mammatill2härligavildar skrev 2011-05-05 16:30:35 följande:
Tycker att Timmyn är tung och känns bred på nåt sätt. Gillar Emmaljungas utseende bättre men valde timmyn förr när vi köpte för det fulla liggläget som vi då behövde. Nitro, hmmm, låter ju absolut som en bra ide. Ska kika närmare på den. Låter bra med ombonad sittel OCH svängbara framhjul. Ung hur länge kan barnet sitta i en sån sittdel??? Känns den urvuxen när de blivit lite drygt ett eller funkar den längre???
Vi har en nitro och sonen är snart 9månader, jag älskar vagnen förutom att varukorgen är lite svår att nå, men den är kanon. Han sover jättebra i den och sitter som en kung. Är perfekt att ha i stan också för den svänger på en femöring. Den är långt ifrån urvuxen, kan ta en bild sen när han vaknat så får du se hur mycket plats det är kvar. Jag räknar med att kunna ha den tills vi slutar med vagn, den är liten ihopfälld också om man jämför med andra kombi/duovagnar, står sig rätt bra om man jämför med vanliga sittvagnar också.
En av mina vänner har också en nitro och är jättenöjd, en annan har scootern och är nöjd med vagnen i sig men ska sälja den för att hon gillar inte att barnet sitter framvänt. Med nitron kan man vända som man vill, vi har den mot oss men har provat att ha den framåt också men han är förliten för det fortfarande.
Som det ser ut för oss så kommer vi skaffa en liten sittvagn att ha när vi ska hem till svärmor tex. som har trappor upp, så man kan ta vagnen under armen, men något annat känns inte som behov just nu.