd Tako och sen alla olika paraplyvagnar och scootrar och race och vad det nu finns.

kan bli lite ledsen på de föräldrar som vandrar in på festivalområdet med sina små (pågår 9 dagars musikfestival i stan) helt utan hörselskydd
    och så går de mot solen, med solbrillorna på sig, utan en tanke på att deras bebis ligger och vrider sig och gnäller och inte hittar någon skulla alls i den resevagn de ligger i. Jag påpekade det för min mamma igår, tydligen hörde föraren som just hade gått förbi, för han vände omedelbart på vagnen så fort de fick rum bland alla fotgängare
    haha visst är det kul att man helt plötsligt bara MÅSTE veta vad det är för vagnar alla har *L*
    men håller med om alla "tråkiga" svarta och gråa vagnar, när det finns så många fina färger! har själv en sunset scooter som syns väl =)
  • MammaTillFelicia
    zuperduperme skrev 2010-07-27 19:01:04 följande:
    hel. jag stog och velade som f'**n idag i butik. Jag ska ha en scooter till min 1åring och jag ville absolut ha den pp red Red men sen blev de en Pro Bordeaux, dom la en beställning så att jag ska få en v41. men nu funderar jag på den grey flowers eller candy pink från förra året. vilken tycker nu??
    grey floweras är ju superfin! men vill du ha en lite knalligare vagn (vilket jag tycker är kul) så är ju den rosa mest iögonfallande, den lila är väl rätt neutral med?
  • MammaTillFelicia

Hej alla emmaljunga-tokiga =)
    Har lite chassi funderingar.. passar duo edge-ligg och sittdel på citycross och/eller smart duo chassit?
    Det är easyfixfästen på dem.. Hoppas nån vet!

• MammaTillFelicia
    stor grön drake skrev 2011-01-02 22:34:55 följande:
    jadå, de passar. liggdelen ser antagligen vettigare ut på en smart, men båda funkar
    åh vad bra då vet jag, tack!
  • MammaTillFelicia

jag har en edge med jättehängigt chassi och nu har jag hittat ett crosswaychassi från 05 och ett smartchassi från 08-dock med defekt handtag som inte går att ställa (kanske går att laga?) och vet inte vilket jag ska satsa på.. måste få dem skickade så jag kommer inte kunna kolla innan. Vilket skulle ni valt? Ett nyare men delvis trasigt, eller ett äldre men helt?
    är crossway chassit "lyxigare"?
    HJÄLP! =)

• MammaTillFelicia
    Uliise skrev 2011-01-03 22:33:48 följande:
    Cross way är föregångaren till City Cross, skulle inte säga att det är lyxigare. Själv skulle jag inte köpa ett som var defekt, men det är ju jag.
    Jo, tänkte att smart var väl en "budget" variant, och därför är kanske crosswayen är bättre...vet egentligen inte vad det är för skillnad på dem?  defekten var att knappen där man ställer höjden på handtaget hade lossnat, så det borde ju gå att fixa!
    Så crosswaychassi  från 2005 (känns lite gammalt, eller??) eller smartchassi från 2008, (utan ena ploppen där man ställer höjden på handtaget)? 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5