Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

bejbisen skrev 2011-09-21 17:12:00 följande:
    Hallå tjejer!
    Ni som kan de här Visst måste 6000 kr va riktigt bra pris för en emmaljunga CC 2012s modell helt ny från butik i färgen jeans black, och city korg i färgen pp black/lime?  
    det tycker jag nog.
    JwJw skrev 2011-09-21 10:54:24 följande:
    Hjäälp, sålde av min ozone nu och står i valet ock kvalet mellan o köpa en ny nitro eller en beg edge för 2300 eller en beg nitro för 3200 sonen är 1 år nu...är det onödigt med en helt ny vagn kanske?
    sök reda på en fin classic sport istället. det är i princip en edge med classic chassi fast utan liggdel, och classic chassit regerar i vinterväglag
  • stor grön drake

man ska nog ta maxvikterna med en nypa salt...
    såg en carena resesulky idag, med ryggstödet i liggläge, storasyster som såg ut att vara minst 15kg (min unge väger det, så jämförde lite) sittandes längst bak mot nerfällda sufletten, och framför, på "sittplattan" satt lillebror på runt året och sådär lite småknubbig, garanterat runt 9-10 kg. Så 25kg i en sån kärra, såg inte ut att vara första gången, så funkar nog lite över 15 i en rejäl emmeljunga med

• stor grön drake
    onoff skrev 2011-09-26 09:54:28 följande:
    Nån som vet när dom börjar rea ut 2011 modellerna? Och hur mkt rea brukar det vara?
    det har de gjort sedan i somras, och hur mycket varierar från ställe till ställe, tex min ÅF rear aldrig vagnar
  • stor grön drake
    Minaliv skrev 2011-09-28 22:02:47 följande:
    Någon som vet på hur gammal vagn man kan sätta de syskonsitsarna som säljs idag?
    2000 och frammåt skulle jag tro. Iom att man skruvar bort knäbygeln för att montera syskonsitsen, och knäbygeln + fäste ser likadan ut nu som då
  • stor grön drake
    vickey skrev 2011-09-29 08:49:56 följande:
     jo jag vet men enligt katalogen är scooterns viloläge 135 grader o spidern 130 kan ju verken göra bu eller bä tycker jag...
    ska bara ha den till o från dagis o vid kortare shoppingturer ,bvc besök m.m annars har vi syskonvagn
    det kan hända, men scootern lutar hela sätet, medans spider enbart lutar från ungefär axelhöjd, vilket gör att även om vinkeln på den del som lutar blir 130 grader, så är resten av ryggstöder fortfarande väldigt upprätt
  • stor grön drake
    acinna skrev 2011-10-01 22:27:14 följande:
    Ni är några här som är duktiga på vad färgerna på Emmaljungas saker heter. Vad kallas färgen som är gråblå med blåaktiga blommor på?
    grey flowers väll?

Idag flyttar våran edge liggdel+suflett hem till en city cross på prov, en BB-kompis har blivit storebror, och tydligen är det jättejobbigt att lillasyster åker hans vagn... fast han inte åker själv mer, och har sulkyn kvar som bara sin. Den blir väll där någon månad, gissar jag
  • stor grön drake
    060810 skrev 2011-10-02 08:23:00 följande:
    Chassi får du hoppas det är någon som säljer då för annars får man inte tag på det. Jag försökte köpa en ozone sittdel men det gick inte. :(
    ligger en röd jet sittdel på blocket nu, värt att kolla, bara man vet om felen på den och kan kolla efter dem så är det en jättebra sittdel
  • stor grön drake
    Mor o Lisa skrev 2011-10-02 17:46:07 följande:
    Har stora bekymmer och behöver Hjälp

Har Älskat vår Nitro som vi haft i snart två år nu! MEN från och med Jul behöver vi en syskonvagn... Ni som är fast i Emmaljunga - vad har i för syskonvagn (till nyfödd + 2-åring)? Twin Nitro känns tyvärr inte aktuell då 2-åringen vill åka framåt och jag vill definitivt ha den nya mot mig. Eller finns det stora fördelar med Twin Nitro som någon kan dela med sig av? Eller finns det någon annan vagn som kan rekommenderas? Jag har tittat på UJ, Bugaboo Donkey, Baby Jogger City Select - men det är inte Emmaljunga direkt!

Tacksam för hjälp! 
    begagnat finns twin cangaroo, som jag gillar förutom de framvända sätena, men liggdelen är ju vänd mot en
    onoff skrev 2011-10-02 17:31:19 följande:

Jag har två frågor. Jag har en nitro från 2011 och jag blir så irriterad på att suffletten åker ner bakåt hela tiden. Jag vill ju ha den så att skärmen slutar där sittsen slutar, (när man har sittsen i högsta sittposition). Men den vill inte stanna där utan glider ner precis som att suffletten vore baktung. Kan jag fixa till den så att den fastnar där jag vill ha den?

Är den nitad måste du in till återförsäljare och få det fixat (be dem byta fästet kanske), är det skruvat går det att fixa själv.
    Det kan ju hända att du får betala för reservdelarna, men det kanske det är värt?
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5