Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

bejbisen skrev 2011-11-07 09:05:09 följande:
    ni som är experter, om man har en CC, kan de då vara värt att köpa ett nitro chassi att ha å byta mellan?
    Och tycker ni att 1800 kr är dyrt för ett 2011 chassi med helt nya hjul som inte rullat en meter?
    Bra pris, men testa pruta lite endå
    Hemlighet skrev 2011-11-07 10:02:05 följande:
    Ställer frågan igen:
    Skall köpa en nitro vagn om ett tag och undrar om jag kan välja tex ett svart chassi till vilken färg på sittdelen som helst? Eller är det vissa färger på sittdelen som man kan köpa svart eller vitt chassi till???
    Nej, svart chassi hör till vissa specifika färger.
  • stor grön drake
    AnnC skrev 2011-11-08 12:16:41 följande:

Hej!
    Är det någon som vet om det är någon skillnad på årsmodellerna mellan Emmaljunga vagnarna?
    T ex om vi skulle köpa ett begagnat chassi, hur gammalt kan det vara för att kunna få på en ny sitt/liggdel?
    Det gäller citycross/nitro (har inte bestämt vilken än, helst vill vi ha ett chassi av varje så man kan variera).

Det spelar ingen roll, nitro/CC kom båda efter att det byttes till easyfix fästen 2004/2005
  • stor grön drake
    violatricolor skrev 2011-11-09 21:47:51 följande:
    Ni som har Ozone city, vad har ni för färg? Och ni som har citykorg? Jag vet inte vad jag tycker om färgerna riktigt! Lime är fin och rolig men jag är oftast lite mer diskret i mina färgval... Capri crème och Khaki tycker jag om men vet inte om jag tröttnar på dem... Önskar det fanns någon annan blå eller marin än de två som finns. Eller grå. Kanske slutar med svart....
    sök en begagnad dark grey, så fin! Grey flowers var ruskigt vacker i verkligheten, lagom piffig utan att skrika så att säga.
  • stor grön drake
    MammaTillOliver skrev 2011-11-11 12:00:07 följande:
    hej igen tjejer! vilken tur att ni finns när man köpt en emmaljunga o som inte fattar et smack Flört

Jag köpte ju en scooter S häromveckan och sen beställde jag en Carlo åkpåse, tycker de är väldigt trångt över benen där bågen sitter..?? någon av er som har scooter eller scooter S o har annan åkpåse än emmaljungas egna?

tanken va ju att sonen skulle ha tjock overall o åkpåse men tror ärligt inte han får plats me benen då, han får nog plats om han har fleeceoverall o åkpåse men samtidigt så känns de som man kanske ska sälja Carlopåsen o köpa en ny kanske?    
    scootern är tyvärr lite trång över benen, men jag han ju tycka det är lite "tårta på tårta" med åkpåse OCH tjock overall, kanske åkpåse+jacka/fleece alternativt tjock overal+ footsack skulle funka bättre
  • stor grön drake
    violatricolor skrev 2011-11-12 01:22:02 följande:
    en men... Kanske ändrar mig. Synd att det inte finns någon helt grå eller helt marin sittdel.
    Håller med att de ser väldigt lika ut, och jag tycker det är extra trist för de som är "tvåfärgade" ser nästan exakt likadana ut som city jet sittdelarna som fanns 07-08 fantasibrist månne?
    Fast jag älskar ju light blue klädseln på min jet, fast den blir smutsig, den är bara så härlig. Gillar inte blått annars, är mera grön (eller bara härliga kombinationer, typ DÖR när jag ser alla härliga kombinationer och "hemmabyggen" på bugaboo...)
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-11-12 09:07:50 följande:
    Wingtear: vad menar du med att de ser ut som city jet 07-08? Färgerna?
    konstaterade att jag lite missat, tydligen inte kollat ozone nya på länge, det var pro-färgerna som klädseln ser exakt likadan ut som jet, tyckte det var trist iom att jet har så dåligt rykte
  • stor grön drake
    Fridahs skrev 2011-11-14 09:22:29 följande:
    Hej alla Emmaljungakunniga! Är det någon som vet om man kan köpa ett nytt vindskydd till hårdlift? Med vindskydd menar jag den delen man knäpper över liggdelen, nedanför sufletten. Vår har förolyckats. Tack för hjälp!
    till liggdel eller hårdlift? Dvs på chassit eller i sittdelen?
    Till liggdelen på chassit finns nog större chans än till liften som man sätter i sittdelen, dock kan ju den täckas upp med footsack.
  • stor grön drake
    längtan90 skrev 2011-11-15 17:54:35 följande:
    Ingen som har provat att ha en quadrolift i en citykorg eller i någon annan liggdel, även andra märken än emmaljunga?
    har använt duolift i edge liggdelen, men hårdlift blir väldigt väldigt tajt. En vänninna har quadro i sin citykorg, ser lite trångt och bökigt ut.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5