• t0va

Emmaljunga tråd, Vol 5

EmmaAF skrev 2011-05-02 14:39:22 följande:
    Hejsan! Underbar tråd

Har bara en fråga, går det se på en citykorg när den är gjord? =)
    ja, på den vi hade så stod det på undersidan av korgen, satt en klisterlapp där med år och månad. 
  • t0va

Nu har jag skaffat en sittdyna till vagnen och tänker sälja quadroliften, har använt dynan nu den senaste tiden men jag gillar den inte när luddsidan är neråt. Så vi har bytt till att ha en handduk under istället. 

Kollade på blocket och där ligger de på 800kr eller 1200kr, är 1200kr rimligt pris för en ett år gammal lift som knappt är använd, den är i dark grey, någon som har en känsla för vad jag kan sätta.  

• t0va
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-05-04 10:16:51 följande:
    Jag hade en helt ny quadrolift. den blev aldrig såld, jag satte 1200kr. la den sen på tradera, då fick jag ca 600kr för den :S men du kan ju alltid testa med 1200kr o gå neråt annars. :)
    Bara jag blir av med skiten ;) 
    Tänkte prova blocket och en lokal sida först så får vi se, är ingen panik att bli av med den heller.

Jag köpte en belinoratt igår till vagnen men den passa sådär, den sitter på bra men kommer så nära sonen för bygeln är ivägen. Vill inte riktigt ta av den heller.  Någon som har tips på ratt som passar till emmaljungas vagnar. Både de som är enbart ratt men även med massa ljud och saker som blinkar är intressant.  
  • t0va
    2små2stora skrev 2011-05-04 11:42:13 följande:
    Det finns ju rattar man sätter på bygeln. Fast det är ganska trångt mellan bygel och ryggstöd iofs.
    nja, det fungerar nog. Vi hade en gammal ratt som man kan sätta på bygeln, men eftersom bygeln är så tunn så satt den inte alls bra. Fast det kanske finns andra. Var en sån ratt som jag hade när jag var liten men den sitter bättre på byglar som är lite tjockare. 

Nu sitter hans ratt mellan bygeln och ryggstödet och då blir det jättetrångt. Har bygeln vinklad frammåt och då är det gott om plats om man sätter något på den.  
  • t0va
    EmmaAF skrev 2011-05-04 14:54:49 följande:
    Blev du av med den fort? Min har ändå legat ute i 2 dagar och ingen har hört av sig =/  Jag vill bara bli av med den därför kände jag att 1000 kr var ett bra pris att lägga ut den på
    Ja la upp min från 06 för 800kr och fick sålt jättefort, tror det inte ens tog 30min. 
  • t0va
    stor grön drake skrev 2011-05-04 17:39:14 följande:
    citykorg i Black Croc (med chassi och skötväska!) för 1000kr
    www.blocket.se/helsingborg/Emmaljunga_Blac_Cr...
    Det hade jag slagit till på ifall det inte vore så långt bort. Känner mer och mer nu när jag kan gå bättre att en med 4 fasta hjul hade varit trevligt som extra för skogspromenader. 
  • t0va
    2små2stora skrev 2011-05-05 09:15:35 följande:
    Jag har en cerox och det är väl samma typ av sittdel som på nitron och min son kasar ned och sjunker ihop när han sitter framför allt om jag har halvläget. . Men det brukar bli bättre när de vuxit på sig lite. 

Där var Scootern suverän för när man sänkte ryggstöden lutade även sitsen. 
    Har varit samma för mig, är nu som halvligga funkar utan att han kasar ner jättemycket, han är snart 9månader. Men jag sätter fast honom med midjebältet och då har det gått bra nu. Fast det har också varit för stort fram tills nu, men det är inte förrens nu som han har börjat vända sig i vagnen och försöker ta sig ur. 

Såg till min glädje att det fanns fästöglor för externa selar på sittdelen också, jag är inte så förtjust i axelbanden som sitter fast i ryggstödet.

Vet att det har tipsats om regnskydd tidigare men hittar inte vad som var vettigt, behöver något som klarar regn nu när jag kan gå på längre promenader.  
  • t0va
    mammatill2härligavildar skrev 2011-05-05 16:30:35 följande:
    Tycker att Timmyn är tung och känns bred på nåt sätt. Gillar Emmaljungas utseende bättre men valde timmyn förr när vi köpte för det fulla liggläget som vi då behövde. Nitro, hmmm, låter ju absolut som en bra ide. Ska kika närmare på den. Låter bra med ombonad sittel OCH svängbara framhjul. Ung hur länge kan barnet sitta i en sån sittdel??? Känns den urvuxen när de blivit lite drygt ett eller funkar den längre???
    Vi har en nitro och sonen är snart 9månader, jag älskar vagnen förutom att varukorgen är lite svår att nå, men den är kanon. Han sover jättebra i den och sitter som en kung. Är perfekt att ha i stan också för den svänger på en femöring. Den är långt ifrån urvuxen, kan ta en bild sen när han vaknat så får du se hur mycket plats det är kvar. Jag räknar med att kunna ha den tills vi slutar med vagn, den är liten ihopfälld också om man jämför med andra kombi/duovagnar, står sig rätt bra om man jämför med vanliga sittvagnar också. 

En av mina vänner har också en nitro och är jättenöjd, en annan har scootern och är nöjd med vagnen i sig men ska sälja den för att hon gillar inte att barnet sitter framvänt. Med nitron kan man vända som man vill, vi har den mot oss men har provat att ha den framåt också men han är förliten för det fortfarande.

Som det ser ut för oss så kommer vi skaffa en liten sittvagn att ha när vi ska hem till svärmor tex. som har trappor upp, så man kan ta vagnen under armen, men något annat känns inte som behov just nu.  
  • t0va
    stor grön drake skrev 2011-05-05 17:24:15 följande:
    som MammmaMuu sa, Teutonias Allväder skydd, det är fantastiskt.

först jet sittdelen med skyddet, och sen edge/standard sittdelen

445kr, dyrt men absolut värt varenda krona!!!
    www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik....
    tackar, det ser ju kanon ut. Får ta med ett sånt på önskelistan. 
  • t0va
    Iluna skrev 2011-05-06 09:58:10 följande:
    någon som vet vart man kan köpa såna där plast ringar som man kan sätta fast tex en filt i sufletten? var på barnens hus å där fanns de inte.
    De flesta barn/baby-affärer jag har varit i har haft dem, babyproffsen och babyland hos mig har det i alla fall. 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5