Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

miljarden skrev 2011-10-31 16:04:40 följande:
    Aha! Intressant! Jag har gluttat lite på renault. Och bagageutrymmet tillåter en stor vagn alltså?
    Vi hat oxå en scenic, -98 dock, och en cassic går in på längden utan bekymmer (dock inte nitro, mutter mummel)
    ss24 skrev 2011-10-31 16:47:18 följande:
    Vad "innehåller" en hårdlift - går det att tvätta den i duschen som med en suflett?
    En hårdlift har fanerbotten med sidotyget fastsatt, lästagbar STAG SOM HÅLLER DEN UPPE SAMT EN MADRASS
  • stor grön drake
    MaammaL skrev 2011-10-31 22:06:01 följande:
    den där är väl inte black beuty?? :S:S:S
    Nj, åh, varför blandar jag namnen. Grey dreams heter den va? exakt samma svarta fär som spidern i barnbutiken här. Säger att den är så fin att jag tycker den borde heta black beauty

Edge med classic chassi och classic sport är samma vagn, förutom att CS inte har liggdel. Edgens liggdel har förutom 4cm extra på längden gungmedar, ventilerad botten (guld värt för mig som har varm kille+bra ventilation=mindre risk för mögel), ventilationslucka i sufletten, myggnät och ett ryggstöd som man kan fälla upp så barnet kan sitta upp och se sig omkring, men endå ligga och sova utan att behöva vara fastspänd.

Ozone, härlig vagn. Våran edge från -06 är svart (och använd konstant i 5 år) och inte det minsta solblekt. när man använder liggdelen synns skillnaden på strike's orangea ränder. några kantband har blivit lite bleka
  • stor grön drake
    EmmaoFredrik skrev 2011-11-04 15:59:56 följande:
    Hej! Tänkte om någon kunde hjälpa mig..
    Har en syskon/tvillingvagn i emmaljunga som jag köpte igår begagnad.. nu är de så att ja försöker få av suffletten men jag vet inte hur ja ska göra..

Vet ni hur man gör?? den måste tvättas...
    skruva upp ena sidofästet och dra av klädseln, eventuellt kan du behöva bända bort tryckknappen om den sitter igenom suflettbågen, men det går ypperligt att slå dit en ny igenom enbart tyget, håller jättebra endå (gjort på 2-3) sufletter, ingen är det minsta glapp ännu)
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-11-03 13:08:54 följande:
    Håller på att se om jag kan fixa till åkpåsen, vi har 2 äldre emmaljungapåsar där det bara är ett hål till grenbandet och 2 vid axlarna. Vill ha till förskolan så den kan stå ute, men jag blir galen på att den glider ner stup i ett så nu har jag kladdat på halksockegele. Kom på när jag väl satt igång att sittdynan ju är vändbar... men vi kommer nog bara ha den som åkpåse ändå och den luddiga sidan in. Färgen passar inte helt till vagnen ändå. 

Är så sugen på att sy mig en egen åkpåse att ha till nitron men jag måste lösa problemet med att den glider iväg, vi använder inte axelbanden och jag har testat att ha axelbanden genom åkpåsen och sen fästa på baksidan men allt glider ändå när sonen inte sitter still. Det var nog det enda quadroliftdynan var bra till, när den vita sidan var innåt så gled inte dynan iväg.  
    men du, om du endå "förstör" åkpåsen med halksocka bakpå, så två knapphål när du endå är igång. ett i botten och ett i locket, så kan du träda grenbandet igenom. Har jag haft, funkar superbra, även på påsar helt utan andra "hållare" och antiglid.
  • stor grön drake
    LyckligFru skrev 2011-11-06 08:26:58 följande:
    kan man ha Exklusiv fotsack till en edge? alltså samma fotsack som till scooter o dyl...
    kanske en dum fråga men det står på deras hemsida att den ska passar till typ alla utom Edge jag förstår inte vad det ska vara för skillnad. 
    scooter, ozone och nitro/cc har olika exklusiva footsaks (alltså modellen) edge/mondial "kan" inte ha den för de har en egen (som är värdelös) men den som hör till nitro/cc passar utmärlt.
  • stor grön drake
    MaammaL skrev 2011-11-06 12:42:59 följande:
    Kan man ta loss selen på sittdelen helt på emmaljunga classic sport?
    nej, bara sidospännena. men man kan träda ur både gren och axelband så de inte är upp och fladdrar och ha dem på under/baksidan
  • stor grön drake

bygeln ändrade med 2.0 kom efter namnet, de har ändrat den lite efter det med

största skillnaden förutom utrymmet är fotstödet, varukorgen, stänkskydden och däcken (det finns andra däck än dem på bilden med på äldre scooters)

scooter

scooter 2.0

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5