Inlägg från: MammaTillFelicia |Visa alla inlägg
  • MammaTillFelicia

Emmaljunga tråd, Vol 5

Aslög88 skrev 2010-06-11 11:50:23 följande:
    Undrar lite, jag har en emmaljunga classic med sport chassi, e riktigt nöjd med den förutom att jag inte har myggnätet integrerat och så har jag ingen liggdel heller.
    Jag skulle vilja ha en ny suflett men vad kostar såna?  och så en liggdel t.ex edge (den har väl myggnät?) Men går det att köpa liggdelen skilt?
    köp ett separat myggnät, de är mycket bättre tycker jag då det i suffletten ändå glipar lite.
  • MammaTillFelicia

nu är jag lycklig emmaljungaägare x2, hämtade min scooter sunset igår, och den är underbar! ska lägga in bilder i bildtråder, men får det inte att fungera för stunden..

• MammaTillFelicia
    annakohler skrev 2010-06-15 11:07:28 följande:
    vad tycker ni om den Lime färgade city cross 2011??
    jag tcuker själva grönfärgen är riktigt fin, men det fula PP-märket drar ner, och så tycker jag det vita chassit ser plastigt ut, spec. fälgarna..
  • MammaTillFelicia
    annakohler skrev 2010-06-15 21:13:38 följande:
    dem vita fälgarna ser ut som dem vi har på scootern
    jo fast de är ju inte vita? det är bara därför jag tycker de ser plastiga ut, som de ser ut på scooter 2010 tycker jag är assnyggt!
  • MammaTillFelicia
    Nomen skrev 2010-06-19 21:35:10 följande:
    En Crossway? Föregångaren till City Cross.  Eftersom den var så solblekt såg den nästan ut som 2011 Pro Coffee

Jag tror att edge/mondial har samma mått som classic och smart, det ska nog gå.  Jag tror säkert chassit på vagnen i annonsen passar din edge, om det var det du funderade på.
    jo precis, tanken är att ta chassit, svårt att se om den är extremt solblekt brun, eller om den fakiskt ÄR brun?
    Tror crossway hade annorlunda hjul.. men när kom citycross då? den här vagnen är minst från 05 pga fästet på sittdelen...
  • MammaTillFelicia
    MammaTillFelicia skrev 2010-06-19 21:37:46 följande:
    jo precis, tanken är att ta chassit, svårt att se om den är extremt solblekt brun, eller om den fakiskt ÄR brun?
    Tror crossway hade annorlunda hjul.. men när kom citycross då? den här vagnen är minst från 05 pga fästet på sittdelen...
    kollade runt lite mer på blocket, och du kan nog har rätt i att det är en crossway! eller?
    ngn som vet yttermått och vikt på det chassit?och som sagt, passar det edge?
  • MammaTillFelicia
    gullunge1 skrev 2010-06-20 21:19:02 följande:
    en liten dum fråga kanske men skiljer det mycket på storlek på city cross och scooter?
    har en city cross nu men skulle vilja ha en liten mindre och smidigare vagn (sittvagn)
    älskar verkligen city crossen och dess hjul på den
    vet att cc bara är 3 cm bredare än scootern, sen väger ju scootern ca 2,5kg mindre. tror inte scootern blir så mycket mindre hopfälld. men det är ju samma hjul på dem!
  • MammaTillFelicia
    gullunge1 skrev 2010-06-20 21:26:52 följande:
    mm scootern ser ju ganska stor ut så de var väl vad ja trodde. dom e fina men då e de ingen ide o köpa en sån =)
    det finns ju en jämförelsetabell på emmaljunga.se där kan du ju se exakta mått mot CC. Men scootern är en grym vagn så du vet =)
  • MammaTillFelicia
    SaraKlippan skrev 2010-06-20 21:47:47 följande:
    Funderar över de olika typer av chassi.... 

Vi ska köpa en duo edge och funderar på den som är svart med röda ränder.... på city crossen har den svart chassi men inte på duo edge?
    Är det så eller har de inte lagt ut bild på det bara?

Sen funderar jag om vi ska ha classic chassi eller sport chassi!
    Classic väger mindre och ja tycker det verkar bra! Är det någon som tycker annorlunda så berätta gärnat! :) 
    Absolut classic chassi! har sportchassit och det är aptungt och brett (67cm!) Funktionen att kunna vända styret är inte så användbar som man kan tro (eller som jag trodde iaf *L*) så classic!!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5