Emmaljunga tråd, Vol 5
Jag har beställt en emmaljunga ozone men är så velig, jag är rädd för att den kommer att vara besvärlig att gå med på grusvägar, snömodd osv.. sen upptäckte jag att det finns nitro oxå som är en vad jag förstår bättre sittdel.. SNÄLLA HJÄLP MIG..
ska jag byta till en city cross eller en nitro med svängbara hjul???
Vi tänkte så innan att ifall det inte går bra i snö eller tex. i skogen så köper vi en begagnad city cross och använder det chassit, man kan byta chassi och sittdelar mellan vagnarna.
Grus har också gått bra tycker jag är det jättelöst så går det trögt men jag tror alla vagnar har det svårt där.
Hur bor du och vart tror du att du kommer köra vagnen? I stan är den gudomlig, så liten så man kommer emellan överallt, får plats i bussen och den svänger jättelätt.
Som jag skrivit tidigare ifall vi valt vagn nu och vet det vi vet hade vi tagit en ozone och sen köpt en begagnad citycross för att få samma sittdel som till nitro och 4stora hjul att växla emellan.
Nackdelen med den ergonimiska sitsen som ozone är att barnet inte kan ligga på mage, och när min son blev runt 7månader så började han att göra det så då bytte vi till nitrosittdelen igen. Men har den ergonomiska lite då och då den väger mindre och han satt så mycket bättre i den som liten.
Hoppas det gjorde lite saker klarare.