Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

Viktorsmamma2010 skrev 2011-05-24 15:14:40 följande:
    e d ens säkert o köra den stora korgen på dom små hjulen / chassit?
    stor grön drake skrev 2011-05-24 15:24:37 följande:
    Hur menar du? den ahr ju tyngdpunkten i mitten precis som citykorgen, och är godkänt för samma vikt som edge/mondial med sittdelen
    Dessutom väger Mondialen/Edgens liggdel mindre än Nitrons/Edgens/Mondialens sittdel som man ju har på Nitro-chassit, tål det chassit detså gör nog city jettens det också
    Majken 100421
  • Uliise
    UnderYtan skrev 2011-05-24 20:17:33 följande:

Jippie, en Emmaljunga Scooter Pro Bordeaux är på väg hem till mig nu :) Längtar!
    Tillverkad 090916 men uttagen i höstas -10 och endast använd ett fåtal gånger enligt säljaren.
    Det är en 2.0 tror jag. På bilderna har den det nya fotstödet i plast, varukorgen i tyg osv.
    Hoppas den kommer att rulla fint här hemma på landet :)

Pro Bordeaux kom hösten 09 (kollektion 10) och finns bara som Scooter 2.0, så du kan vara lugn
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2011-05-24 20:46:28 följande:
    och jag ska tydligen iväg och kolla på en softy på fredag, har bestämt mig för att jag ska se ifall jag hittar en i bättre skick än den jag har, främst med hjulen och så säljer jag den jag har. Hoppas den jag hittat nu är bra, för jag är tokkär. Provkörde spidern idag igen i affären men den kan jag ju inte tippa, är så tungtippad. 

Frågade sambon ifall han kunde hjälpa mig att få av klädseln på softyn vi har och han kämpade länge men tillslut gick det. " jag tänker inte låta en vagn vinna över mig" sa han när jag tyckte att det inte var något akut att fixa ikväll. :D  
    Hahaha, så har jag känt många gånger också, bara att ta iii om än samtidigt försiktigt
    fridajonsson skrev 2011-05-24 22:02:20 följande:
    Den kommer utgå och inte vara emd på 2012orna.

Så beställ NU!
    Någon mer färg som försvinner?
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2011-05-24 23:15:29 följande:
    dark grey läste jag i ett inlägg... jag som funderade på om vi behöver fotsack eller inte. Fast annars får jag väl sy en egen i någon rolig färg och liva upp det istället. 
    Jo jag läste också hennes förra inlägg, tänkte mest om hon hade ytterligare news

Såg en Scooter i Grey Flowers idag, såg ut som en dark grey ända tills man kom nära.
    Majken 100421
  • Uliise
    UnderYtan skrev 2011-05-25 08:39:17 följande:
    Vad tror ni om att ha en pp-pink footsack till en svart Ozone? Jag har en svart Ozone som jag har en minimizerdyna i, i den färgen nämligen. Vill liva upp det svarta. Men det kanske ser galet ut? Finns ju aldrig någon ute i butiken heller att klämma och känna på så jag kan inte prova där. Tänkte att det smälter in då med svart vagn, rosa dyna och rosa footsack.
    Tror det kan bli jättefint! Du har inga fler affärer du kan kika i?
    Majken 100421
  • Uliise
    UnderYtan skrev 2011-05-25 11:26:04 följande:
    Äh, jag är ute och cyklar nu. Kikade på fotsacken på hemsidan och det är bara randen där Emmaljungaloggan sitter som är lite "blankare" i tyget. Så det gör ju inget.

www.emmaljunga.com/se/Tillbehor/Varma_akpasar...
    Precis, tror de där leatherette-detaljerna bara siter på vagnarna och kanske något tillbehör
    Majken 100421
  • Uliise
    fridajonsson skrev 2011-05-25 12:42:39 följande:
    Inge mer uppdateringar om färgerna, men däremot en ny scooter. Vad det nya är vet jag inte än, men om nån dag.. :D
    Måste måste måste ju bara vara en med svängbara! Emmaljunga vore korkade om de inte hoppar på tåget som Brio skapat med sin Spin.
    Majken 100421
  • Uliise
    Ben10 skrev 2011-05-26 14:00:17 följande:

Köpte en bugaboo till bebis i magen men bebisen valde att inte stanna kvar i magen tiden ut. Men har nu plusat igen. Bf jan

Har hunnit provköra buggan med minstingen(4år) här hemma o insett att det inte alls e en vagn som funkar för oss här på landet. Minsta lilla det lutar så svänger vagnen

När denna införskaffades kollade vi jättemycket på Nitorn men hittade ingen i rätt prisklass.

Nu en erfarenhet rikare inser jag att en vagn med 4 hjul är det som vi ska ha.

Har nu tittat på en city cross. För/nackdelar, bilder, tips ja allt möjligt.

När säljs 2011:orna ut o när kommer nya färger?

Har helt snöat in på jeans black nämligen o vill inte missa den. Men måste sälja buggan först o sen e det nog inte fel om jag väntar lite längre denna gång innan jag köper en ny vagn. Iaf om inte gubben min ska få dåndimpen

Jag vet inte men risken är att jeans black slutar tillverkas, de tillverkar bara 2011:orna fram till semestern så det är inte länge kvar!
    2012:orna börjar komma in runt augusti, lite senare kommer några av färgerna.
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5