Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

i helgen flyttar edgens utlånade liggdel hem igen. För kompisen köpte city korg för 350kr lokalt, säljaren hade 0-koll på blocketpriser uppenbarligen

• stor grön drake
    lilla snöflingan skrev 2011-10-21 22:03:58 följande:
    Sedan frågade hon om det var vi som hade frågat om fotsack och då hade hon hittat en på lagret. Alltså en till ozone i pro coffee, den kostade 500 men vi var lite tveksamma så då fick vi den för 400 Så nu har vi hittat en matchande fotsack också Jag är sjukt nöjd.
    Najs!
    Våra reservdelar (först felbeställt suflettfäste och sen korrekt fäste) kom snabbt, det gjorde även footsacken som beställdes. ca 2 veckor leveranstid
  • stor grön drake

just det, för er lite djupare insyltade nördar...
    Jag har raggat upp en CC med citykorg (vänninnan jag nämde tidigare) så nu ska tripp - trapp - trull fotograferingen med CC - Edge - Supreme äntligen bli av, har ju bara sökt sen jag fick hem supremen
    Jag funderar på att dels ställa upp dem och ta sidobild, dels ställa liggdelarna på golvet och ta bild "ovanifrån" och att rada dem på varandra båda vägar, dvs med citykorgen både överst och underst.
    Fler försla/önskemål?

• stor grön drake
    fridajonsson skrev 2011-10-23 00:05:30 följande:
    Går det att få plats med City korgen i supremen? De vore nått att se :
    t0va skrev 2011-10-22 21:17:48 följande:
    Gärna med unge i också så man ser skillnaden i storlek för barnet. 
    Ska ta bild på sonen i supremen, har redan på han i edgen
    Emy 345 skrev 2011-10-22 21:22:35 följande:
    Någon som har erfarenhet av Emmaljunga edge duo kombi -11 ? Tycker dem är skitsnygga men lite hög?? Hur är den att köra? Någon som har en sån?
    Jätteskön att köra, classic chassi är skönare, smalare, lättare osv. Höjden är en fördel om man hr den minsta känning av foglossning eller annars svårt att böja sig.
  • stor grön drake
    Iluna skrev 2011-10-24 15:34:21 följande:
    Hej jag har en ozone city vagn. Min kille är väldigt stor och be börjar bli trångt i citykorgen han är 4 månader. Jag tror att vi kommer behöva byta till sittdelen snart, det är den som är ergonomisk. Hon på BVC säger att de bästa är om jag har en sittdel somman kan ha helt liggläge i. Finns det någon sån sittdel man kan sätta på ozone chassit?
    Jadå, alla emmaljungas sittdelar passar på din vagn. Men vill din kille börja vara lite mer sittande och se ikring sig är just en ergonomisk som ozone faktiskt det bästa att sita i för en så liten.

just nu hittade jag inga "lösa" sittdelar på blocket, men det kommer nu och då.
    annars köper du en CC som vintervag www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_sitt_barnvagn_36770878.htm&w=1
    eller en större liggdel www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_Liggdel_36082620.htm&w=1
  • stor grön drake
    MaammaL skrev 2011-10-24 23:30:05 följande:
    tycker den typ skrammlar :S:S
    hur då? varukorgen då eller hjulen? Min classic -01 skramlade lit, men det var för att det hängde gamla reflexfästen i varukorhen (och jag stördes inte så mycket att jag orkade pilla lös dem)
    De gånger jag hade saker i varukorgen så att de hölls stilla skramlade den inte alls
  • stor grön drake
    MammaTillOliver skrev 2011-10-26 20:24:20 följande:
    hej tjejer..ja har läst er tråd flera gånger o igår köpte jag en Emmaljunga Scooter S.. men vet ni vilken åkpåse man kan ha i den? emmaljungas egna va inge speciell.. jag har kollat på 2ME, trille, Bozz åkpåsar..tror ni man kan ha doom?

Tack på förhand :) 
    buppa brand vet jag att passar (den passar i jet, edge och softy) och jag bara tokälskar den blommiga i glada färger
  • stor grön drake
    miljarden skrev 2011-10-29 22:30:35 följande:
    Vi vill skaffa en mindre bil. Har en rejäl kombi nu men skulle alltså vilja ha en mindre. Någon som har en lite halvliten bil, typ golf eller polo eller motsvarande, som kan uttala sig om lastutrymmet: får en rejäl emmaljunga classic plats?
    en classic med sittdel tar inte mycket plats, fäller man den rätt går den in på längden i fler bilar än vad nitron gör.
  • stor grön drake
    ss24 skrev 2011-10-30 20:06:24 följande:
    Hej hej alla! Någon som kan hjälpa mig lite snabbt? Har sett en annons på en EL "duo combi sport" från 2006. Vet någon vad det är för vagn - är det en mondial eller edge då? Vad är skillnaden på dessa två, samt vad skiljer ett sådant chassi/sitt/liggdel från en EL classic sport?
    ss24 skrev 2011-10-30 20:07:22 följande:
    Ska tillägga att det tillhör en hårdlift, dvs ej en påklickbar separat liggdel.
    på den beskrivningen låter det som en classic sport. En duo combi har ligg och sittdel. mondial och edge är samma, bara tyget skiljer, man väljer mellan 4 chassin. classic sport är samma sittdel men utan den 79cm långa liggdelen med easyfix fästen.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5