Emmaljunga tråd, Vol 5
Hoppar in med en fråga här, hoppas det är okej?
Vi köpte en ny Emmaljunga Duo Edge-vagn med sportchassi till vårt barn som föddes i januari 2011.
Redan efter en månads användning började telskopskaftet/handtaget "släppa" och komma ut när som helst. (fast det är spänt/fastskruvat till max)
Går vi nedför en backe släpper handtaget, lyfter jag in vagnen (vi har 1 trappsteg upp till vårt hus, och jag lyfter alltid med foten under, och håller liksom bara i i handtaget) släpper det och kommer ut, och drar jag vagnen fram och tillbaka, "lullar barnet" så att säga, så släpper det.
Detta gör mig fruktansvärt irriterad, och dessutom kan det ju vara farligt då det plöstligt åker ut sådär! Rullade ut vagnen nedför ett trappsteg en dag, och då släppte handtaget och framdelen av vagnen (hjulen alltså) åkte ju rakt i marken! Det blir liksom en aning våldsamt för barnet att landa så snabbt, vill ju kunna sätta ner hjulen mjukt om ni förstår hur jag menar.
Till min fråga då: är det någon annan som varit med om liknande?
Ska det vara såhär??
Har kontaktat återförsäljaren vi köpte vagnen av, men han bryr sig inte, och jag har mailat Emmaljunga, men de svara inte heller...
Tycker det är under all kritik om en vagn för 9000 kr ska vara såhär dålig!
Vet att endel har dåliga erfarenheter av reklamation med emmsljunga men andra har bra erfarenheter så det verkar vara rätt så olika. Jag har bara pratat med dem i andra ärenden och fått svar på mail fort.