-
Den nya är snyggare, *L* har bättre liggläge, är lite smalare, tydligen även lite lägre under bågen över benen, har stänkskärmar, anda hjul, har även fått kortare fotstöd..Equal skrev 2010-06-22 13:18:46 följande:Vad är skillnaden på en scooter o en scooter 2.0 ? Hajjar nada haha
-
hur ofta bör man smörja hjulen eg? Gäller det alla barnvagnar lr?
-
jo minimizerdynan ska finnas i sunset, annars kan man sy en egen! det har jag gjort i helgen och det var inte alls så svårt! lite hjälp av sykunnig mamma bara *L*stor grön drake skrev 2010-06-23 20:50:20 följande:jahapp... då behövdes the minimizer dyna här med
Blev riktigt förvånad, när killen är så stor, men han bara "raslade runt" i selen. Och såklart har inte finska grossisterna ens tagit in dynan, så ska jag köpa den hemma får jag den kanske i september... Tror jag far över till norrtälje och babyproffsen där, ska bara ringa och kolla vad de har hemma, fanns ju inga färgkartor heller eftersom den inte tagits in, men finns sunset som minimizer? Skulle passa bra i vår vagn, annars får det bli en svart -
Jag gjorde ett eget mönster. Jag mätte alla måtten på vagnen, och ritade ut det på ett stort papper, sen la jag det i vagnen och rundade kanterna och kapade där jag tyckte det behövdes =) Klippte ut två delar efter mallen och så hade jag dubbel 4mm skumgummi i. skar hål för axelband och sånt där det verkade passa. och eftersom det går remmar genom den på 4 ställen har iaf min legat kvar bra!stor grön drake skrev 2010-06-24 07:26:53 följande:Vart har du hittat mönster? Och hur fäster du den i vagnen?
bara att sätta igång o sy! -
definitivt hellre en beg. emmaljunga än en ny billig. om ni ska sälja den vidare senare får ni garnaterat igen mycket ev pengarna på en EL med. har kollat en del på blocket och blir förvånad vad billig vagnarna har blivit! så, begagnat!jellona0507 skrev 2010-06-27 18:10:54 följande:Jag skulle nog isånnafall välja city cerox 360. Eftersom du verkar gilla snurrhjul? Jag hade en sådan i några månader, och den var toppen. Ångrade bittert i efterhand att jag sålde min cc 360! Så köp helre begagnad emmaljunga än, ny av "okänt" märke.
-
jämför man med andra vagnar på blocket så verkar det vara ett bra pris! de flesta kostar snarare 3000 och uppåt. är det några tillbehör med den med? finns den på blocket lr? kanske en länk? bara för kul =)TinkyWinky skrev 2010-06-27 22:18:29 följande:ja det blir ju en cc 360 men är det för dyrt för en 07/08 för 2100:- ser riktigt fin ut iaf på de bilder jag sett..
-
när vi hämtade våran scooter så skulle vi få hämta den dagen efter att den kommit in, men sen så ringde vi senare samma dag och kollade, och då hade de satt ihop det redan. Så det beror nog på hur mycket de har att göra i butiken...t0va skrev 2010-06-28 18:51:52 följande:Hur lång tid tar det att montera ihop vagnen i affären? Försökte ringa och se till att de fixade ihop den så vi kan hämta i slutet av veckan, men nu skulle vi ringa samma dag. Förut har det alltid hetat att vi ska ringa några dagar innan. Kan inte säga exakt villken dag vi kan komma, beror på hur länge sambon tänker jobba över. Men det är väl typ bara att plocka ur lådan om den kommer i en sån, fälla upp och trycka på hjulen?
-
vet att flera skrivit att scootern är liten, den kanske är mindre än den förra (har inte provat den) men min ganska långa och itne jättesmala 3½-åring åkte scootern häromdan utan några som helst problem (utom att fotstödet är för kort, men hon klagade inte..)! Så jag kan inte hålla med om att den är trång! Hade även en 1cm dyna i den så den är ju ännu lite mindre. Såklart att det blir trängre om man ska ha vinterkläder med, men då är ju nästan alla vagnar trånga =)
-
När jag köper begagnat, vilket jag ofta gör, kollar jag alltid i hela landet (om man köper på blocket alltså) och jämför, ofta ligger de ju i någorlunda samma pris, kolla tillbehör och skick och jämför de andra vagnarna som finns ute.
-
efter snabbkoll verkar 3000-4000 rimligt, beroende på tillbehör, och så i hur fint skick den är!BAC skrev 2010-06-29 12:33:30 följande:Halloj!
Letar ny vagn till min lilla på 2 mån. Har kikat lite på begagnade Emmaljunga på typ blocket. Vad är rimligt att ge för en Edge Duo 07:a?