• t0va

Emmaljunga tråd, Vol 5

Nitrogen skrev 2011-05-20 10:54:58 följande:
    Det roliga är ju att jag haft andra vagnar med svängbara och har inte upplevt att dom glider iväg som P&T:n gör för mig nu. Men det kanske är för att vagnen blir tyngre då jag har båda barnen i och den då glider iväg lättare.
    Jag upplever inte att nitron glider iväg, har provat att köra med tyngre än bara sonen eftersom jag lastar sopor till återviningen i vagnen. Fixar inte att bära sånt pga. mina dåliga leder. Men syskonsits har jag inte provat så tyvärr kan jag inte ge råd där. 

Du har ingen affär i närheten så du kan prova hur det känns, det kanke finns någon parkeringsplats utanför att testa på. Vi gjorde det innan vi bestämde oss för nitron.

Måste tacka för tipsen ang. suklyinköp, jag är supernöjd med softyn, sonen somnade i bilen nu och vi hade sulkyn med men det var bara att lyfta över och han sov vidare, tappade inte huvudet utan såg ut att ligga skönt. Sen är den precis lagom högt handtag och lagom lätt-tippad, gillade inte spidern för den var så svår att tippa och brios vagn hade för högt handtag. Ikväll ska jag iväg och kolla om hjulen jag hittat passar och är bra.  
  • t0va
    pmö80 skrev 2011-05-20 18:31:41 följande:
    Tack för all hjälp med val av citykorg :) det får bli en vit! Hur bäddar man i en sån under vintern? Har man åkpåse i den eller nått varmare täcke?
    Vi körde med fårfäll och filt sen på med locket så blir det supervarmt. Men bara filtar blir också jättevarmt

• t0va
    Nitrogen skrev 2011-05-21 20:37:52 följande:
    Det är nog inga problem att testa vagnen i butik då vi har en i närheten som säljer vagnen men jag tänkte att jag skulle köpa den begagnad då jag inte har pengarna till att köpa en helt ny vagn och det känns som att det kan bli lite kris ganska snart. Så då vet jag inte om dom är lika pigga på att låna ut en vagn så man kan få testköra den, visst fråga kan man ju alltid göra
    Men säg att ni funderar mellan den och en annan. Vi provkörde nitron i en butik och köpte i en annan. För butiken där vi köpte var trevligare men de hade inte så många färger hemma och nitron satt uppe på väggen. Vi sa att vi ville tänka lite före köpet och provköra först och testa så den gick in i bilen. ;) 

Butiken vi provade i har så dålig service och inget funkar men de har massa saker hemma, så där provar vi och klämmer på prylar och sen beställer i andra butiken. Vet att fler gör så här i stan. 
  • t0va

Mina nitrohjul såg ut att ha isdubbar efter 3månader, men nu har det lugnat ner sig, eller när snön kom. Är en nackdel med de hjulen men vi hade ju inget val. 

• t0va
    Angiii skrev 2011-05-22 21:50:44 följande:
    Ni som har beställt nya Emmaljunga ifrån affär, ungefär hur lång beställningstid är det på dom? Kanske såklart olika beroende på modell osv.. men på ett ungefär? Glad
    Beror på färg och modell, våran kom på 2veckor men vi skulle räkna med 12, finns ju leveransschema där man kan se. www.emmaljunga.se/delivery/
  • t0va
    giraffas skrev 2011-05-22 21:43:47 följande:
    Råkade trycka ner ctrl + v istället för shift +v. Så de jag skrev på chatten till bror kom upp i stället för stor stor bokstav. sorry!
    Anmäl inlägget, dvs. tryck på den lilla handen ovanför ilägget och skriv så kan de som jobbar med sidan ta bort det du skrivit. 
  • t0va
    fridajonsson skrev 2011-05-23 00:14:28 följande:
    Hur jag klarat mej vet jag inte, och då har det ju varit en hel del jäkla grus vi gått i innan de sopade bort det efter vintern.
    Har inte ens haft en tanke på det förens ni skrev här, sprang nyss och kollade, inte en enda sten!

De kan inte ha gjort om de nu då? Jag har en 2010.
    mysko, jag har också en 2011, hämtad i maj och även om vi inte var ute och gick mycket efter förlossningen för jag var så sjuk pga. alla komplikationer så var det stenar i. Det var i augusti och september. Minsta sten åkte in. Minns att jag fotade och mailade emmaljunga och frågade. Men värst var det i början nu som sagt efter några månader så är det inte lika stort problem. 
    Nitrogen skrev 2011-05-23 09:41:28 följande:
    Nej det är en emmaljunga Softy, har exakt en sån ståendes i förrådet bara det att jag har svartklädsel
    tackar var det jag misstänkte. Håller på att kolla på en annan softy med vettigare hjul än den jag har nu när jag är så nöjd. Gick på promenad igår när vi lämnat bilen på service och det var inte planerat så vi hade lämnat nitron hemma. Men sonen somnade i softyn och sov jättebra. Så jag är kär :) 
  • t0va
    Nomen skrev 2011-05-23 13:58:14 följande:
    Tycker ni det är för mycket att ta 1500 kr för en CC/Nitro sittdel, Dark Beige modell 2010? OBS! Ingen annons! Den är jättefin, tror inte det finns en endaste fläck på den. Ingår myggnät o regnskydd. (Inköpt juli 2010, tillverkad maj 2010). OBS! Ingen annons!
    nej det tycker jag inte det är. 
  • t0va
    UnderYtan skrev 2011-05-23 20:45:30 följande:

När började man med stänkskärmar på scootrarnas hjul? Fungerar vagnen bra utan stänkskärmarna även om det är meningen att den kanske ska ha sådana?

Jag ska köpa en begagnad scooter och något som slog mig nu är att den inte har stänkskärmar. Frågade säljaren om hon hade några men det har hon inte. Hon säger att hon har köpt den hösten 2010 och att den har protex tyg. 

Trodde att det bara var 2011 års scootrar som har protextyg men på bilder så har ju de stänkskärmar därav mina funderingar.

Men i vilket fall kanske det är ett bra pris ändå. Vagn+vinteråkpåse+Footsack+Sittdyna (och regnskydd) för 2500 kr. Hon betalar frakten till mig (bor i annan stad)

Det kanske är en 2010 modell som köptes på rea på hösten 2011, be henne kolla vad som står för tillverkningsdatum. Sitter en klisterlapp med det någonstans på vagnen. Verkar inte som om 2010 har stänkskärm, själv köpte jag en begagnad utan men den har jag inte fått än så jag vet inte hur det funkar men antar att det inte är några större problem utan. 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5