Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

pmö80 skrev 2011-05-19 21:47:58 följande:
    Tova Nej man hinner nog inte tröttna :) Har du sett en sån nån gång? Jag har bara sett på nätet och på tyg prover!
    Såhär ser den ut på ett Nitro-chassi (bilder från blocket) Observera att bilderna är på den gamla designen, numera ser city korgen lite annorlunda ut som du kan se på sista bilden. Sömmarna går lite annorlunda

Majken 100421
  • Uliise
    Madebyday skrev 2011-05-19 22:08:04 följande:
    Nej det är klart, så är det ju förstås!!

Såg på "delivery" sidan att det var slut på det mesta i Pro Bordeaux... Rynkar på näsan
    Och sen har jag fått känslan av att den inte är såååå populär som andra färger.

Så, vad är era erfarenheter och åsikter kring Allroundåkpåsen Vs Vinteråkpåsen?!
    Jag har tyvärr aldrig haft vinteråkpåsen eller den nya allroundåkpåsen, men jag har den gamla (från 09 och bakåt) allroundpåsen och den är ganska sladdrig och tunn, inget för vinter.
    Däremot ser den nya allroundåkpåsen mycket gosigare ut, så den skulle jag asbolut kunna tänka mig att ha året-runt! Att köpa vinteråkpåsen för 900 och bara kunna använda den på vintern känns lite maffigt.

Gamla allroundåkpåsen:

Nya allroundåkpåsen:

Majken 100421
  • Uliise
    pmö80 skrev 2011-05-20 08:24:22 följande:
    Jag har googlat som en tok för att få en aning men det är svårt på bild.. den ser ju jätte snygg ut så men i verkligheten då? Jag tycker ju att det är såå snyggt med de där handtagen på den gamla modellen. De gör hela vagnen Glad synd att det inte finns sånna att köpa till!
    fridajonsson skrev 2011-05-19 23:08:45 följande:

Vi hade den och den är aldeles underbar! Tröttnade inte heller!

Ok! Låter ju bra! Det lutar mer och mer emot en sån.. min sambo är mer fundersam på om den kommer se gul ut och bli smutsig? Är det nått du upplevt?

Kram på er tjejer!
    City korgen blir inte smutsig, bebisen kommer ju inte att sitta med en glass och kladda Värre då med sittdelen, den frå man tvätta då och då. Jag har aldrig sett en vit emmaljunga se gul ut, och smutsig blir den väl bara om ni är väldigt oförsiktiga men den, men det blir ju vilken färg som helst!

Min city korg var begagnad när jag köpte den, och efter 6 mån i min ägo såg den fortfarande ny ut!
    Majken 100421
  • Uliise
    marla333 skrev 2011-05-20 10:14:00 följande:
    hoppas jag kan få hjälp här!
    har en emma ljunga vagn, begagnad... kan inte få ner fotsstödet, det är högst upp och jag har ingen aning hur det går att fälla ner. funderar på om nåt är trasigt eller om jag är oteknisk...
    nånsom vet? 
    Gå in på emmaljunga.se och kolla under kundservice, där finns instruktioner!
    Majken 100421
  • Uliise
    Nitrogen skrev 2011-05-20 10:30:54 följande:
    En fråga angående syskonsitsen, har i nuläget en Phil&Ted explorer som jag varit hel nöjd med tills nu när jag har två barn att köra. Den minsta är 3veckor och äldsta fyller 2år i juni och vagnen blir så tungstyrd när jag har båda barnen i vagnen, lutar vägen åt något håll så drar vagnen dit och jag får ont i handleden som måste hålla emot för att vagnen inte ska dra iväg. Det här gör mig lite arg och besviken då jag var så nöjd med vagnen innan och hittade den till ett så bra pris.
    Så nu har jag börjat fundera på att skaffa en emmaljunga nitro city istället med en syskonsits till, så frågan är om någon av er haft barn i ungefär samma ålder och haft den kombinationen. Blev den tungstyrd? Emmaljunga i all ära är ju himla smidiga vagnar och då jag redan har lite dåliga handleder så skulle jag vilja ha en smidig vagn med svängbara framhjul.
    Så om någon haft en nitro city med syskonsits får ni gärna lämna en liten kommentar på hur ni tyckte vagnen blev kontra att köra den som "singel".
    Tyvärr är ju nackdelen med svängbara hjul att de glider iväg av sig själva om underlaget inte är jämt. Man slipper lyfta hela vagnen när man svänger som med en vagn med fasta däck men måste hel atiden hålla vagnen i rätt läge iom de svängbara hjulen. Om man nu inte låser dem!

