Såg en helsvar Big Star Supreme idag... *suckar hänfört*
Den ser mycket mer välproportionerad ut i verkligheten, det var hjulen som avslöjade den (och sen bromsen när jag kom närmare), trodde faktiskt att de hade Edge liggdel på chassit tills de hamnade jämnsides med en Mondial (men inte att det passade sig att jag skulle haft kameran med, nej nej, och inte fanns det en CC med citykorg som kunde glida upp jämtes dem heller) och jag såg ju att den var några nummer större
t0va skrev 2011-07-13 12:30:39 följande:
Nitron har ändå rätt stora hjul för att vara små, hård packad grusväg funkar också tycker jag däremot lösgrus är ett helvete.
Amen till det!
Mamma hörde fast i lösgrus med den i dag så det rykte om det, hon hade dessutom lite fart på
Supernöjd med chassit, och jag tror det var en härifrån som sålde
men frågade inte, det kom upp passligt på blocket
och det visade sig att jag hade möjlighet att hämta så perfekt timing helt enkelt.
Så nu sitter jag och sprättar lös myggnätet jag sydde fast i gamla edgen för ett år sen (som köptes via denna tråden
tur att ingen moderator märkte det
) för det tänker jag minnsan inte sälja. Ska se om det passar jetten.
Vad kallar man föresten det jag kör nu?
Edgtro?
Nidge?
för sen blir den ju en NitroJet men tills dess...
butterflower skrev 2011-07-13 15:02:06 följande:
Åh perfekt! En hel tråd med massa Emmaljunga fans och experter=)
Jag har en Emmaljunga vagn med sitt och liggdel och massa tillbehör stående i förrådet.
Nu tänkte jag att någn annan ska få glädje av den i stället för att den står där och samlar damm.
Men nu när jag skulle lägga ur en annons så slog det mig att jag inte vet vad det är för modell=)
Kan det vara en Emmaljunga Smart Duo Combi, nån som vet?
Och vad sätter man för pris??? Den är använd till ett halv barn (vi köpte den men använde den aldrig)
Den ser helt ny ut.
Det där ser ut som en Classic Duo Combi, smart har inte "vaggskenor" under liggdelen, och liggdelens lock är även fotsäck... Årtal får du fram från lappen som finns på chassit, och modellnamn. På äldre står det oftast chassitype (1-5) eller liknande.