Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

Zelmilainen skrev 2010-08-30 20:21:40 följande:
    det handlar om ett fåtal cm och eftersom det från början är så pass gott om plats i liften anser jag inte att det blir trångt, inte med tanke på att så många barn ändå vill halvsitta upp i sittdelen efter några månader. bara för att de inte bör sitta innan en vis ålder betyder det ju inte att man måste ha liggdel/lift så länge *L* jag avskyr de gamla vagnarna, SÅÅ stela och fula... haha.
    Inte då, kika i mitt galleri så får du se vad fin den är! Flört
    Majken 100421
  • Uliise
    Sandriks skrev 2010-08-30 23:43:17 följande:
    Ja och när du skriver det kommer jag direkt att tänka på när man ska skjutsa vagnen i bilen (vilket kommer bli ofta för oss, har ingen inom gångavstånd).
    Känns lättare att klicka av citykorgen och ställa den i baksätet och chassit i skuffen (måste dela på dem då vi har hundbur)
    istället för att baxa lös sittdelen med liften i och mosa in den i baksätet.

Fast jag kan ha fel, har ju aldrig prövat nåt utav det så!

Men just nu lutar det åt Citykorgen..
    Speciellt eftersom jag redan fått en superfin åkpåse på köpet med CC'n.
    Faaaast det är ju länge kvar och jag är i min bekantskapskrets känd som "hon som gav beslutsångesten ett ansikte".  Drömmer
    Ni kan inte fälla ihop vagnen med city korgen kvar på chassit? Vi gör så och det ryms perfekt i vår lilla bil, tar inte så stor plats alls Glad
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2010-08-31 00:02:57 följande:
    I vårat fall om vi enbart skulle gå efter våran bebis så tror jag han hade gillat en korg bättre än liften, han är så skuttig och snurrar runt massor redan nu och liften känns lite liten när han bara ligger och sprattlar. 

Men för min del så är lift bättre än korg och det är viktigast just nu. Får se hur det blir senare i vinter, vi har än så länge bara haft liften utan locket på och inte tagit ur den från vagnen. I och ur bilen verkar det fungera bra i alla fall.  
    Ja för er tror jag liften är bäst, med tanke på att den kommer längre ner och blir mer flexibel för dig att använda Glad
    Majken 100421
  • Uliise
    eec82 skrev 2010-09-02 10:13:21 följande:
    cerox har vändbart handtag du kan inte vänta själva sittdelen el klicka i å ur den. Alltså kan du enbart ha lift i den inte city korg. Annars e de rätt likvärdiga. Ceroxen väger aningen mer än city crossen med. Du får inte heller använda syskonsits på ceroxen. (om de nu skulle vara aktuellt).
    Sen har de ju helt olika chassin, Ceroxen har ju inte alls samma mjuka fina fjädring. Den känns mest klumpig och tung...
    Majken 100421
  • Uliise
    var på barnens hus i karlstad idag och där hade de en minimizer-dyna i funny rings nedsatt med 30%.
    Majken 100421
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-09-07 17:20:06 följande:
    det verkar som att vi kanske får köpa en el 2011 iaf... *L*
    Åh vad häftigt, Stort grattis!
     får man fråga om det är du som är den havande? Glad
    Majken 100421
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-09-08 06:04:38 följande:
    får se hur det blir med 2011 vagn nu... nu tar vi nya tag.
    {#emotions_dlg.flower}
    Majken 100421
  • Uliise
    Protea skrev 2010-09-09 19:06:56 följande:
    Det var darfor vi kopte den! Bra pris och sa kan man ju som sagt kompletra med en paraplyvagn att ha nar man ska resa.

Jag tror nog att det ska fungera plus bred ar den ju inte.
    Superfin är den! Och som du säger, kul att gå med den i London där det väl bara  kryllar (som överallt egentligen) av små mini cityvagnar Glad
    Majken 100421
  • Uliise

Vet ni vad jag tror om framtiden? (som skulle vara det ultimata) Jag hoppas att Emmaljunga börjar sälja säg 4 sorters chassi, 3 sorters ligg- och sittdelar och sedan valfria tillbehör (åkpåsar, väskor, parasoll, dynor osv) som man sedan får kombinera precis som man själv vill. Färgen på chassit skulle också vara valfri, precis som att man väljer färgen på delarna.

Egentligen går det ju (delvis) redan nu iom att easy fix-fästet finns, det är bara emmaljunga som sätter käppar i hjulet Flört Iofs skulle det kanske bli dyrt för Emmaljunga, som de gör det nu säjer de ju "paketlösningar" och det är ju billigare. Men drömma kan man väl.

Majken 100421
  • Uliise
    lolo21 skrev 2010-09-11 15:00:35 följande:
    Idag har vi vart på vår lokala babyproffsen och provkört syskonvagnar:) Sonen, och vi, blev kära i en UJ Duo. Hade tänkt kolla begagnat, för ny har vi inte råd med, men på de äldre är ju inte sufletten delad... Upp som en sol och ner som en pannkaka kan man säga.. Sonen kan ju inte sitta o få massa snö på sig stackarn.

Nu till frågan. Jag såg en Emmaljunga syskonvagn på stan, och det såg sååå tungt ut. Var en sån vanlig som det finns massor på blocket, och en sån som jag kan tänka mig. Men om den är så tungkörd nu, hur blir det i vinter?? Ni som har haft emmaljungas syskonvagn, hur tungt är det att köra?
     Instämmer med SaraH, kika på Babyproffsens egna eller Carenas. Mycket billigare än UJ. Och ja, de vanliga city cross-tvilingvagnarna skulle jag inte vilja köra, framförallt inte på vintern. Men en Twin Nitro skulle jag absolut kunna tänka mig
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5