• t0va

Emmaljunga tråd, Vol 5

Madebyday skrev 2011-07-05 20:24:56 följande:
    Hmm, mycket märklig modell.
    Egde ligg/sitt del på City Cerox 360 chassi va?!
    ha, ha... "• sufflett, som enkelt skiftas mellan ligg- och sittdel" fast det är ju olika färger på suffletten på korgen och sittdelen. Jösses villka slitna hjul... sen står det ju inget om att det saknas varukorg. Hoppas inte folk går på det här och köper i tron att det är en spröchalmodell. 
  • t0va
    ansanviol skrev 2011-07-05 21:38:33 följande:
    Är det nån som vet ifall det är krångligt att sätta fast Britax babyskydd på adaptern som sitter på vagnen? Vi har fått hem babyskyddet idag o försöker sätta fast den men det går inte..  adaptern sitter jättebra på vagnschassit ( city cross ) men det känns som babyskyddet är för smalt... vi tror att vi har fått fel babyskydd...  :(
    står det inte på babyskyddet var det är för modell, borde sitta någon klisterlapp tycker jag. Är du säker på att det är rätt adapter? 
  • t0va
    ansanviol skrev 2011-07-05 21:44:31 följande:
    jo det är en britax plus 11
    adaptern är så den passar till emmaljungachassit.... 
    fast det finns 3 adaptrar som passar till vagnen men till olika babyskydd. Villken ser den ut som? http://www.emmaljunga.com/se/Bilbarnstolar/Adaptor_till_Travel_System-36.html
    Sen har jag för mig att om det inte är SHR (Single-Handed Release)
    så måste man ha en annan "mellanadapter" för att de ska passa, är det SHR du har eller inte. Var någon annan som köpte den kombinationen. 

Vi körde på emmaljungas egna så britax har jag inte koll på.  
  • t0va
    ansanviol skrev 2011-07-06 07:33:01 följande:
    Vilken djungel.... hahaa trodde att det skulle vara enkelt när vi beställde allt tillsammans..  Obestämd
    Det är en  87200 Adapter Britax Baby-Safe +SHR som vi har och stolen heter plus 11 men det står SHR på kvittot..  jag förstår ingenting..  det är en knapp på handtaget där uppe om det är det ni menar.... 

Ni är ju helt fantastiska som kan så mycket, fick tips om denna tråd när jag skulle köpa vagn o välja vilket chassi jag skulle välja..  Solig

ser babyskyddet ut såhär http://www.britax.se/bilbarnstol/bilbarnstol/baby-safe-plus-shr-ii eller såhär http://www.britax.se/bilbarnstol/bilbarnstol/baby-safe-plus-ii

För det låter ju som om ni köpt en SHR men fått en vanlig. 
  • t0va

Nu har jag fått fästet till sufletten utbytt, istället för att den är helt slät på utsidan så är det en utbuktning på den sida av fästet som sitter ytters, tydligen är det en fjäder där i som ska göra att suffletten inte blir så lös. Det gick på garantin också och kostade inget. Reparatören sa att de har haft massa ploblem med gamla fästet men än så länge har ingen kommit in med nya och klagat, så det låter ju hoppfullt. 

Kan ta en bild sen när sonen vaknat han somnade i vagnen :)
    Nu väntar jag bara på att varukorgen ska levereras så är vagnen i trim igen. Hörde att de pratade om att de nya vagnarna skulle komma in nästa vecka. 

Fick tag i en åkpåse idag också, en begagnad men för 30kr var den jättefin så nu kan kylan komma Flört 

• t0va
    ansanviol skrev 2011-07-06 19:39:50 följande:
    Vi hade betalt för en SHR men fått en vanlig, fanns inte några fästen för att klicka fast den i adaptern så vi fick helt enktelt en ny....  =)

Nu sitter den kanonbra i vagnen.. 
    Så bra att det löste sig. :) 

Fick veta att babyland i Norrköping inte längre har avtal med emmaljunga, har sett att de inte hade några emmaljungavagnar alls när jag varit inne men jag har tänkt att det är för att nya ska komma. Skittrist ifall de inte får sälja längre för den servicen har varit kanon tillskillnad mot babyproffsen.

Ska fråga vad som hänt när jag åker dit och hämtar varukorgen, vi kollade på vagn på babyproffsen för de hade fler färger men valde att köpa från babyland för servicen var många gånger bättre. Nu blev jag lite ledsen i ögat ju. Gråter 
  • t0va
    2små2stora skrev 2011-07-07 10:06:33 följande:
    Är inte det svarta som skymtas under liggdelen varukorgen
    jo de ser ju ut som om det är fästena till en varukorg där. "MAILA ENDAST OM NI BESLUTAT ER FÖR ATT KÖPA" ja det lär ju ge många köpare, jag vill i alla fall kunna ställa frågor och titta innan jag beslutar mig för att köpa. 
  • t0va
    2små2stora skrev 2011-07-07 10:19:02 följande:
    Idag ska jag åka och hämta en vagn jag ropade in på tradera och billigare kan man nog inte få en vagn Det är visserligen inte en Emmaljunga scooter men en crescent compact 2 år gammal för hela 76kr
    jösses... Där klår du mitt köp av scooter för 100kr. Skrattande
  • t0va
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-07-08 10:07:12 följande:

Nu har vi bytt till sittdelen. Funderar på vad som kan vara bäst,att sälja city korgen nu eller ha den kvar tills man ska sälja vagnen? Vad tror ni? Är det lättare att sälja vagnen med liggkorg? vad är en 2010 city korg värd? silver check tror jag färgen heter

jag fick sålt min 07:a tror jag det var för 700kr, verkar ligga kring 1000-700kr för en korg ihop med vagnen tror jag inte man får ut så mycket. 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5