Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

tickelina skrev 2010-08-26 11:03:30 följande:
    Hmmm a men det var det jag menade lite..... att det är quadroliften jag vill ha eftersom den är lätt att bära upp.... & kan ju även användas som bädd här hemma när bebisen fortfarande sover.

Så då undrar jagom dte blir bättre skydd med en citykorg att lägga den i....

Eller så har man bara en hårdlift som också har handtag men är lite tyngre :O
    Vet ärligt talat inte ens om den ryms i city korgen :S
    Majken 100421
  • Uliise
    Arabis skrev 2010-08-26 13:47:51 följande:
    Passar alla delar med easy fix fästena alla olika chassin, gamla som nya? oberoende av modell..
    Som jag har fattat det så ska det vara så, ja

En fråga: Varför är Spidern från 1 år men Scootern från 6 mån?
    Majken 100421
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-08-26 18:35:45 följande:
    den har funktionen coccoon som innebär att den ska fungera att ha i citykorgen
    Jag trodde att den bara gällde Edge/Mondial, men då vet jag
    stor grön drake skrev 2010-08-26 16:58:53 följande:
    Uliise skrev 2010-08-26 15:28:33 följande:
    En fråga: Varför är Spidern från 1 år men Scootern från 6 mån?
    scootern har liggläge medans spidern bara har en liten bakåtlutning (den är en nyare softy) motsvarande den på brio sitty
    Då förstår jag. Synd för jag gillar handtaget på Spidern, hade gärna sett det på fler vagnar.
    Majken 100421
  • Uliise
    tickelina skrev 2010-08-26 21:24:26 följande:
    Men behöver man lyfta den om man ändå bara lyfter ur quadroliften?
    De menade quadroliften, inte city korgen! Att den inte gick att lyfta ur utan träbotten, men nu visade det sig att träbotten kan man ha i hela tiden - så då försvann problemet.
    Majken 100421
  • Uliise
    Sandriks skrev 2010-08-28 16:18:49 följande:

Jag har en CC och funderar nu vilken liggvariant jag ska välja, och undrar vad ni har för erfarenheter och tycker är smidigast, mest praktiskt jaa vilket som är bäst!

Citykorg eller Quadrolift?

Definitivt city korg Glad

-Större plats för barnet än med quadroliften.
    -Barnet kommer högre upp = lättare att lyfta ur.
    -Man kan variera sig, först city korgen i en färg och sedan sittdelen i en annan färg.
    -Den är snyggast Flört
    Majken 100421
  • Uliise
    Millis79a skrev 2010-08-29 00:47:17 följande:
    Har fått hem vår EL City cross + city korgen i färgen Dark Grey i veckan o bara älskar den!
    Hur bädda bäst i Citykorgen för en bebis som har bf 11sept.
    Min sambi pratade om att lägga i en mjuklift? Jag tänkte mer täcke kudde o filtar om det behövs! Vad har ni?
    Jag har en lätt overall på min 4-månaders plus en filt och vindskyddet. Till vintern kommer hon ha en tjockare overall och en filt (och vindskyddet), inget mer
    Majken 100421
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-08-29 11:07:11 följande:
    nja det beror på. det är ingen direkt skillnad på hur mkt plats som är inne, iaf ingen stor... *L* och liften kan man ju oxå köpa i en avvikande färg om man vill...*L*
    Fast om den ryms inuti City korgen måste den väl vara smalare? Vilket innebär mindre plats för bebisen att röra sig på.
    Majken 100421
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-08-30 18:54:44 följande:
    ja, men skillnaden är marginell. sen e d så många bebisar som endå inte vill ligga i en liggdel mer än 3-4 månader, så varför köpa nåt man bara har användning för så kort tid. känns som rätt bortkastade pengar...
    Knappast marginell. Man får ju minska liggmåttet med lika mycket som bredden på Quadroliftens sidor, blir så smalt. Får mig att tänka på Brios Kombivagn, den liften är såå smaaaal. Jag ryser vid tanken på att pressa ner en bebis där! Dessutom ska dom ju inte sitta förrän vid 6 mån ålder, minst.
    Min lilla Majken ligger med benen som en groda, och armarna "faller ut åt sidorna" när hon somnar, det går ju knappast i en lift Obestämd
    Nej, inget personligt Zelmilainen men som du kanske förstår är jag en liggvagnsförespråkare! Glad Tacka vet jag min Emmaljunga från 1984, den är 20 cm längre än city korgen och breeed Flört
    Majken 100421
  • Uliise
    tickelina skrev 2010-08-29 22:07:54 följande:
    Men alltså.... nu hänger jag inte med.... ;) Har ni en pläd under quadroliften? Quadroliften i sig är väl himla mysig & gosig i sig ( har ull på insidan) Då räcker väl det att bara ha kläder, mysoverall, mössa, vantar & nån liten filt ( om ens det? )

Det är inte riktig ull på insidan tyvärr :-/
    Majken 100421
  • Uliise
    babyfia skrev 2010-08-30 20:07:07 följande:
    Jaha nu är jag här igen . Jag har inte köpt scooter än, utan har istället fått upp ögonen för City Cross eftersom jag fattat att den är ganska smidig? Jag vill ju egentligen helst ha sonen mot mig (det går inte i syskonvagnen vi har så han får mestadels ligga) eftersom bara är strax över 7 månader.

Hur hade ni gjort i det valet? City Cross vs Scooter? Tanken var att ha vagnen ganska länge, men det är ju inget som säger att jag inte kan byta igen om ett halvår .
    City crossen är ju från 6 mån till 3 år så det passar ju dig perfekt Jag tycker min är supersmidig, City crossen är inte en stor vagn. Och det är "mer vagn" än säg scootern, du kan ju ha honom mot dig som du skriver.

Ärligt talar förstår jag inte varför många hellre tar Scootern än City crossen. Blir det inte "tyngre och klumpigare" om tyngdpunkten kommer lägre ner, som det ju blir på scootern?
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5