Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

classic chassit är lättare, och smalare, vi har både och, men jag tycker det är samma härliga körkänsla i vagnen endå.

I lördags var jag på 1,5 timmes promenad med edgen som har sportchassi och sittdel (dvs tyngsta kombinationen) med sonen 13,5 kilo i och tomma däck (visade det sig senare ) på först asfalt ca 10 minuter sedan resten grusväg. Upp och ner, tvättbrädor och gropar, fick köra av vägen för bilar några gånger, smal väg, och inte en enda gång upplevde jag den som tung. Lite skuttig på asfalten, tills jag upptäckte att ungen som skulle sova satt och hoppade på alla fyra... *STÖÖÖN*

• stor grön drake
    Eddam skrev 2011-06-09 22:19:42 följande:
    Någon som vet vad ett nytt regnskydd till en Nitro kostar? Eller ska man köpa ett regnskydd av annat märke som står emot regn lite bättre? Tips?
    teutonias allvädersskydd!
    Dyrt, men värt varenda krona, superbra!
  • stor grön drake

såg en Cannon One igår, för 150kr. Blev löjligt sugen på att köpa den fast vi inte har behov alls av vagnen, men hjulen var i sisådär skick och varukorgen var borta. Hade varit ett bra köp om vi inte haft softyn redan.

• stor grön drake
    Uliise skrev 2011-06-10 20:37:09 följande:
    En sån är jag grymt sugen på! Som en Scooter fast med lufthjul, åh...

Gäller bara att hitta en också
    den jag såg hade bara gummihjul, man kunde ju välja vilket man ville ha på den. Sonen var imponerad och ville åka, och köra Funderar faktiskt på att köpa den och sälja den vidare Drömmer
  • stor grön drake
    Eddam skrev 2011-06-10 21:31:03 följande:
    Är det det som är genomskinligt och helt, alltså inte öppet vid ansiktet?? Vet du/ni ungefär vad det kostar? 
    Såhär ser det ut:

kostar 445kr i alla webshoppar jag hittar via en snabb googling, tror vi betalade 495kr i butik för vårt, men det var det värt, det klarade över en halvtimme i skyfall utan minsta läckage
  • stor grön drake
    SchumiFerrari skrev 2011-06-10 21:53:29 följande:
    Någon klok människa här inne som vet om man kan köpa nya hjul till en ca 9 år gammal Edge?
    om de nya passar kostar de 1000kr, så det är knappast värt det
  • stor grön drake
    agustina skrev 2011-06-03 11:56:14 följande:

Hej hej!

Visst är det tubeless hjul på denna? med tanke på bromsen tänkte jag.

Älskar färgen, men vill ju ha lufthjul

www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_duo_combi...

stor grön drake skrev 2011-06-03 14:42:00 följande:
    Vänta lite nu... Har edge haft vikled på sportchassit? Nånsin? Det där ser inte helt 100 ut...
    Frågade och fick följande svar:Hej!

Det chassit som finns till är beställt i butik av en kund, men sen ej
    uthämtat. Jag har köpt vagnen på detta sätt. Serienr är 070615-0247,
    modell Type B chassi C18
  • stor grön drake
    Movieprincess skrev 2011-06-11 18:57:22 följande:

Är det nån som vet om man kan "skruva åt" nåt på sufletten så den inte åker bak hela tiden? Blir tokig snart!! Har en Nitro -11

ta bort "plupparna" med en tunn kniv och skruva sedan åt.
    JwJw skrev 2011-06-11 11:54:57 följande:
    lite hjälp tack =) funderar på o köpa en edge medclassic chassi från 2007 för 2000...men vet inte är de lite riskabelt med en så gammal vagn?
    Vi har en 2002:a med classic chassi, inga bekymmer, fast den varit använd till 2 barn. Vi har även en 2006:a med sportchassit som farit betydligt mer illa av det enda barn den burit (eller, farit mer illa av föräldrarna stämmer bättre) men bara du kollar att den är i skicka är det ingen fara, emmaljunga vagnarna är dessutom "skruv-vänliga" för hemmapularen
    Det ska ingå footsack till edge, men den är inte mycket att hurra för. Kolla även att det inte är en smart de försäker sälja
    (snabbkoll: ingen "kjol" i undre kant på sufletten, "footsacken" är samma till sitt och liggdelen, inget integrerat myggnät och inga medar eller ventilation under liggdelen.)
  • stor grön drake
    JwJw skrev 2011-06-12 07:33:24 följande:
    ok=) man ser att det är en edge =) ställbarfjädring o så men jag måste säga att jag blir lite smått irriterad för de är väldigt många  som inte har kvar fotsacken så frågan är vad gör folk med dom ^^
    antagligen för att den är rätt värdelös, den är ju kanppt vindtät en gång, och definitivt inte vattentålig. Bara vanligt svart tyg, supertrist, tror många lägger bort den för att använda åkpåse och att den då försvinner.
  • stor grön drake
    JwJw skrev 2011-06-12 19:53:29 följande:
    ja så kanske det är, men är det samma fotsack till de nyare edgarna med?
    Yepp, samma "skit". Det finns inte ens bilder på den på EL's hemsida, så de flesta tror de ska få med en sån footsack som amn kan köpa till de andra vagnarna, emn inte då.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5