Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Nomen skrev 2011-12-26 21:22:46 följande:
    Funderar på att komplettera min scooter 2.0 med ett scooter s chassi... kan det vara så att det kostar som en halv vagn, c:a 1500 kr? Tycker ju att jag har en så snygg vagn, PP Red, men funderar på att kunna göra den till sommarvagn också samt att den är rätt trögstyrd med ståbräda...
    går det? ll klädsel är väll inte löstagbar på scootern?
  • stor grön drake

Det sved lite i hjärtat om den stackars CCn när vi kom hem, vad har den varit med om? När säljaren sa förråd trodde jag givetvis det var ett torrt sådant. Hela tryck-knappen i hjulnavet saknas. De 5 små svarta prickarna i vita tyget på sufletten kunde jag lev med (jag är händig med klorinflaskan jag) men vid närmare ganskning är nästan hela klädseln småfläckig.... iddes inte forska närmare i om det var mögel (hälften syntes inte före tvätt) utan 1 flaska klorin till på och in i maskinen igen, men är otroligt besviken på säljaren som behandlat vagnen på det viset (förutom fläckarna hon visade så syntes inte de andra innan klädseln togs av), mina vagnar är inte världens finaste, men inte behandlar jag dem som skit för det....

• stor grön drake
    Nomen skrev 2011-12-27 21:10:51 följande:
    Nej, vad synd... Varför säljer man ens en vagn med så mycket mögel på? Och hur lyckas man få så mycket mögel... Jag kan ibland ställa ut våra vagnar på balkongen (om det som t.ex på julafton kommer gäster som behöver få plats i vår pyttehall) men drar naturligtvis på regnskydd, samt att de står under tak. Sedan står de inte där länge, och får alltid komma in och värmas upp... Smutsiga blir de ju rätt ofta, men jag är noga med att alltid torka bort "det värsta" när vi kommit in och att de står torrt. Hellre smuts än fukt... Man behöver ju inte vara pedantisk med vagnarna, men mögelangrepp på hela vagnen... Kan du använda något från den?
    jag är inte säker på att att allt är mögel, en del är nog bara ingrodd smuts som kom upp till ytan i 1:a tvätten, har tagit bort lindrigt mögel med klorin förut (så länge det går att dränka in allt litar jag på det) och det har inte kommit tillbaka, synns ju tydligt om det gör det. Men i nuläget är det skyddet till knäbygeln och fotstödet som är på tork. Myggnätet verkar hon ha dårat sig med oxå, men det tittar jag närmare på en annan dag.
    Efter 15 min klorin vara allt det "nya" fläckarna helt borta, så tror på fett-smuts fläckar som syntes när den var blöt. På klorinflaskan stod hur man tyg bort mögel från dushdraperi, ganska samma tyg tycker jag, använde det. Får se hur det blr. går den inte att använda ska nog säljaren få höra.
  • stor grön drake
    S hjärta A skrev 2011-12-27 22:09:54 följande:
    Någon som vet om det är samma sittdel och liggdel på en cerox och en city cross? Jag har en city cross med endast liggdelen och letar därför efter en begagnad sittdel. Har hittat en cerox med sittdel som jag har tänkt köpa men vill veta att det verkligen går att använda båda chassin till både ligg och sittdel innan jag åker 15 mil för att köpa den.

tacksam för snabb hjälp!
    alla sittdelar/liggdelar/chassin med easy fix går att kombinera, så ja, det passar.
  • stor grön drake
    060810 skrev 2011-12-27 22:03:21 följande:
    Men fy vad trist!
    Har den stått i en källare eller förråd så kan det va fukt där som skadat vagnen.
    Har fått 2 vagnar förstörda av mögel i min källare pga där var massor med fukt som satte sig i tyget och sen kom möglet som ett brev på posten.. Du har ingen bild på fläckarna? Jag känner igen mögel när jag ser det! 
    Jag fick inga bilder före tvätt (kameran var inte hemma) och nu finns inget att ta bild på alla fläckar borta, så antagligen inte mögel utan bara smuts och fukt och äckel.
    Och jag blir mer och mer förtjust i färgen, inte lika ljus som säljarns bild, så nu tveckar jag på att färga den. Men men, får se nästa ledighet
  • stor grön drake
    gruspinne skrev 2011-12-29 10:46:22 följande:
    Det har jag faktiskt ingen aning om, vet inte alls vad en sån är värd. Hade nog behövt kolla upp med en affär vad den kan uppskattas var värd :)

Är det så att det inte går att köpa bara en sittdel i affär? Säljer jag ozonesittdelen så behöver jag ju bara en sittdel.
    i denna gruppen finns en crossway till salu för ca 500kr www.facebook.com/groups/141568512604292/
    enbart sittdel på blocket: www.blocket.se/alvsborg/Emmaljunga_City_Cross_06_Sittdel___City_Korg_37389940.htm&w=3
    fridajonsson skrev 2011-12-28 21:05:48 följande:
    Inte intresserad av en ny fotsack i färgen Jungle? Rensade på lagret på jobbet dag och hittade en sån som hamnade i realådan, 50.-!
    inboxar dig!
  • stor grön drake
    Stövelknekt skrev 2011-12-30 11:34:01 följande:
    Hej!

Här verkar experterna på Emmaljunga samlas. Jag har en Nitro City från 2010 och har letat mig halvt fördärvad efter stänkskärmar till hjulen - är det någon som vet om det går att få tag på såna? Grus och smuts från hjulen kommer hela tiden in i varukorgen och stänkskärmar borde hjälpa.

Alternativt, finns det någon insats till varukorgen som skyddar innehållet, typ en låda med blixtlås eller så?

Tack på förhand!
    aldrig hört om sånna, och inte upplevt problemet heller för egen del.
  • stor grön drake

från bildtråden:

Uliise skrev 2011-12-30 19:02:22 följande:
    Då har vi samma kombo Wingtear! Lite kul med tanke på att den inte såldes i original såhär.
    Shit vad coolt, världen är bra liten
    mannen tycker jag är totalnördig, men alltså, det ÄR coolt!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5