Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

Bonsaiii skrev 2011-05-15 21:13:47 följande:
    vilken tror ni säljs lättast?!
    Garanterat City crossen!
    Den är överlag populärast och dessutom kan den göras om till liggvagn med citykorgen vilket Ceroxen inte kan. Dessutom har CCn vändbar sits, vilket Ceroxen inte har. Det vändbara styret gör egentligen vagnen bara tyngre och klumpigare, dessutom upplever jag Ceroxens fjädring som mycket stelare än City crossens. Dessutom är handtaget "kantigare" än City crossens, ja jag vet, jag är partisk
    Majken 100421
  • Uliise
    Salamina skrev 2011-05-16 19:26:22 följande:
    Jag har lammfäll i vagnen nu, och det hade jag även för 2 år sedan, fast i Citykorgen då. Det  håller barnet svalt. Kudde behövs inte igentligen, fast jag har en platt barnvagnskudde pga att bebisen kräks mycket. Inte kul att få kräks på lammfällen Obestämd
    Men alltså för oss fungerar lammfäll inte alls nu när det är varmt, dottern blir jättevarm och nästan blöt av svett! Så den åker in i garderoben tills det blir höst.
    Majken 100421
  • Uliise
    myran82 skrev 2011-05-17 08:42:06 följande:
    Är det en äkta så borde det inte bli varmt av den iallafall. Vi hade fäll hela förra sommaren och det jättebra.

Min pappa sover i ullsängkläder året om och blir aldrig varm utav det.
    Jo det är en äkta fårfäll, knepigt.
    Majken 100421
  • Uliise
    Iluna skrev 2011-05-17 15:13:41 följande:
    den gamla rosa, eller den som hette candy pink. Vi skulle väl tagit en annan färg, men var bara den kvar. Gknapp hade nått erbjudande så hela vagnen och citykorg för 3800kr så då slog vi till fast vi viste att de blev en pojke....
    Skitsnygg vagn och KUL att du köper den trots "att rosa ses som en tjejfärg". Det behövs såna som du för att få folk att inse att det inte spelar någon roll vilka färger man använder.
    Majken 100421
  • Uliise
    Iluna skrev 2011-05-17 19:40:40 följande:
    Ja den e super snygg i färgen, å ja tror ja behöver en stänk rosa i tillvaron me tre vilda grabbar ;) har stickat en vagns filt oxå, för att matcha riktigt fick de bli lite rosa ränder. Haha lär nog få höra många "Gud vilken söt flicka du har"
    Haha, jag har fått höra många söga pojken om min dotter för att jag råkar gilla grönt/blått/grått/brunt. Så tragiskt ändå att en människa inte ska kunna ha en färg på sig utan att stämplas som kille eller tjej.

Numera frågar jag alltid "vad heter hon/han?" när jag träffar nya mammor och barn även om man kan ha sina aningar om könet, för man VET ju faktiskt inte egentligen.
    Majken 100421
  • Uliise
    Ramborg skrev 2011-05-18 21:44:06 följande:
    Jag funderar på att köpa en City Cross och kombinera med en mjuklift för den första tiden.

Vet någon om man måste ha Emmaljungas egen (Quadroliften)? Eller kan man köpa en billigare mjuklift, passar andra märken i Emmaljunga-sittdelen? T ex Brios motsvarighet kostar bara ungefär 800 istället för 2000 om jag förstått rätt.
    Borde funka, är väl bara att prova i en affär Men sedan vet jag inte hur man fäster liften i vagnen och om det går med "fel" lift. Bara att prova.
    Majken 100421
  • Uliise
    UnderYtan skrev 2011-05-19 09:57:44 följande:
    Nej, det blev nog något fel när jag klistrade in länken. Fick slå på datorn ändå i slutändan.

Här är länken: www.blocket.se/stockholm/Frach_Emmaljunga_cit...

Den ser ju fin ut bakifrån iaf. Förstår inte varför man inte tar en bild framifrån men men. Säljaren sade följande:

Hon köpte den via Blocket för 1300 kr förra året. Men hon har en annan vagn som hon använt istället så denna har bara stått. Hon visste inte hur gammal den är men hon säger att den är nytvättad i klädseln och jättefräsch, inga fel, skavanker eller dylikt.

Jag försökte googla på när denna färg tillverkades men har inte lyckats få fram något.
    Den där scootern är från 2007, här ser du det årets scootrar: strollersandprams.com/strollers/399/Emmaljunga-Scooter/reviews.html
    Majken 100421
  • Uliise
    mammatill2härligavildar skrev 2011-05-19 10:29:02 följande:
    Halloj!

Får man fråga er en sak? Provar:)

Har hittat en Cerox från -06 som säljaren vill ha 1500kr för. Ingår inte någon mjuklift eller nåt annat. Jag behöver bara själva vagnen med sittdel så det gör inte mig något. Men är det ett bra pris??? Jag tycker inte det är dyrt för en vagn, å den är i fint skick. Men jag är oxå en notorisk prutare=) Så är det nåt att ens försöka pruta på eller är det bra som det är???
    Jag tycker det var alldeles för dyrt! Skulle försöka gå ner till 1000-1200. Den är ju ändå 5 år gammal och utan tillbehör, ceroxen är dessutom inte en så populär modell.
    Majken 100421
  • Uliise
    pmö80 skrev 2011-05-19 20:40:01 följande:
    Hej! Ni verkar ha bra koll i denna tråd! Har beslutsångest över val av färg på citykorgen till en Nitro city Obestämd Försökte läsa lite här i tråden men hittade inget om denna 24103 White Leatherette citykorg? Är den fin eller tröttnar man lätt? Annars får det bli en svart, mörkblå eller mörk grå... Vi ska ha en svart sittdel! 

Har nån sett den "live"? Hjälp behöves Glad

Kram på er!  
    Man hinner inte tröttna, ett halvår går så fort, vips ska sittdelen på! Tycker du ska bryta av med vitt om du ändå har svart på sittdelen, eller varför inte en pro bordeau eller pro forest?
    Stumpan82 skrev 2011-05-19 21:22:42 följande:
    Någon som vet när Emmaljunga släpper sina nya färg på 2012?  Ska ha barn i mitten på oktober och då är det välmöjligt att man hinner få den nya färgen
    Runt augusti börjar de komma ut, i juli brukar hemsidan uppdateras med nya färgerna!
    Madebyday skrev 2011-05-19 21:43:03 följande:
    Kan någon svara på om färgen Pro Bordeaux kommer utgå till 2012 modellerna?!
    Jag kommer nämligen till hösten vilja ha en fotsack  i den färgen!!

Och troligen också en åkpåse inför höst/vinter.

Nu är det ju verkligen inte säsong för varma åkpåsar, men jag vill ha åsikter om erfarenheter kring Allroundåkpåsen och Vinteråkpåsen (ifall färgen utgår och jag skulle få tag på det jag vill ha!)
    Vilken är bäst av allround och vinterpåsen??!
    Ingen aning, det kan vi inte veta förrän de presenterar de nya färgerna.
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5