Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Louise89 skrev 2011-08-11 15:49:25 följande:
    Här gäller tydligen inte någon garanti ang sufletten.
    Ringde barnvagnsaffären i grannstaden och enligt återförsäljaren gäller inte någon garanti. Vi ska alltså betala 100kr per sida av sufletten för att få den lagad. Visst, 200kr är inte så mycket men har man köpt en helt ny vagn för drygt ett halvår sedan vill man ju såklart att den ska hålla! Jag har ingen lust att betala detta...
    Om de vägrar, ta det via konsumentverket. De brukar inte gilla när butiker uppför sig illa angående saker som uppenbart är tillverkningsfel.

Skulle kolla på regnskydd till Supremen idag, det jag har satt tajtare än ett korvskinn på, var faktiskt orolig för om det skulle hålla. Plus att det inte räckte enda ner. Hon på barnvagnsbutiken (EL-återförsäljaren) blev så nyfiken att jag skulle måsta komma in med vagnen imorgon
  • stor grön drake
    omni skrev 2011-08-12 16:17:27 följande:
    Hej Jag hoppar in här och ställer några frågor till er Emmaljungaexperter. Frågor som ni säkert besvarat hundra gånger redan, men ändå...

Jag har köpt en begagnad Classic duo kombi, årsmodell 2003. Välvårdad och fin men med hopplöst omodernt tyg! Vad kostar en ny klädsel, ungefär? Finns det andra Emmaljungamodeller vars klädsel skulle passa min classic?

Tacksam för svar  
    Att köpa ny som passar din vagn? Nej, dte finns inte.
    om det fanns: så kostar det massor, verkligen massor.

2003 har annat fäste samt uppbyggnad än dagens vagnar, även fast de på ytan ser likadana ut. En ny klädsel fungerar inte med en classic från 2003, eftersom den inte har möjlighet att trä i skivorna som utgör rygg och sittplata. Men är den i bomullsmaterial kanske det funkar att färga den?
  • stor grön drake
    omni skrev 2011-08-12 17:50:52 följande:
    Neeeej! Vad tråkigt! Jag som hade hoppats på att kunna byta! Ja, jag kanske får ge mig på att försöka färga... Det är en extravagn, så det är väl egentligen inte hela världen men det hade varit trevligt med nytt tyg iallafall. Tack för ditt svar!

Förresten, vet du vilket år de började med nya fästen? Tänkte OM jag nån gång skulle snubbla över en extra klädsel!
    2005 kom de fästena, men minns inte om det var så att det bytte mitt i en "säsong". Dock är det lätt att se skillnad, de nya har fickor som man träder över "bågarna" framme vid fotstödet, så inte barnet får benen mot stommen.
  • stor grön drake
    Eddam skrev 2011-08-13 06:59:12 följande:
    Mitt "nya" chassi står det 0311XX (xx=nånting som jag har glömt och orkar inte gå och titta igen) vilket borde betyda att det är en 04a eller?! Det har EasyFix fäste.. Kom det redan 04a då eller har jag en specialare?
    vilken modell på vagn? tror det var så att någon modell fick först, och året efter fick alla, men jag är 100% säker att från 2005 har alla asy-fix

finns postat på fl en classic duo tillverkad februari 2004, med gamla fästet.
  • stor grön drake
    Madebyday skrev 2011-08-13 08:31:26 följande:
    Sorry att det blev en bild i snackis tråden, men denna vagnen är det som Syskonmaking länkade till
    ingen fara man -får- posta bilder här, bildtråden är väll mest för att man lättare ska hitta bilder på emmaljungavagnarna, här försvann de så snabt i post-flödet att de lätt blev missade.

Det där är en sport combi (? minnet sviker känner jag, och har inte pdf-katalogen den var med i i laptoppen) och detta var verkligen den de körde easy-fix på först, den var enda i katalogen, vi hade en fundering om de testade på den för att den var lite "sportigare" då när vi diskuterade det här i tråden för några (många?) månader sen
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-08-13 13:08:18 följande:
    Någon som vet om det går att köpa en ny bygel till denna vagn, antar att det är en äldre cerox, om det kan vara samma fästen och storlek som nuvarande. En vän funderar på att köpa begagnat men bygeln saknas.  img.skitch.com/20110813-gy91gj8k7fsky4n19iqsk...
    borde gå, bygelt sitter med skruvar genom ett hål i chassit, samma som man skruvar bort om man ska ha syskonsitts
    StaffenAssar skrev 2011-08-13 11:25:06 följande:
    Bra idé, det ska jag göra! För här i sthlm verkar de inte vara så serviceminded... Tack {#emotions_dlg.flower}
    ring babyproffsen i norrtälje. de har några yngre förmågor i butiken som knappt vet skillnad på emmaljunga och bugaboo, men hon i verkstan är fantastisk!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5