Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake
    lillgarden skrev 2011-09-01 14:40:04 följande:
    Kanske man kan fråga er här om en reserv del. Har en Emmaljunga syskonvagn, äldre modell.
    Igår när vi var ute och gick så skulle jag fälla sonens ryggstöde och då råkar ena spännet till selen åka in och klämas sönder!
    Kan man hitta ny sådana eller... LIte svårt att förklara vilken del som gick sönder exakt men är den "pluppen" man klickar i för att stänga selen...
    Det borde inte vara något större bekymmer, sen 2000 har selen sett likadan ut så reservdelar finns nog.
  • stor grön drake
    TedsMamma skrev 2011-09-02 13:00:32 följande:
    Hej!
    Någon som vet :)
    Jag har en emmaljuna nitro -11. Finns det någon form av vinter/terränghjul man kan köpa till?? Om så bara till bakhjulen??
    Nejp. Tyvärr finns det bara dem breda släta däcken.
    Alisa skrev 2011-09-02 10:00:07 följande:
    Jag såg precis på emmaljungas hemsida att det kommit en scooter S, med svängbara framhjul!    Nu har jag en treåring som knappt åker vagn, men till nästa barn som kommer i april så blir det möjligen vagn nr 2. (Dotterns vagn kommer att användas så länge bebben vill åka mot mig).
    Men läste nu att EL har blivit sämre med åren, det är tråkigt. Jag hade en softy (?) som tålde allt 
    Jag vet inte om de blivit så mycket sämre, men som med plasten så finns det en hel del som man inte får sätta i den nu, som man fick sätta fritt för bara 15-20 år sen, så givetvis håller de då mer. Sen är det mer plast i vagnarna nu, mycket för att minska vikten då "alla" tycker större vagnar är så tunga. Samma med tygerna, numera finns andra begränsningar än det fanns förr. Och jag vet nog om emmaljungor från mitten/slutet av 90-talet som var så sönderblekta att de var nästan vita på sufletten (från mörkblå med nallar) efter bara ett halvårs användning, så måndagsexemplar finna av alla årgångar.
  • stor grön drake
    fridajonsson skrev 2011-09-01 19:45:21 följande:
    Är det någon mer än jag som reagerat på att de slutat med skinndetaljerna??

Såg det häromdagen i min butik. De vita detaljerna på bla PP-färgerna 2011 är i skinn men nu på 2012 är de vanligt tyg..
    jag kan tänka mig att det har med tvättningen att göra, skinn ska ju helst inte vara i vatten, medans resten av klädseln inte direkt blir ren av att torkas med lätt fuktad trasa om vi säger så

rullade med supremen idag, och tame sjutton om inte ungen hade hela fötterna mot botten och huvudet i där fram när han sträckte ut sig... växer som ogräs...
    planerar för fullt "vinter varianten" av vagn, i nuläget lutar det mot supreme chassi, jet sittdel, ozone footsack och nitro varukorg...
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-09-03 08:15:25 följande:
    Nu är det ju inte riktigt skinn utan "skai" eller låtsas-skinn som de där detaljerna består av. Jag tvättar fotstödsklädseln utan problem i tvättmaskin och den har ju det där fejklädret på undersidan
    har bara i bakhuvudet att det stod på hemsidan att alla "skinn" delar skulle torkas med trasa/svamp, inte tvättas, men har noll koll på om de har olika sorters skinn
    lillgarden skrev 2011-09-03 19:45:24 följande:
    Tips på var man kan hitta delar?
    egentligen vilken återförsäljare som helst, babyland, babyproffsen, barnens hus, finns massor av olika. De måste antagligen beställa, men jag har aldrig upplevt mer än 1 veckas leverans på sånna saker som alla vagnar har. suflettfäste till liggdelen på edgen tog 3-4 dagar bara, och på 2 när de hade skickat/beställt fel.
    Vilken del av selen föresten? Har en inte komplett sele någontanns hemma som jag klippte av från dagisvagnen eftersom "midjebandet" saknades.
  • stor grön drake
    MammaaL skrev 2011-09-03 23:17:16 följande:
    Kan man köpa dessa större liggdelar separat????
    Fråm emmaljunga; nej

På blocket; om man har tur och är snabb
    lella77 skrev 2011-09-04 08:11:24 följande:
    Vad är bäst, mjuklift eller hård lift till en vinterbebis?
    Vad har du för vagn?
  • stor grön drake
    MammaaL skrev 2011-09-04 16:54:40 följande:
    beror på hur sliten den är, förstår inte er som vågar köpa så gamla vagnar, säkerheten lär ju vara 0 liksom! :O
    Hur så? De flesta av emmaljunga vagnarna har inte ändrats alls sen 2005 när easy-fix kom.
    MammaaL skrev 2011-09-04 11:41:30 följande:
    Fan vad dåligt :( city korgarna är ju minimala, min dotter växte ur sig när hon var 4 månader :( Nu växte hon inte ur den på längden men så fort hon rörde sig så gled hon upp och slog i huvudet.. förstår inte varför man inte kan köpa de större när jag ändå har en vagn som är anpassad för den.
    Enligt emmaljunga är inte din vagm anpassat för det.
    Edge/mondial är mycket längre mellan hjulen och har därmed en bas som balanserar upp längden på liggdelen. Samma med big-vagnarna, de har längre mellan hjulen (fram-bak). jag satte iof big-star liggdelen på min nitro, men vågade inte riktigt släppa handtaget, det var inte stabilt, den blev rejält framtung.
    Att kombinera på det sättetr görs så att säga på egen risk.
  • stor grön drake
    MammaaL skrev 2011-09-04 19:23:27 följande:
    Jag har en classic sport, samma chassi som edge/mondial har.   
    My bad, jag trodde du hade CC.
    Däremot kommer det ibland upp de större liggdelarna på blocket, ofta utan suflett, men iom att nitro/CC/CS har samma suflettbredd är det inte hela världen
  • stor grön drake
    lilla snöflingan skrev 2011-09-06 11:42:58 följande:
    Nej, alltså nitrons sittdel menar jag Den blir ju ny för oss även om den är begagnad  
    Bilken färg är det på den, och vilken är det på den ni behåller?
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5