VäntanochLängtan skrev 2011-06-09 09:32:16 följande:
Någon som har något att säga om för/nackdelar med liggdelen till Edge Duo Combi/Mondial Duo combi jämfört med en citykorg? De ser ju så himla lika ut, trodde det var samma sak först, men det har jag ju förstått att det inte är.
I tabellen såg jag skillnad i mått och vikt. På citykorgen står det även att sufletten ej är framdragbar(solskydd), den har inte hi pro huvudskydd, ej ventilation och thermobase och ingen vaggfunktion. Massa saker som citykorgen inte har men som duo-vagnarnas liggdel har.
Vad skulle då fördelen vara med en citykorg? Vad är nackdelarna med liggdelen till Edge Duo Combi/Mondial Duo combi isf som gör att man skulle föredra en citykorg istället?
Tänkte först köpa en city cross och komplettera med citykorg, men känns ju vettigare att köpa en modell där bättre liggdel ingår från början isf. För liggdelen som hör dill duo-vagnarna verkar ju inte gå att köpa som tillbehör utan "hör till vagmodellen" så att säga.
Å, vad jag blir galen på att försöka komma fram till vad man ska ha!!
Jag tycker du ska utgå från vilken sittvagn du vill ha, det är ju ändå den du ska använda längst. Vill du ha en Nitro, Ozone eller City cross så är City korgen enda alternativet. Vill du däremot ha en Edge eller Mondial så får det ju bli en sådan liggdel.
Jag har testat båda liggdelarna och tycker att city korgen - fast den är mindre - fungerar alldeles ypperligt! Har aldrig behövt vaggfunktionen, solskydd satte vi på separat (teutonias sunset), har aldrig märkt att min dotter blev svettig för att vagnen inte hade thermobase (ventilation) och därtill är den nättare och lättare.
Men jag måste säga att jag älskar stora liggdelar, så idag hade jag nog valt en Edge med classic chassi och den liggdelen.
Men som sagt, City korgen fungera superbra den med!