Har däremot tyvärr ingen erfarenhet av två barn i en vagn/syskonsits/pt.
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2011-05-20 12:15:18 följande:
    Jag upplever inte att nitron glider iväg, har provat att köra med tyngre än bara sonen eftersom jag lastar sopor till återviningen i vagnen. Fixar inte att bära sånt pga. mina dåliga leder. Men syskonsits har jag inte provat så tyvärr kan jag inte ge råd där. 
    Jämfört med City crossen så glider den tyvärr iväg. Var på promenad med en kompis som hade nitro i höstas, då jag bara hade city crossen, och gick vi på en väg som var lite "sne och sluttande" så åkte hon alltid in i min vagn.
    Det är det jag älskar med crossen, att den är så himla stabil och bara "kör" rakt fram, den perfekta promenadvagnen.

Men skönt om du inte upplever nitron som så
    Madebyday skrev 2011-05-20 16:44:25 följande:
    Nu har jag fått bekräftat från Emmaljunga, via email, att färgen Pro Bordeaux kommer att utgå!! :( Så om någon får syn på en Fotsack och/eller Allroundpåse i era barnvagnsbutiker, får ni mer än gärna skicka iväg ett mail till mig. Tänkte försöka sälja Quadro liften jag har, självklart i Pro Bordeaux, så blir inte inköpet av sack och påse lika dyrt!!
    Och ja som trodde att det var en hyffsat populär färg! Ska bli intressant att se vilka fler färger som åker... Om någon månad till nu så borde vi ju veta lite om 2012:orna.
    Ifjol hade vi ju färgnamnen i början på juni www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132474-121.html
    Majken 100421
  • Uliise
    Madebyday skrev 2011-05-20 16:44:25 följande:
    Nu har jag fått bekräftat från Emmaljunga, via email, att färgen Pro Bordeaux kommer att utgå!! :( Så om någon får syn på en Fotsack och/eller Allroundpåse i era barnvagnsbutiker, får ni mer än gärna skicka iväg ett mail till mig. Tänkte försöka sälja Quadro liften jag har, självklart i Pro Bordeaux, så blir inte inköpet av sack och påse lika dyrt!!
    Men enligt delivery.emmaljunga.se/delivery/ så har de fortfarande kvar allroundåkpåsen för beställning! Fotsacken är dock helt slut.
    Majken 100421
  • Uliise
    Bonsaiii skrev 2011-05-20 22:17:40 följande:
    Nu när nu diskuterar färg... Jag fick hem min cc charlston idag! Helt underbart fin! Men får lite ångest över färgen... Ngn som har en? Jag vill ju kunna hålla den fräsch. Och jag tror det går att torka av enkelt. Men tänk om det INTE går!!! Erfarenheter?
    Åh, underbar färg!! Det är klart att det kan bli lite kinkigt med vitt, men med tanke på att det bara är att torka av den med trasa så borde det gå jättebra
    Majken 100421
  • Uliise
    trollis 81 skrev 2011-05-21 18:20:17 följande:
    I veckan ska jag hämta hem min City cross i färgen PP navy/white eller vad den nu hette
    Ska bli så kul att få göra den fin inför bebis ankomst. Dock blir det en kaki färgad begagnad citykorg till.
    Vad kul! Har sett den färgen i en scooter och den är riktigt fin.
    Majken 100421
  • Uliise
    2små2stora skrev 2011-05-21 20:28:10 följande:
    Jag tycker det, fick lite hjälp med att posta tidigare så jag han inte skriva klart.

Jag sitter och funderar på om jag ska köpa en svart footsack till min svarta cerox eller om jag ska ta en i någon färg för att liva upp vagnen lite. 
    Tycker också det kan vara kul med en annan färg!
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5